"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Impulsbeställde:

bad4831d-cfe5-4fc8-bf28-8488bb9e3fdf_large.jpg

Impulsköpte en ny laptop.
Större än den jag eventuellt tänkt köpa nu för att ha på resor och mindre än den jag tänkte köpa inom närmaste månaden.

Men nu får jag nöja mig med denna o ha kvar den andra också.

En katt. Söt som fan, nu återstår några dagars acklimatisering innan hon leker med de andra katterna misstänker jag.

Är det en raskatt eftersom du köpte den?

Jag har blivit erbjuden att få ett dussin kattungar (alla söta som fan) senaste halvåret, men eftersom jag brukar vara kattvakt åt andra så har jag inte tagit emot någon än.

Dessutom bor jag väldigt nära en stor väg, så risken är överhängande att katten slutar sina dagar där, även om mina föräldrar som bodde här tidigare alltid har haft utekatt och det har gått bra.

Min granne var och hämtade katter på djurskyddet för att ha i lagården där hon jobbar, dom katter som bor i den lagården nu ligger mest i fikarummet och tigger mat, istället för att vara ute bland kossorna och hålla efter rått-beståndet....

Hon tyckte att jag skulle åka dit och hämta en jag med.

Är det en raskatt eftersom du köpte den?

Jupp, en Oriental. Jag gillar idén med djurskyddet och att ta hem hemlösa katter, min mamma funkar som "stödboende" åt såna katter och jag skänker pengar varje månad till katthemmet i grannstaden.
Men då vårat intresse ligger i att föda upp fina raskatter så funkar det inte men skulle jag ha en bondkatt eller liknande så skulle jag definitivt överväga att hämta en från djurskyddet.

Min "nya" katt höll sig gömd en månad. Då har jag inte ens några andra katter den var tvungen att lära känna.

Sånt där kan ju vara ett jävla lotteri helt enkelt :(
Dock ser det väldigt bra ut än så länge, hon satt med oss i soffan hela kvällen och spanade på de andra katterna och sen sov hon i sängen hos oss hela natten.
Men det kan ju ändra sig fort men jag tror och hoppas på att hon är framme och spanar i resterande hus om några dagar. Nu är hon instängd dock så de andra katterna får vänja sig vid nya dofter, annars blir det bråk direkt :kulspruta

Last edited:
Min "nya" katt höll sig gömd en månad. Då har jag inte ens några andra katter den var tvungen att lära känna.

Du får vara lite mer diskret med morgonfisarna! En välriktad brakskit och katter tenderar att avlägsna sig som en oljad blixt för att söka skydd i lämplig hålighet.

Handlat en Tellstick

tellstick_dator.gif

Sen handlade jag en massa dörrdämpare. Äntligen är dom dämpade i köket, varför har jag väntat sedan i somras?

rationell-dorrdampare__0104331_PE251298_S4.JPG

Handlat en Tellstick

tellstick_dator.gif

Till Unified Remote misstänker jag?? :D
Du kommer bli grymt nöjd.. Kör det hemma och nu väntar
jag bara på att dom ska släppa så man kan göra egna remotes
så man kan redigera XBMC Remoten så man kan automatisera
lampor o.dyl när man kolla på film... :D

Till Unified Remote misstänker jag?? :D
Du kommer bli grymt nöjd.. Kör det hemma och nu väntar
jag bara på att dom ska släppa så man kan göra egna remotes
så man kan redigera XBMC Remoten så man kan automatisera
lampor o.dyl när man kolla på film... :D

Nej, jag kör ett helautomatiserat system med Switch King. Dom har widget till sin Androidapp. Phett!

Håll er till testickeltråden när ni ska prata automatisering av lampor/dildos/kaffekokare :hihi :banana

Nytt element till garaget, mitt gamla var med om en motorcykelolycka förra vintern så det var dags att byta nu tyckte jag :huvet :gnissla

Bifogat

• PICT2748.jpg
    PICT2748.jpg
    210 KB · Visningar: 55
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka