Det här är helt otroligt!

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Nervös så inne i tusan och stressar iväg från jobbet.
Anländer till Linköping. Vädret är kanon och alla är laddade. Nya hojen ser riktigt grym ut.

Små nervös och det känns lite så där att åka direkt ut på kval när jag knappt kört en meter. Det går långsamt och troligen kör jag som en kratta. Det börjar släppa lite grann när halva passet har gått, visserligen så bromsar jag fortfarande alldeles för tidigt och alldeles för mycket men det känns bättre och bättre.

När det är några varv kvar på kvalet så får jag problem med en falsk växel mellan tvåan och trean. Det händer 3 varv på raken och även på varvet in efter målflagg. Rullar på tvåan in i depån och ställer upp. Försöker lägga i neutral och lyckas efter lite letande. Börjar förstå att något är knas och försöker lägga i en annan växel. Tvåan går och sen är det stopp.

Växellådan har hängt sig.
Bara packa ihop och åka hem.

Jag skulle ju bli snabb i år, det här går inte enligt planerna när jag inte får någon träning och varje gång jag kör så känns det som att börja om på nytt.

Undra vilka gudar jag har retat upp :va
 
Allt går inte riktigt alltid som man tänkt sig.
Alltid skall det komma nått riktigt hårslitande hinder :huvet
Lycka till!
 
Riktigt trist, att ha tur verkar inte vara din grej riktigt... :gnissla


Men om man ska försöka se ljust på situationen så borde du ju ha en växellåda eller två att plocka ifrån?
 
men satan

Vafan?

Skulle inte pojken din köpa en 600 till dig? Va väntar ni på??

Stackars flicka,,,
 
tråkigt önskar dig all lycka o tur i fortsättningen håller tummarna för dig:tummenupp
 
Tycker det är skittråkigt för dig.
Men, ska jag vara helt ärlig tycker jag inte det är direkt otroligt eller förvånande.
Det är en liten högvarvig fyrtaktare som är i krokarna av 15 år. De kräver service och underhåll som är över nivån att byta olja. Man måste kolla spel och slitage på allt, annars rasar det.
Billigt och enkelt är det inte...

Mitt tips till er är att serva ihop de hojar och delar ni har, och sen säljer ni dem till någon som inte vill köra dem så hårt, för då kan de nog säkert hålla ett tag till. För rejs är de inte längre, iaf inte om du vill åka mekfritt(eller swedie slippa meka).
För de stålar ni lagt ner/lägger ner på dessa skithojar, hade ni fått en rätt modern och fräsch 600...
 
Hojen ser grym ut iallafall :yoparty
Lite posörbilder!
 

Bifogat

  • alicia1.jpg
    alicia1.jpg
    62.5 KB · Visningar: 183
  • alicia2.jpg
    alicia2.jpg
    76.8 KB · Visningar: 175
  • alicia3.jpg
    alicia3.jpg
    83.7 KB · Visningar: 271
  • alicia4.jpg
    alicia4.jpg
    127.9 KB · Visningar: 157
Det verkade som tur va inte vara något som direkt har gått sönder. Får se om Swedie kan förklara vad som har hänt.

Som det ser ut just nu får vi ihop hojen till Anderstorp. Fast jag vågar inte bli glad än.
 
Det verkade som tur va inte vara något som direkt har gått sönder. Får se om Swedie kan förklara vad som har hänt.

Som det ser ut just nu får vi ihop hojen till Anderstorp. Fast jag vågar inte bli glad än.

Som litet tips som kanske kanske kan vara till hjälp. Jag hade en gsxr 600 -01 som jag var övertygat om att växellådan hade rasat en gång på Gåsen. Dock var det inte alls så. Har för mig att bakom kåpan (inte alls så djupt in i motorn) sitter en cirkulär/ovabricka som nog gör så att man känner växellägena. Denna satt fast i änden på en axel med en m8 skruv. Just denna hade gängat ur sig ett par varv och det hela upplevdes på samma sätt som din beskrivning.
 
Jag tror att det är dags för er att skaffa en riktig mekaniker:tummenupp.
Alla dessa ras och fel kan omöjligt bara vara otur:confused:
 
Aj fan... Var det så illa alltså.. Hoppas ni löser det till helgen!
 
Med motorn på bordet så kunde jag märka att växelaxeln som går genom motorn över till baksidan av kopplingen kan tryckas in långt nog att haken som flyttar växeltrumman inte rörde hakarna.

Nu ska jag bara hitta ett sätt att se till att det inte händer igen. Får se vad för lösning det blir.

Roligt nog hittade jag en motorblocksguide i botten på motorn oxå... från förr då någon troligen delat på motorn och inte varit noga nog och se till att allting klaffar. Bra värre.
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top