Snabbe_jag skrev:Lättare att svetsa TIG i tunnt än med pinne.
/Ljusbågstekniker
pinne använder man väl inte i tunnplåt? om man nu gör det så är det nog JÄVLIGT svårt att få det fint
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
/Ljusbågstekniker
Hammet skrev:pinne använder man väl inte i tunnplåt? om man nu gör det så är det nog JÄVLIGT svårt att få det fint
/Ljusbågstekniker
Snabbe_jag skrev:Nej oftast inte, men det kan hända ibland om det jävlas på ett jobb nångång och ingen tillgång till TIG eller gassvets.
Och svetsa TIG är lättare än gas i tunnplåt...
En bra svetsare har en bra vinkelslip![]()
![]()
![]()
Schhhh säg inte det till min chef
/Ljusbågstekniker
EBS skrev:Tufft...
Men varför inte låta tillverka ett system som är avstämt för just DIN motor om du nu ska lägga ner massa pengar på ett avgassystem?![]()
Haha, det första jag tänkte på när jag såg bildenJoker skrev:EDIT: det är juh fan rost på den?![]()
![]()
McFille skrev:Syftade du på mitt system? Det är minsann handgjort för min motor, skarru veta!![]()
snobben....ljudklipp kommer, de kan du räkna me!![]()
EBS skrev:Jag menade att nån mäter upp porttiderna för just din motor och gör ett system efter det. Det är kanske det du har gjort?
McFille skrev:Tyvärr finns det inte så många som ens känner till att min hojmodell finns, så jag betvivlar att någon utanför Japan skulle kunna göra ett sådant system åt mig...
Dessutom så tror jag att det blir alldeles utmärkt med ett "vanligt" handgjort racesystem...duger det för race-teamen så duger det för mig...![]()
maverick_750rr skrev:Detta tycker jag e porrigare![]()
Kay skrev:Men gud! Ett sådant system kostar ju flera hundra kronor va?![]()
EBS skrev:Såvitt jag vet så sitter det väl en vanlig 2-taktsmotor i din. Precis samma som i RS250, eller? Det jag menade var att du troligtvis kan få systemet lite billigare om du låter någon i sverige tillverka det. Men men, ville bara hjälpa till.
doohan skrev:Tyvärr så finns inte sugaya längre.
Jim lomas kunnde tillverka system om det fanns 5 st intresserade. Stu har försökt men när det kommer till skott så vill ingen.
Eftersom min hoj inte skall säljas så står jag på väntelistan till ett sugaya system. 2år tar det.
Men vem vet jag har mina kontakter så det kan bli ett till våren allafall.![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |