Det går att köra fort även med en glidare

Freco skrev:

Tycker den där filmen förklarar allt så bra utan ett ord..det hänger inte på vad man har för maskin, det hänger på den som hänger i styret hur fort man kan köra, maskinen har nästan ett obetydligt värde för oss alla lekmän.

Det är väl dessutom 2 st Guldvingar som kör så in i H-e. Den som kör bakom kör alika fort ju.

Last edited:
Underbar väg dom kör :yoparty
Vart är det någonstans :confused:

Underbart att se en del hantera mc :tummenupp

Har kört måånga... hojar (jobbar med mc) och hade fotpinnarna suttit högre skulle min nuvarande r1100rt med 90hk och 280kg fulltankad vara den mc jag kör snabbast på bulten med... har kört mycket med fjr1300 och andra stora hojar. Har jagat många sporthojar på bulten med en "kittad" xv1700 road warrior custom förra sommaren utan att dom kunnat skaka av.... Klart att en sporhoj med en grymm förare skulle piska mig men dom flesta som kör sporthoj utnytjar inte det lilla extra som finns ändå..... Så jag är inte förvånad att guldvingen drar på som den gör. Körde en gammal 1100 GW från -82 förra veckan och den var imponerande kvickstyrd då hade den ändå rullat närmare 10.000mil. :yoparty :yoparty

Ser ut som en vanlig torsdagstouring med Östra Aros... :hihi

(Tail of The Dragon - 350 kurvor på 18km! :banana )

Fränt!
Är dock inte jätteförvånad.. Tyngdpunkten ligger lågt vilket gör sitt till.

Tro mig, dom går bra. Till och med pappas 81:a med mig klockandes bak stog sig bra på 0-100. Strax över 4 sekunder får ses som godkänt för en fullastad buss:)

först trodde ja d va trickfilmat... men sen tänkte ja att de e jävligt svårt att göra... slutsats: satans kurvhastighet för en rullstol me lampor!!! :2cool

ps: om ja hade gjort de där me en guldvinge skulle ja nog sett ut såhär nu::kryckor hehe

//Lukas

Jag har suttit bak på en goldwing när föraren körde om hoj efter hoj på bana.
Undrar hur dom varvade kännde sig....

Fullständigt underbart! haha. Har kört far mins Yamaha royal star venture. Ett sånt där guldvinge-wannabe åbäke. Men jag måste säga det är rätt bra skön hoj. Mycket vrid o lite mysigt sådär när kardandriften lyfter bakänden under acceleration... :D :rock

F-n va go film.
Finns några Vmax-fans här på forumet som kan drömma om +1800 kubik och sex cylindrar nu för sina bandagar :hihi

En Winge har bra acc redan som standard. Snabbare än en Ferrari Testarossa till 120 iaf.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...