Det finns ingen rättvisa......

blacktriple skrev:
Jag är inte samhällsvetare eller speciellt insatt i det svenska rättssytemet men jag har alltid trott att en omyndig person står under förmyndigande av förälder eller vårdnadshavare.

Hur mycket detta förmyndigande ska täcka vet jag inte men om snorungarna blir ersättningsskyldiga och själva saknar ekonomiska resurser borde väl förmyndaren bli den som ska betala?

Eller? :va

Det kan mycket väl vara så, det var därför jag frågade. Jag är nyfiken på att få veta... Själv är jag bara skeptisk till att föräldrar blir skadeståndsskyldiga om deras barn gör saker men jag kan ha fel..

korvgubbe skrev:
Det kan mycket väl vara så, det var därför jag frågade. Jag är nyfiken på att få veta... Själv är jag bara skeptisk till att föräldrar blir skadeståndsskyldiga om deras barn gör saker men jag kan ha fel..

Straffmyndig blir man när man är 15år.

freddexwing skrev:
Straffmyndig blir man när man är 15år.
eh... ja?! ...Det är väl inte det saken gäller eller hur!?!

Frågan är huruvida FÖRÄLDRAR blir betalningsskyldiga OM deras STRAFFMYNDIGA snorungar begår brott....!?!

Trist....
Med tanke på att dom nyss kommit hit o bevisen är klara borde man kunna skjutsa dom direkt till flygplatsen speciellt om dom erkänt vilket dom lär ha gjort.

korvgubbe skrev:
Frågan är huruvida FÖRÄLDRAR blir betalningsskyldiga OM deras STRAFFMYNDIGA snorungar begår brott....!?!

Nej, det blir de inte. Inte om deras 5-åringar begår brott heller (tror jag, angående straffmyndiga vet jag).

Jag hade campat utanför deras lgh o klippt dem en tidig morgon eller en sen kväll. Ett par brutna revben och knäckta näsor med blåklockor hade man serverat. Lätt!!!!

Fy fan!

Zee skrev:
Jag hade campat utanför deras lgh o klippt dem en tidig morgon eller en sen kväll. Ett par brutna revben och knäckta näsor med blåklockor hade man serverat. Lätt!!!!

Fy fan!

...Shit.. så grymt cool! "När Zee rör sig står blixten stilla!"
Ta med dig kettingjenget! :hihi

korvgubbe skrev:
eh... ja?! ...Det är väl inte det saken gäller eller hur!?!

Sorry, glömde ta bort din quote.
/fredde

korvgubbe skrev:

Ja faktiskt.. Zee hör av dig om du behöver hjälp nån gång, ställer gärna upp.

Ja du vill väl öppna sveriges gränser helt och låta packet strömma in fritt :kocko
Bara de åker hem till dig och snor allt....

korvgubbe skrev:

som ngn sa om "rakade anhängare"... låt några utav dessa grabbar leka lite med de i en skåpbil... De tjommarna ställer säkert upp på att skjutsa hem ligisterna också... :tungan

ja eftersom det är synd om dom kommer dom få vård inom social tjänsten o kanske nån hundrig i böter som sos ändå får betala.

slangarn skrev:
Ja du vill väl öppna sveriges gränser helt och låta packet strömma in fritt :kocko

.....Jasså? Vill jag? Intressant att du verkar veta saker om mig själv som jag själv inte vet.. Mig veterligen har jag aldrig någonsin förordat öppna gränser bara för att jag tycker kängor är obekväma och dessutom trivs rätt bra med hår på huvudet...

korvgubbe skrev:
Ingen fara....

De är straffmyndiga så jag hoppas de får ett kännbart straff...

Det får ett litet papper där det står att de ska prata med en kontaktperson på soss en gång i veckan, om jag var kung skulle jag gett dem samma straff men jag skulle levererat det direkt i hjärnbarken via ett 5mm stort hål borrat med en ovass borr (av för mycket popnit-borrande) genom pannbenet.

/Fredde

Tänk lite nu!!!! Vad skulle hända om man bara pucklade på folk hit o dit.
När dom stal fälgarna av mig tänkte jag fan om man kommit på dom jävlarna,
skulle jag ha gjort det vad hade hänt då? Jag hadde ju åkt dit på det så innihelvete om jag skulle slagit ner nån. Så här i efterhand så är jag tacksam för att jag inte vaknade, då hadde jag förmodligen inte varit hemma o haft semester nu.

freddexwing skrev:
Det får ett litet papper där det står att de ska prata med en kontaktperson på soss en gång i veckan, om jag var kung skulle jag gett dem samma straff men jag skulle levererat det direkt i hjärnbarken via ett 5mm stort hål borrat med en ovass borr (av för mycket popnit-borrande) genom pannbenet.

/Fredde

Ska "jag-kan-formulera-den-coolaste-tortyr-och-misshandels-varianten-på-elaka-tjuvar-tävlingen" börja nu igen?!

... i såfall leder du! Duktig pojke!

:tummenupp

Mr o skrev:
Tänk lite nu!!!! Vad skulle hända om man bara pucklade på folk hit o dit.
När dom stal fälgarna av mig tänkte jag fan om man kommit på dom jävlarna,
skulle jag ha gjort det vad hade hänt då? Jag hadde ju åkt dit på det så innihelvete om jag skulle slagit ner nån. Så här i efterhand så är jag tacksam för att jag inte vaknade, då hadde jag förmodligen inte varit hemma o haft semester nu.

Nej, det gäller ju o puckla på när ingen annan ser.

Annars är det en dålig idé...

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026