Det HÄR kallar jag porr....*dräggel*

Hammet skrev:
pinne använder man väl inte i tunnplåt? om man nu gör det så är det nog JÄVLIGT svårt att få det fint

Nej oftast inte, men det kan hända ibland om det jävlas på ett jobb nångång och ingen tillgång till TIG eller gassvets.

Och svetsa TIG är lättare än gas i tunnplåt...

En bra svetsare har en bra vinkelslip :D :D :D

Schhhh säg inte det till min chef :hihi

/Ljusbågstekniker

Snabbe_jag skrev:
Nej oftast inte, men det kan hända ibland om det jävlas på ett jobb nångång och ingen tillgång till TIG eller gassvets.

Och svetsa TIG är lättare än gas i tunnplåt...

En bra svetsare har en bra vinkelslip :D :D :D

Schhhh säg inte det till min chef :hihi

/Ljusbågstekniker

har faktiskt inte svetsat så mycket tunnplåt och väldigt lite med tig så jag vet inte så mycket om det...kör mest mig/mag

EBS skrev:
Tufft... :)

Men varför inte låta tillverka ett system som är avstämt för just DIN motor om du nu ska lägga ner massa pengar på ett avgassystem? :va

Syftade du på mitt system? Det är minsann handgjort för min motor, skarru veta! :fatta!

snobben....ljudklipp kommer, de kan du räkna me! :yoparty

McFille skrev:
Syftade du på mitt system? Det är minsann handgjort för min motor, skarru veta! :fatta!

snobben....ljudklipp kommer, de kan du räkna me! :yoparty

Jag menade att nån mäter upp porttiderna för just din motor och gör ett system efter det. Det är kanske det du har gjort?

EBS skrev:
Jag menade att nån mäter upp porttiderna för just din motor och gör ett system efter det. Det är kanske det du har gjort?

Tyvärr finns det inte så många som ens känner till att min hojmodell finns, så jag betvivlar att någon utanför Japan skulle kunna göra ett sådant system åt mig...

Dessutom så tror jag att det blir alldeles utmärkt med ett "vanligt" handgjort racesystem...duger det för race-teamen så duger det för mig... :7peta

McFille skrev:
Tyvärr finns det inte så många som ens känner till att min hojmodell finns, så jag betvivlar att någon utanför Japan skulle kunna göra ett sådant system åt mig...

Dessutom så tror jag att det blir alldeles utmärkt med ett "vanligt" handgjort racesystem...duger det för race-teamen så duger det för mig... :7peta

Såvitt jag vet så sitter det väl en vanlig 2-taktsmotor i din. Precis samma som i RS250, eller? Det jag menade var att du troligtvis kan få systemet lite billigare om du låter någon i sverige tillverka det. Men men, ville bara hjälpa till.

rs 250 har gamla modellen på motorn.

Sugaya är ett kvalitets märke, dock så är det ju alltid bättre och mäta porttider för den egna motorn.

EBS skrev:
Såvitt jag vet så sitter det väl en vanlig 2-taktsmotor i din. Precis samma som i RS250, eller? Det jag menade var att du troligtvis kan få systemet lite billigare om du låter någon i sverige tillverka det. Men men, ville bara hjälpa till.

Precis som Doohan skriver så har SP modellen en helt ny 70 graders motor,
inte samma som RS250...
Därför är det grymt svårt att få tag på ett helsystem till hojen, då det i princip bara finns 2 tillverkare av sådana, Sugaya och Vega Sport.... :fatta!

Tyvärr så finns inte sugaya längre.

Jim lomas kunnde tillverka system om det fanns 5 st intresserade. Stu har försökt men när det kommer till skott så vill ingen.

Eftersom min hoj inte skall säljas så står jag på väntelistan till ett sugaya system. 2år tar det.

Men vem vet jag har mina kontakter så det kan bli ett till våren allafall. :arsele

doohan skrev:
Tyvärr så finns inte sugaya längre.

Jim lomas kunnde tillverka system om det fanns 5 st intresserade. Stu har försökt men när det kommer till skott så vill ingen.

Eftersom min hoj inte skall säljas så står jag på väntelistan till ett sugaya system. 2år tar det.

Men vem vet jag har mina kontakter så det kan bli ett till våren allafall. :arsele

Det är surt...hoppas ni får ihop några, det finns många intresserade på RGV forumet på rgv250.co.uk, kolla där!
Så jäkla glad blev jag när jag lyckades få tag på ett system, begagnat, men ändå!
Nu är betalning och allt gjort, så det är bara att vänta på systemet... :banana

Har försökt att få folk att bestalla där men dem vågar inte när tillfälle ges.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT