Det går framåt!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Så, då lyckades jag registrera mig igen, även om det strulade till sig med namnet. Hoppas Swedie kan fixa det snart.

Hur som helst var jag uppe och hämtade kåpsettet, depåstöd och lite andra prylar idag. I morgon blir det en hel del filande, borrande och meck. Hoppas kunna få ordning på ZXRen också då årets premiärtur idag fick tas på min gamla Virago. Inte helt fel dock och rostig (jag) efter vintern kändes den riktigt rapp ;)

Chrille - du kan väl höra av dig om när man kan få bjuda på bulle och öhl mot att du hjälper till lite med najning och dylikt...

Fråga: När man har tagit bort stödet, ska man då kortsluta, sätta ett motstånd eller bara låta dom två trådarna vara för att hojen inte ska dö när man lägger i en växel?

Don Q skrev:
Fråga: När man har tagit bort stödet, ska man då kortsluta, sätta ett motstånd eller bara låta dom två trådarna vara för att hojen inte ska dö när man lägger i en växel?

Det mest logiska (och så som det är på min R6) är att kretsen är bruten när stödet är nere. Om så är fallet så ska du bara koppla ihop de båda sladdarna, så ska det funka.

Don Q skrev:

Är det ZXR:en du pratar om så ska dom kortslutas :fakta

ZX6R. Jag testar att kortsluta så får vi se vad som händer...

McB skrev:
En sann elektrikers första budord: Frisk kopplat, hälften brunnet. :fakta

;) För att vara riktigt uppriktig sätter jag nog dit ett litet motstånd så man iaf minimerar riskerna att smälta hela kabelpaketet.

Don Q skrev:
;) För att vara riktigt uppriktig sätter jag nog dit ett litet motstånd så man iaf minimerar riskerna att smälta hela kabelpaketet.

Ohm-mät på switchen i stödet först, så får du reda på om du behöver sätta dit ett motstånd, och hur stort det bör vara.

McB skrev:
Ohm-mät på switchen i stödet först, så får du reda på om du behöver sätta dit ett motstånd, och hur stort det bör vara.

Misstänker att en mätning på stödet skulle vara missvisande. Stödet ser inte ut som det en gång gjorde. Verkar som om den har fått sig en liten törn ;)

Don Q skrev:
Misstänker att en mätning på stödet skulle vara missvisande. Stödet ser inte ut som det en gång gjorde. Verkar som om den har fått sig en liten törn ;)

Koppla in det och prova. Antingen startar hojen eller så gör den inte det.

Maette pa stodet och slingan aer bruten naer stodet aer nedfaellt; 0 ohm naer det aer uppfaellt sa det ska bara vara att koppla ihop sladdarna. Fler uppdateringar aer att bakramen nu aer riktad, vaenster styrhalva aer utbytt, fotpinnen svetsad och monterad och instrumenten aer snart limmade ihop till natt som liknar orginalskick. Generatorkapan som ful-lagats med "spackel" aker dit i morgon tillsammans med ny olja och stift sen blir det provkorning utan kapor, sadel eller natt annat orelevant. Bilder kommer :)

*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back