Det här är porr, 19/6 Gelleråsen.

Det roligaste är att Swedie visar att en zxr400 visst är konkurrenskraftig i 250 sp så länge det sitter rätt förare på. Hoppas bara att han kan pressa ner pärlan under minuten på Sviestad :hihi

Varvrekordet på Sviestad med en Aprilia är 57.286. Det är det äldsta gällande rekordet, från -02.

Neutral skrev:
2273890 Varvrekordet på Sviestad med en Aprilia är 57.286. Det är det äldsta gällande rekordet, från -02.

Det kanske kan bli svårt att slå med min pärla men under minuten borde lyckas.

Neutral skrev:
2273890 Varvrekordet på Sviestad med en Aprilia är 57.286. Det är det äldsta gällande rekordet, från -02.
vad är det för 400cc? jag tror (!) att jag komma ner på 58or om jag fixar bromsen som tyvärr inte är allt för bra vid hårda bromsningar. Tar olika varje gång känns det som.

Nej, alltså rekordet i 250SP är 57.286 och det sattes av G:sson med en Aprilia RS250, typ som Anjas hoj alltså.

Neutral skrev:
2273899 Nej, alltså rekordet i 250SP är 57.286 och det sattes av G:sson med en Aprilia RS250, typ som Anjas hoj alltså.

Jo men hur snabbt har dom kört med 400:or på banorna i Sverige?
Finns det några listor på det?

Alicia skrev:
2273923 Jo men hur snabbt har dom kört med 400:or på banorna i Sverige?
Finns det några listor på det?
Sorry, missuppfattade er. Skyller på värmeslag på Kinnekulle i dag. :näsblod

Resultatlistor brukar ju innehålla vilken hoj man åker, vet inte hur långt bak man kan kolla på LMS sajt men Torkel har jag för mig har postat någon länk där man kunde kolla riktigt långt bakåt, pm:a honom. Då skulle man ju kunna se deras bästa varvtid, någon måste väl någon gång ha tävlat med 400 cc 4t..? Skulle vara riktigt kul att se dig på ZXR:en nästa år, variation i startfältet är bara bra, jag tycker klassen ska tillåta 600-650 cc 4t-twinnar också.

Swedie skrev:
2273894 vad är det för 400cc? jag tror (!) att jag komma ner på 58or om jag fixar bromsen som tyvärr inte är allt för bra vid hårda bromsningar. Tar olika varje gång känns det som.

Vad kom du ner på när du lekte med hojen på sviestad?
58 låter väldigt optimistiskt, även för en a-führer som dig ;)

oFFkeFF skrev:
2274015 Vad kom du ner på när du lekte med hojen på sviestad?
58 låter väldigt optimistiskt, även för en a-führer som dig ;)
det var en hög 1.00.x, fast det var lite av blötspår fortfarande i bergskurvan, samt att bromsen inte riktigt tog som den skulle så jag vågade inte bromsa så sent som jag skulle kunna. På något sätt tror jag på 58, om jag skärper mig i torparn och bromsar efter asfaltsfläcken, samt slipper fotpinne/fotskrap genom s-et, och sedan förstås då slutet av rakan kan jag bromsa senare. Och även målrakan, där bromsar jag alldeles för tidigt. Fast där får chassit en del stress för att man viker samtidigt som man svänger. Blir lite fel och bakhjulet hoppar ut.

1.00 var bättre än jag trodde faktiskt, då går det säkert att få ner den under minuten iaf.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT