Det går inget vidare...

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
tjena gjorde idag min andra uppkörning. manöverbanan och allt som hör till gjorde jag i SPÖREGN! men gick mkt bra. säkerhetskontroll på bromsar. allt gick kanon.

sen blir det rast 1h pga att körskoleeleverna får köra först.

bär det iväg, denna gång inte lika nervös. kör motorväg gör omkörning utav lastbil. och allt verkar tycka att det går bra.. avfart "kimstad hette det"

allt går skit bra tills... ska göra en vänstersväng och har ingen bakom mig,, men endå göra ja en högersväng och kör rakt över :huvet första "missen". sen åker han om och ja ska göra en omkörning gick,, aa det eejju inte så svårt tänkte jag och kollar runt nacken å blinkar å drar om... sen såg ja att det va folk som byggde om vägen längre fram men hade slutfört omkörningen långt innan ja kom fram till den men det gillade han inte heller. andra "missen".

sen in mot stan tänkte inte då på dessa fel,, fick köra mot mål "centrum" och kommer igemter en lastbil å missar skylten.. men han tror att ja inte våga byta fil pga lastbilen som låg i högra fältet (vilket inte va fallet :huvet ) tredje felet. sen stadstrafik å start i backe allt går bra.

sista grejjen han klaga på vart att ja inte hade tillräcklig uppsikt vid spårvagnarna men tittade så noga (tyckte jag) och det va grönt å körde..

det han tog fram som mest till mitt kuggande var "Planering av körning" vilket berodde på vänstersvängen ja inte gjorde!!! och att ja missa skylten och försår jue det självklart menmen,,

fack va gör man bara bita i det sura äpplet å boka ny tid? eller skall man sälja hojjen å köpa moppe istället :mad: problemet är igentligen inte att köra utan den nervositet som uppkommer så fort man ser en VV-kille... :gråta

Trist! Lider med dig... själv kör jag upp på Torsdag som privatist, fast jag har ju iofs inte sett en spårvagn ens på vykort så här är det inte så mycket sånna saker och tänka på...

nae, inge sugen på å skjutsa... De går nog bra nästa gång får vi hoppas... :tummenupp

nån annan som lyckats med 3uppkörningar btw? måste va sällsynt... å fler kanske det blir vem vet :(

Precis, ta några körlektioner och övningskör framför allt mer. Du ska inte bara kunna köra hoj, det ska se ut som att du är hemma på en hoj också.
Va det inte du som hade en bojard olika förarbehörigheter ?
Tycker att du borde ha lite rutin å inte hålla på med en massa klanterier :7peta ;)

klantigt och nervös som ett as. förstår inte varför.. men asså har övningskört flera miiil och det ärjue inga direkta mc fel ja gör utan skulle jue även bli kuggad på bil för samma fel,, ska köra den sträcken och kolla lite... (det ser ut som ja är hemma på hojj, jag är hemma på hojj)

ni ser jue vilka fel ja gör,, det är jue bara försöka hålla fokus nästa gång å inte göra dessa fel!! blir sne på mig själv när det inte går som det e planerat...

Lider med dig! :fyllisar
Körse upp i torsdags, allt gick fin fint tyckte jag, men desto längre vi var ute och körde desto nervösare blev jag... :gnissla
Och med all rätt.
Kom tillbaka, och får ett:
Nä, här blir det tyvärr inge körkort... :fatta!
Du låg för länge kvar i vänsterspåret när du tog högerkurvorna. :va

Men detta fanns det, en för mig, bra förklaring... (tyckte jag)
Det var ingen sikt i kurvorna alls... Höll mig därför till vänster till jag såg hur kurvan "utvecklade" sig och sen skar jag av...

Men det ville sig inte... Blir att köra ala' Rossi nästa gång...
Men då är väl det oxå fel...
Ibland kan man ge sig faan på att de bara vill jävlas, känns så iallafall...

Vilken miss !!

Körde upp idag......allt gick kanon. Trodde jag, ingen effektiv bromsning. Vi avbryter......fan osså......fick hjärnsläpp och använde inte fotbromsen.......nu gick den här säsongen åt helvete......

Märkligt...
Jag körde ju oxå upp som privatist men med 9 dubbellektioner i "ryggsäcken"
Hade gett mig fanken på att klara det på första uppkörningen..
Tji fick jag...

MostWanted_NKPG skrev:
de har inte godkänt en privatist under dem gångerna ja varit med iaf ;(
Detta är inget generellt. Har själv kört upp 4 ggr för olika behörigheter och på olika orter, men har inte sett nån sån skillnad mellan privatister och körskoleelever. Det enda som kan tänkas är att de som kör privat väljer att köra upp tidigare, vilket gör att de inte alltid hunnit lika långt i sin träning.

oakhammer skrev:
Körde upp idag......allt gick kanon. Trodde jag, ingen effektiv bromsning. Vi avbryter......fan osså......fick hjärnsläpp och använde inte fotbromsen.......nu gick den här säsongen åt helvete......

Använd inte fotbromsen, lätt att du låser bakhjulet o kuggar på de, ha bara foten på den ist så ser de ut som du använder den. Frambromsen räcker tokbra.

MostWanted_NKPG skrev:
ni ser jue vilka fel ja gör,, det är jue bara försöka hålla fokus nästa gång å inte göra dessa fel!! blir sne på mig själv när det inte går som det e planerat...

Det verkar som om du stressar för mkt, ta de så inihelvete lugnt bara så ska du nog fixa det. Planera i förväg.
Lycka till

ps. polaren klara de på 3:de o han har inte ordning på varenda dugg ds

Använd inte fotbromsen, lätt att du låser bakhjulet o kuggar på de, ha bara foten på den ist så ser de ut som du använder den. Frambromsen räcker tokbra

Japp, vet det. Men hade väl inte foten på pedalen eller nåt. Han godkände bromsningarna, men inte tekniken. Läraren sa att det var en tuff kuggning. Men samtidigt så har man ju gjort fel. Kan inte säga så mycket om det...bara att bita ihop.......

men vill att detta inte skall upprepas till nästa körning hur gör jag? tar ett par lektioner sen kör i det området så ja kan det till punkt och pricka?? halva sommaren snart förstörd... skulle bryta ihopp om ja inte fick det i sommar...

tycker jag är en av de bättre mc förare vad gäller riskmedvetande och hantering av hojjen,, men trasslar jämt till det för mig när ja blir nervös på uppkörningen...

tilläggas bör jue att första gångerna ja körde på de vägarna var på uppkörningen också?? tips är välkommna...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT