"Det här köpte jag idag!"-tråden

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Håller på och köper grejjer som en galning då jag och tjejen äntligen kan inreda vår lilla sommarstuga och idag blev det en sådan här: så nu måste jag bara hitta CA-modul för vettiga pengar.
42lf2500_mx.jpg

Finns det en CA-modul för vettiga pengar? Känns som alla tar precis exakt lika mycket. :mad:
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
En elbåt, då jag i min enfald trodde att det skulle kunna vara kul utan bränsle. Det är det säkerligen men den gick för sakta :(
Så om nån vill köpa till ungarna så får ni bra pris, jag gav 1500:- för komplett båt.

bladerunner2_800.jpg
 

monzza

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Emmaboda
Hoj
Letar
Det här kom jag hem med för någon timme sen. äntligen hoj igen nu är det bara att invänta semestern så att man kan ge sig iväg på lite längre turer.

ninja2p.jpg
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jävligt tjusig, får man fråga vad en sån kostar i runda slängar? Sugen på någon äldre men snyggare japshoj nämligen.
 

monzza

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Emmaboda
Hoj
Letar
Jävligt tjusig, får man fråga vad en sån kostar i runda slängar? Sugen på någon äldre men snyggare japshoj nämligen.

jag gav 27000 och jag vet att det gick en i malmö för 26000 tidigare i veckan så det är väl där ungefär för årsmodell 96-97. Men på blocket så ligger dom mellan 30-40000 i utgångspris så det finns ju goda möjligheter att pruta.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Hur gör den i trappor, trösklar och under möbler :va

Trappor: Den nya versionen känner av trappsteg till skillnad mot den gamla men man får även med magnetlistor som man kan lägga där man inte vill att den ska gå, t ex i badrum

Trösklar: Har inte haft några som den inte klarar av.

Har en höjd på 13 cm, klarar av de flesta soffor etc men en soffa som den inte klarade av satte vi träklossor på så att den kom upp.

Något tyckte de väsnas men poängen är ju att man inte ska vara hemma medans hemmet städas. Den nya har timer så man kan vara bortrest i flera dagar medans den går på schema och städar. Efter städningen går den tillbaka till laddstationen och påbörjar laddning.

En tjej nämnde för killen, som har haft den gamla versionen i x antal år, att den kan ju glömma av något (fattade inte zicksackmönstret som den går efter utan tyckte den gick på måfå)...ja det kan du väl också blev svaret :rofl

Tycker den är suverän för oss som har två katter, stora ytor i lägenheten och som värdesätter annat än att städa ;)
 
Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Den lilla röda (hängt med många år) sjunger på sista versen så idag fick den en uppdaterad kompis. :banana

Hur länge har den röda hängt med? Vad är skillnaden mot dom lite billigare märkena (iRobot, Infinuvo m.fl.)? Är det bara märket eller får man valuta för dom extra 6000:-?
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Hur länge har den röda hängt med? Vad är skillnaden mot dom lite billigare märkena (iRobot, Infinuvo m.fl.)? Är det bara märket eller får man valuta för dom extra 6000:-?



Den röda har hängt med i åtta år, behöver nu byta de två batterierna som kostar 1100 st så valde jag att köpa den nyare versionen som känner av trappor då vi nu bor i tvåvåningslägenhet för att eve köpa batteri till den gamla senare.

Bra service, tillverkaren har hämtat den hemma vid reperation. Dammsugarfilter och motorfilter kan enkelt köpas via tillverkarens sida, även som fortlöpande "prenumeration".

Priset för den gamla låg på 16000 när den kom ut och idag är rek pris 11000 för version 2.0, köpte den för 8400 prutat på mediamarkt.

Svarar på fler frågor via MSN.

natti.
 
Last edited:
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top