"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Är det hjälmtvång på dom?

Har för mig att du måste använda både säkerhetsbältet och hjälm i/på BMW C1. Sverige var tydligen ett av de få länder som satte hjälmtvång på den, var antagligen en av de anledningar som gjorde den till en flopp här i Sverige:näsblod

Har för mig att du måste använda både säkerhetsbältet och hjälm i/på BMW C1. Sverige var tydligen ett av de få länder som satte hjälmtvång på den, var antagligen en av de anledningar som gjorde den till en flopp här i Sverige:näsblod

Yes. Sverige och England är de enda länder som har hjälmtvång i C1.
Lite tokigt eftersom man sitter fastspänd och att en hjälm vid olycka förmodligen skulle göra mer skada än nytta.... Men men. Man kan ju köra runt i vilken lätt potta som helst. Själv kör jag i endurohjälm.

Egentligen borde man köra i skinnställ för att skoja till det lite :D

En sån här

yamaha_yzf600r_thundercat.jpg

Köpte inte idag, men i Tisdags..

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1302281613.729157.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1302281613.729157.jpg
    235.6 KB · Visningar: 67
  • ImageUploadedByTapatalk1302281719.549523.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1302281719.549523.jpg
    42.1 KB · Visningar: 71
En Ericsson Xperia Arc och en vattenmantlad kamin. Köptes i lördags men jag hade inte tillgång till internet då så jag postar det nu :)

Och just nu installeras CTC-pannan där hemma. Så den kan man kanske säga att jag köper idag.
Vattenmantlad kamin är väl inte bra?
Sänker förbränningstemperaturen och gör den mindre effektiv.

Så du skulle skämmas mindre om brudarna såg vem du var när du körde den, eller hur menar du?

Så du skulle skämmas mindre om brudarna såg vem du var när du körde den, eller hur menar du?

Snarare: Tak, vindrutetorkare, säkerhetsbälte OCH så en hjälmfrilla på det? Håller ju inte som affärsidé :va

Haha, hade inte du någon skön anekdot om nån brud som spanade in dig tills du tog av dig hjälmen? :D:)

Haha, hade inte du någon skön anekdot om nån brud som spanade in dig tills du tog av dig hjälmen? :D:)

Jo, jävlar så besviken hon blev.

Hon hade nog förväntat sig en 18-20 åring, så det hade nog börjat fukta i kisstofsen innan jag fick av mig hjälmen....

Vattenmantlad kamin är väl inte bra?
Sänker förbränningstemperaturen och gör den mindre effektiv.

Ahh, så en vedpanna är inte heller bra då :rolleyes:
Den blir givetvis lite mindre effektiv kontra en vanlig MEN om man vill fördela värmen till andra rum och har ett vattenburet system så är det ju ett klockrent alternativ.
Jag funderar själv på att montera en sån i matrummet när vi bygger om, men då eventuellt med acktank till för att kunna hoppa över fjärrvärmen helt ibland. Dock pellets för min del, är för lat för ved tror jag.

A1 överlevnadskniv på 30cm

Knivar kan man fan aldrig ha för många av :rolleyes:

Bifogat

• 005.jpg
    005.jpg
    228.2 KB · Visningar: 80
Last edited:

Trist, men inte oväntat. Sverige i ett nötskal.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul