Det gick inte längre....

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
Idag så såg jag hojjen stå och frysa under kapellet, kännde bara att jag var tvungen att titta till den lite, har ju trotsallt inte sett den på 3månader, tog bort kapellet, och där stod den bara tittade sorgset på mej. Jag var inte sämre att jag vek mej, skruvade bort sadeln och kopplade på batteriet, gick in efter nycklarna och startade den. Vad underbart det var, höra bränslepumpen starta, se instrumentreringen vakna till liv, se varvräknaren gå ibott när man vred om nycklen, och sedan trycka på startknappen och den startar direkt och han går lite så ojämnt som den gör när den chokar, vad underbart allt var denna måndag just då :) (ska kanske tilläggas att det kände extra bra då det gjordes under arbetstid :)
Så nu längtar man ännu mer efter våren! :huvet :huvet
Hur är det med er andra och längtan till våren? :tungan

Nu ser man slutet på tunneln så att säga.
Det har kliat i fingrarna ganska länge nu,men snart så. :banana

Gustav1 skrev:
Är det choke på de där?

nja, kanske inte choke i det utrycktet... men mer bränsle får den när den är kall, för den går på högre varv jämt när den är kall och sedan sjunker vartalet ganska ordentligt, så det tror jag...

HumAnyt skrev:

Skoja inte, har ny hoj samt nytt ställ så längtan är sjukt svår :huvet :huvet

Åker till Sälen om ett par dar och när man kommer hem därifrån är det ju Mars månad, det är väl en vårmånad?? :yoparty

Anderzzon skrev:
Skoja inte, har ny hoj samt nytt ställ så längtan är sjukt svår :huvet :huvet

Åker till Sälen om ett par dar och när man kommer hem därifrån är det ju Mars månad, det är väl en vårmånad?? :yoparty

Samma för min del. Ny hoj, ny hjälm och nytt ställ. Våren börjar 1:a mars! Sådeså! :4skrika

Samma här ny hoj och grejer.....tog en tur för att lugna mig, men det gjorde inte saken beträ :(

baltra skrev:
Samma här ny hoj och grejer.....tog en tur för att lugna mig, men det gjorde inte saken beträ :(

Hade man bara haft en chans att åka så... men det är ju snö precis överallt... utom dom stora vägarna, och dom är lite "lätt saltade" :)

Också en ny hoj och utrustning som väntar snällt...

Kunde dock inte låta den frysa så bilen fick flytta ur garaget :tummenupp

Tjena...

ni som bor här nere i underbara skåne, när brukar ni ta ut hojen på våren?

Jag som tog kort förra året, han inte köra en meter, köpte ställ i höstas, hoj inhandlades förra veckan. Jag är grymt sugen, men när kommer våren? när kan man börja köra på riktigt?

När ställde ni på hojen förra året?

Mvh Mattias

HumAnyt skrev:
Hade man bara haft en chans att åka så... men det är ju snö precis överallt... utom dom stora vägarna, och dom är lite "lätt saltade" :)

Okay det kommer det kommer.....men nu får det sluta snöa här i Göteborg :mad: :mad: ............får väll surffa lite :tuttar under tiden........

Hur är det med er andra och längtan till våren? :tungan[/QUOTE]

helt stört mycket längtar jag!

måste man ta ur batteriet? (hört olika teorier)
beror väl kanske på var mc:n förvaras!?

blev sjukligt sugen igår så jag gjorde slag i saken! gick in, hämtade nycklar, hjälm och handskar. gick ut, stoppa nyckeln i låset, startade vroom, till skillnad från många så startar jag min minst 1 gång i veckan så den startar direkt, drog på mig hjälm å handskar och off we go! fy fan va sköj det var även om det bara blev några vändor ute på våran lantliga och ensliga väg där jag bor. givetvis så hade jag rekat vägen i förväg så att ingen is låg å mös på vägen. lyckligtvis så är det en privat väg som varken sandas eller saltas och som det såg ut idag så kan det nog bli ett vändor till imorgon fastän kylan har tagit ett nacksving om oss även här i södra sverige. ps. finns det ingen här på sh som kan dansa vårdansen...

Briljanto skrev:
Tjena...

ni som bor här nere i underbara skåne, när brukar ni ta ut hojen på våren?

Jag som tog kort förra året, han inte köra en meter, köpte ställ i höstas, hoj inhandlades förra veckan. Jag är grymt sugen, men när kommer våren? när kan man börja köra på riktigt?

När ställde ni på hojen förra året?

Mvh Mattias

Har hojen påställd åretrunt. Likabäst... :hihi
Annars så hade jag tänkt att 1 mars då är det DEFINITIVT säsongs-start. Hade iofs premiären 10/2 i år. :D

kAtanAmAn skrev:

helt stört mycket längtar jag!

måste man ta ur batteriet? (hört olika teorier)
beror väl kanske på var mc:n förvaras!?

På R6:an är ju mätarna digitala, därför krävs ett minne för att komma ihåg trippmätare o.s.v. Detta kan därför tjuvdra ström. Om du inte kör hojen på ett tag kan batteriet laddas ur. Rekomenderat är därför att koppla lös det, förvara det svalt och torrt, samt regelbundet ladda (alt. underhållsladda).

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda