Det går

Swedda

Ge mig ett brejk, broder lax
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Söderhamn
Hoj
2006 Zx6R
Tydligen så går det att wheela med en thundercat åxå :yoparty :tuttar

1071684091.jpg
 
Jo jag vet, det krävdes många timmars spanning för det vill jag lova :tummenupp mitt nästa projekt blir att ta reda på om det går att göra en stoppie med en puch dakota (hette dom så ?) :tungan


kaZmur skrev:
Åh fan sherlock! :D
 
Swedda skrev:
Jo jag vet, det krävdes många timmars spanning för det vill jag lova :tummenupp mitt nästa projekt blir att ta reda på om det går att göra en stoppie med en puch dakota (hette dom så ?) :tungan

puch dakota... :D :D lycka till säger jag bara..bromsarna är ungefär likabra som på en gammal cykel
 
Det går! Det är en lirare i stan som åker runt på en gul Dakota (eller är det en Zündapp?) och gör det. Det finns på film.
 
Rigge skrev:
Det går! Det är en lirare i stan som åker runt på en gul Dakota (eller är det en Zündapp?) och gör det. Det finns på film.

Jag har fått bakhjulet att lyfta med en Puch Maxi :D, med en mycket spänd trumbroms :D
 
Jag kan också intyga att det inte är några problem att göra stoppiesar med trumm bromsar. Kanske inte rullande dåra.
Mitt objekt var också en puch maxi. :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top