Det finns ingen rättvisa......

R1-benji

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
yamaha R1 09
Fick en samtal från en tjej i fre om att mitt hoj stod utanför hennes trappuppgång,såklart stulen.från garaget som jag delar med en annan kompis som också har en r1,båda hojarna var avställda då vi var på semester .stod två bilar i samma garage som e våran me.mitt stod kvar när jag kommer till platsen typ 10 min från garaget,den andra hade dom åkt iväg me....tjejen hade ringt polisen och tagit kort på tjuvarna,jag sitter o väntar i bilen med en rattkrycka samtidigt som jag väntar på polisen,då jag inte får röra mitt hoj tills polisen kommer.Då kommer tjuvarna tillbaka med kompisens hoj,ställer hojen brevid min o drar över överdraget o går i huset...tänkte dra ut o banka allt jag kan med rattkryckan på båda sketungarna men tänkte efter o inte göra saken värre för mig själv.3 timmar senare kommer polisen :kocko .tar sketungarna på förhör då jag pekat ut dom och har en vittne med bildbevis.(Tjuvarna jo...2-4 somaliska sketungar på 17-20 år,ingen svensk leg,bara papper från migrationverket)polisen släpper dom efter 2 timmar på plats förhör.
vilka idioter tjuvar hojar för att sen ställa dom utanför sitt lägenhet.
skador på mitt hoj....bruten ´styrlås,tändning,sönder frambromsskiva(efter att dom har fillat upp skivan för att få bort abus skivlås,repor på hela hojen,skrapad slipon,spricka i toppkåpa +bakkåpa ,motormässig vet jag inte än.
kompisen var det ungefär samma skador,men hans bromsskiva var hel,eftersom han hade en abus hänglås o det behövde dom inte filla i skivan för att få bort.
nu står hojarna på yamaha,men det kommer säkert inte bli nån åkande en tid framåt + 3000kr i självrisk.
Vet inte vad som händer med sketungarna men man får hoppas på det bästa.Ibland önskar man att man hade gått ut o gett dom stryk .men då hade jag säkert åkt ditt för misshandel.det finns ingen rättvisa.det enda polisarna e bra på e nog att sätta dit dig för fortkörning o felplacerad regskylt. :(

R1-benji skrev:
Fick en samtal från en tjej i fre om att mitt hoj stod utanför hennes trappuppgång,såklart stulen.från garaget som jag delar med en annan kompis som också har en r1,båda hojarna var avställda då vi var på semester .stod två bilar i samma garage som e våran me.mitt stod kvar när jag kommer till platsen typ 10 min från garaget,den andra hade dom åkt iväg me....tjejen hade ringt polisen och tagit kort på tjuvarna,jag sitter o väntar i bilen med en rattkrycka samtidigt som jag väntar på polisen,då jag inte får röra mitt hoj tills polisen kommer.Då kommer tjuvarna tillbaka med kompisens hoj,ställer hojen brevid min o drar över överdraget o går i huset...tänkte dra ut o banka allt jag kan med rattkryckan på båda sketungarna men tänkte efter o inte göra saken värre för mig själv.3 timmar senare kommer polisen :kocko .tar sketungarna på förhör då jag pekat ut dom och har en vittne med bildbevis.(Tjuvarna jo...2-4 somaliska sketungar på 17-20 år,ingen svensk leg,bara papper från migrationverket)polisen släpper dom efter 2 timmar på plats förhör.
vilka idioter tjuvar hojar för att sen ställa dom utanför sitt lägenhet.
skador på mitt hoj....bruten ´styrlås,tändning,sönder frambromsskiva(efter att dom har fillat upp skivan för att få bort abus skivlås,repor på hela hojen,skrapad slipon,spricka i toppkåpa +bakkåpa ,motormässig vet jag inte än.
kompisen var det ungefär samma skador,men hans bromsskiva var hel,eftersom han hade en abus hänglås o det behövde dom inte filla i skivan för att få bort.
nu står hojarna på yamaha,men det kommer säkert inte bli nån åkande en tid framåt + 3000kr i självrisk.
Vet inte vad som händer med sketungarna men man får hoppas på det bästa.Ibland önskar man att man hade gått ut o gett dom stryk .men då hade jag säkert åkt ditt för misshandel.det finns ingen rättvisa.det enda polisarna e bra på e nog att sätta dit dig för fortkörning o felplacerad regskylt. :(

fi fan!!! beklagar... borde inte snorungarna få betala din självrisk? :huvet

fan va trist. undra vad det blir för påföljder? :3freak :4skrika

det heter : min hoj :)
stavar själv ofta fel (iaf vid datorn)

Fy Fan!

Fy Fan, du ska ha beröm för att överhuvudtaget kunna sitta kvar och ta dina sista droppar av självkontroll och inte banka för dit liv. Det är många andra här som vet hur det känns att få sin hoj stulen och "Polisen kommer snart".. yeah right.....

Lider med dig! hopas allt blir så smärtfritt som möjligt

/Regards Cel

Hoppas det löser sig och att det faktiskt blir påföljder för dem... Tragiskt att det ska ta sådan tid innan konstaplarna dyker upp. Tror iofs inte polisen hade hållt någon annan särskillt mycket längre. De tar ju bara personuppgifter, håller förhör och därefter är det väl trots allt åklagarens sak att kalla till rättegång?!
Vi har ju inget Judge Dredd samhälle där polisen håller folk fängslade om de inte utgör en risk mot andra eller riskerar att rymmma...!?

Last edited by a moderator:
Tycket du ska "vänta in" snorjävlarna en kväll och ge tillbaka samma skador som din hoj fick.

Satan va drygt. Att inte folk kan skilja på mitt o ditt. :huvet
Det var tur att du kunde behärska dig och inte tog lagen i egna händer.
Själv vet jag inte hur jag skulle reagera i en sådan situation, hoppas man slipper uppleva någon bara.

Låter ju helt sjukt. Om dom inte ens är medborgare än och redan stulit så borde dom ju få en spark i röven över gränsen hem igen.

CJ900RR skrev:
nåja. tur att ni i alla fall fick tillbaka hojarna.

vet inte ens ifall jag hade velat ha tillbaka min hoj om såna jävla skitungar hade varit och pillat på den...

Låter ju helt sjukt. Om dom inte ens är medborgare än och redan stulit så borde dom ju få en spark i röven över gränsen hem igen.

Minst sagt! :tummenupp

yonsson skrev:

Men de har redan hunnit med att kosta samhället massor av pengar. 7800kr när de passerade gränsen, och så trådstartaren som blir tvungen att punga ut med självrisken. Detta är ju troligen bara en början på en missanpassning.

Jag har funderat..

Om jag skulle komma i en liknande situation, och få svaret att "vi har inte resurser" eller liknande, då skulle jag säga åt dem att skicka en ambulans istället, och säga att jag skulle skjuta dem på plats.

Hur skulle polisen reagera då? Skulle de komma snabbare.. eller skulle de fortfarande inte "ha resurser"?

rozen skrev:
fi fan!!! beklagar... borde inte snorungarna få betala din självrisk? :huvet

jo fan tycker man det men när polisen var i deras lägenhet så fanns inget än två stolar ett soffa o så...kanske jag sprungit på ett terrorist cell.stavfel

John skrev:
Jag har funderat..

Om jag skulle komma i en liknande situation, och få svaret att "vi har inte resurser" eller liknande, då skulle jag säga åt dem att skicka en ambulans istället, och säga att jag skulle skjuta dem på plats.

Hur skulle polisen reagera då? Skulle de komma snabbare.. eller skulle de fortfarande inte "ha resurser"?

men jag måste vara ärlig,om dettta hade hänt i mitt hemland,så hade jag kunnat slå dom allt jag ville , sen lämna dom över till polisen o fått ett stort TACK.

Får hoppas att de får sitt straff och att du får din hoj körklar inom tid!
Trist...

Nej hojen är förorenad av skit och borde destrueras tillsammans med packet som snodde dem :hihi

$noop skrev:
vet inte ens ifall jag hade velat ha tillbaka min hoj om såna jävla skitungar hade varit och pillat på den...

Minst sagt! :tummenupp

CeltaniC skrev:
Fy Fan, du ska ha beröm för att överhuvudtaget kunna sitta kvar och ta dina sista droppar av självkontroll och inte banka för dit liv. Det är många andra här som vet hur det känns att få sin hoj stulen och "Polisen kommer snart".. yeah right.....

Lider med dig! hopas allt blir så smärtfritt som möjligt

/Regards Cel

Hade jag vart 22 nåt så hade jag gått ut utan tvekan utan att bry mig om nåt annat...men när man e 30 nu så har man mer saker att förlora än vinna,jobbar som frisör så jag har inte råd o skada mina händer

slangarn skrev:
Nej hojen är förorenad av skit och borde destrueras tillsammans med packet som snodde dem :hihi

hojen e en R1 98,polkagrisen....med priserna dom har på yamaha center så kanske dom rent av löser in den.....inte för att jag vill det faktiskt

Super Blackbird skrev:
Men de har redan hunnit med att kosta samhället massor av pengar. 7800kr när de passerade gränsen, och så trådstartaren som blir tvungen att punga ut med självrisken. Detta är ju troligen bara en början på en missanpassning.
Plus alla skattepengar som går åt för polis och rättsväsende som vi får punga ut :fatta!

yonsson skrev:

kan man inte anpassa sig borde man inte vara i sverige,håll kvar ditt tro,ditt sätt o klä dig ditt kultur din tradition,Men för fan anpassa dig till det svenska samhällets lagar o regler.hoppas detta inte tas rasistiskt på nåt sätt då jag själv e persier

*/ ?>
Nyheter
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...