Det går inte att välta en ko!

De kossor som inte har horn genomgick en sannolikt tragisk upplevelse i barndomen. Man bränner helt enkelt bort det stället där det ska växa ut horn när de är kalvar.

Ang vältningen, det går säkert. Kan inte visa källor men kor sover stående, de vilar dock liggande men är då vakna.

Beror på. Våra kossor sov både stående och liggandes. Berodde på vad de kände för.

Den där arten ko känner jag igen...
Har aldrig vågat smaka mjölken den producerar dock.

Jag har druckit hästmjölk! :banana

Var på semester i Kirgizistan förra sommaren. Där är hästmjölk en nationaldryck. Det kallas för Kumys och är en lätt alkoholhaltig dryck gjort på jäst hästmjölk.

Hur det smakade?
-Obeskrivligt illa. En förskräcklig eftersmak. Men kul att ha provat. :)

Jodå, dom är fullt vältbara. Dock vettefan om man orkar själv. men det ser hysteriskt roligt ut, dom sover rätt djupt och börjar springa i luften när dom ligger ner. man kan även spraya hornen på dom i poppiga färger och måla startnummer på sidorna. High performance kor. Akta er för tjurarna dock, dom ser klumpiga ut men ack vad man kan bedra sig!

Jag har druckit hästmjölk! :banana

Var på semester i Kirgizistan förra sommaren. Där är hästmjölk en nationaldryck. Det kallas för Kumys och är en lätt alkoholhaltig dryck gjort på jäst hästmjölk.

Hur det smakade?
-Obeskrivligt illa. En förskräcklig eftersmak. Men kul att ha provat. :)

Är du alldeles säker på att det var hästMJÖLK du drack?

KO-nstigt.

Så det stämmer mao. att man inte kan välta en ko som står upp genom att bara knuffa på den?!

*/ ?>
Back