"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Nytt "Charging Handle kit" till min Mossberg.

DP-ACC22-L.jpg

Ring så pangar vi lite lerduvor och dricker grogg :D:fyllisar

Låter fint! Frågan är vart fan vi ska skjuta? Skjutbanan här verkar inte tillåta grogg, eller jag menade bly. Tydligen bara stålhagel där :huvet
Får leta upp någon bekant med mark/skog så är det ju bara att panga på, fast groggen får nog komma efteråt :rolleyes:

Låter fint! Frågan är vart fan vi ska skjuta? Skjutbanan här verkar inte tillåta grogg, eller jag menade bly. Tydligen bara stålhagel där :huvet

...vilket ju är vettigt.

Det finns ju ingen vettig anledning att sprida mängder med bly i naturen om det går att undvika.

För visst går lerduvorna sönder även med stålhagel?

Pfff...skjutjärn i all ära... :rolleyes:

Tjackade precis ett Tefal ULTIMATE Autoclean 400 på John Wall och passade samtidigt på att komplettera strykbrädan med ett Brabantia Sleeve board och en Brabantia Foldable flex guide.

NU JÄVLAR SKA DET STRYKAS SKJORTOR!!!! :yoparty :kulspruta :D

Får leta upp någon bekant med mark/skog så är det ju bara att panga på, fast groggen får nog komma efteråt :rolleyes:

Hmm dina föräldrars trädgård funkar säkert kanon, grannarna har nog inget emot att man pangar i närbebyggt området :D

...vilket ju är vettigt.

Det finns ju ingen vettig anledning att sprida mängder med bly i naturen om det går att undvika.

För visst går lerduvorna sönder även med stålhagel?

Vad ska man göra med alla de gamla/äldre hagelbössor som inte klarar det hårda slitage som stålhagel orsakar? Slänga dem? Fullt fungerande vapen. Är inte det lite kontraproduktivt om det nu är miljöpåverkan som är det viktiga:va
Eller hur tänkte du nu?

Hans bössa kanske inte fixar stål...
Precis:tummenupp

Vad ska man göra med alla de gamla/äldre hagelbössor som inte klarar det hårda slitage som stålhagel orsakar? Slänga dem? Fullt fungerande vapen. Är inte det lite kontraproduktivt om det nu är miljöpåverkan som är det viktiga:va
Eller hur tänkte du nu?

Precis:tummenupp

Ja dom kan man skrota, jag skulle tippa att det har mindre miljöskadliga konsekvenser att smälta ner skrotet och tillverka en ny bössa, än att dra iväg 20 blyskott ut i naturen.

Annars kan man be en vapensmed att byta pipan, om man har nostalgiska skäl att behålla bössan.

Bly är förbjudet i så många andra sammanhang redan, varför ska då folk få sprida stora mängder bly för att dom tycker att det är kul att panga lerskivor?

Bly är förbjudet i så många andra sammanhang redan, varför ska då folk få sprida stora mängder bly för att dom tycker att det är kul att panga lerskivor?

Äh, jag kör på det omogna spåret och säger att jag inte orkar ta denna dödfödda diskussionen med nån jävla miljöpartist. Vi kommer ändå fortsätta ha våra olika åsikter:tummenupp

Fan att ni ska bo så långt borta, jag vill ju vara med. Har abstinens

Haha, sen bor ju jag och Slappa typ på var sin sida av Sverige, avstånd är ju inga problem om man vill ha lite kul :gnissla:D

Äh, jag kör på det omogna spåret och säger att jag inte orkar ta denna dödfödda diskussionen med nån jävla miljöpartist. Vi kommer ändå fortsätta ha våra olika åsikter:tummenupp

Jag är inte miljöpartist, långt därifrån, men bara för sakens skull...

Äter du upp blyhaglen ur en patron en gång i veckan, så lovar jag att jag ska äta stålhaglen.

Det är väl jävligt korkat att sprida bly i onödan, eller?

Jag är inte miljöpartist, långt därifrån, men bara för sakens skull...

Äter du upp blyhaglen ur en patron en gång i veckan, så lovar jag att jag ska äta stålhaglen.

Det är väl jävligt korkat att sprida bly i onödan, eller?

Stålhagel sabbar sågklingor och liknande för de arma själarna som försöker såga ner sida träd också. Håller med Limez att de gamla fina vapnen inte bara kan slängas i brännugnen. inte så bra att skjuta i våtmarker med blyhagel men annars vafan panga på tills vi ser ett förbud...

Det är jäkligt korkat att köra hoj för nöjes skull, bara förstöra naturen med alla avgaser och köra upp massa bensin men ändå gör folk de ;)

Jag kör min hoj på blyfritt, trots att den var tillverkad för blyad bensin.

Bly är skitgiftigt, alltså förbjöds det i bensin, båtfärg och en massa andra tillämpningar, just för att det inte skulle spridas i naturen.

Jag har svårt att se att något skulle sprida bly effektivare än hagelbrakaren.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti