Det finns farligare saker än MC

ÖverGÅNGsställe är väl ändå rätt svårt att missuppfatta till att det är helt riksfritt att cykla över utan att se sig för.

Dessutom finns det nog en miljon cyklister som helt enkelt inte kan bromsa sin cykel!? De sitter där och paddlar emot med ena benet i marken och vinglar som en rysk pilot. Fyfan.

dock så blir inte skadorna så stora när man trampar av egen maskin, såvida det inte smäller me nått i stil med köra fort och brutalhårtmongostopp i typ en bil så är det nog rätt ofarligt, tycker dock att om man inte kan cykla utan att köra in i stolpar, trotoarkanter mm som de flesta skador står för så ska man fan inte cykla, om det nu är så farligt att cykla så är det väll ingen mening med hjälmtvång, förbjud cykeln istället.

skämt åsido så är det nog rätt harmlöst

dock så blir inte skadorna så stora när man trampar av egen maskin, såvida det inte smäller me nått i stil med köra fort och brutalhårtmongostopp i typ en bil så är det nog rätt ofarligt, tycker dock att om man inte kan cykla utan att köra in i stolpar, trotoarkanter mm som de flesta skador står för så ska man fan inte cykla, om det nu är så farligt att cykla så är det väll ingen mening med hjälmtvång, förbjud cykeln istället.

skämt åsido så är det nog rätt harmlöst

Som sagt så är nog inte problemet att du själv som cyklist trillar utan att du skiter i alla regler och klipper (som i artikeln) en bildörr, blir påkörd osv

Som sagt så är nog inte problemet att du själv som cyklist trillar utan att du skiter i alla regler och klipper (som i artikeln) en bildörr, blir påkörd osv

alsolut :) fast såpass många skador måste va inräknat med "singelolyckor" med cykeln oxå, fast vad vet jag :D

Majoriteten av de som cyklar är väl upp till 16 så jag är inte förvånad alls

Hehe jo men på cykel skiter man i rött ljus/stoppskyltar osv

Man bara brassar satan och inget ska få sänka snittfarten! Har dock aldrig krockat och alla krascherna har varit på vintern

Last edited:
Det som jag förundras över mest just nu är varför man förvånas över att man kan få fortkörningsböter på cykel????!!! Dom har väl samma jävla skyldighet att hålla hastighetsgränserna som alla andra fordon eller?? Med tanke på dom klena bromsarna som är på en cykel borde dom inte hålla över 30 kmh.

6000 cyklister skadas i trafiken varje år kontra 1000 motorcyklister. Jag skulle faktiskt lätt sätta en peng på att det finns mer än 6 ggr fler cyklister än motorcyklister så tycker det luktar lite "kvällstidningsstatistik".

Sen är jag tämligen övertygad om att idioter på cykel främst är ett storstadsproblem, till stor del. Samt att de flesta är ute i rusningstrafik till och från jobbet då olycksrisken och stressen är som störst.

"klena bromsarna"?
Du vet inte mycket om cyklar, va :) ?

Om vanliga Svenssoncyklar har jag en hel del erfarenhet av och det är inte mycket till bromsar på dom. Jag har en standardcykel som du kan prova när jag knuffar upp dig tll 58 kmh och du gör en hård inbromsning då. Du kommer bli mäkta förvånad hur pissiga bromsarna är då.

Fyfan vilken värdelös artickel! :tummenner Som att säga att det är fler kineser som skadar sig än svenskar, och skita i det faktum att det finns 9miljoner svenskar och dryga en miljard kineser. :huvet

Fyfan vilken värdelös artickel! :tummenner Som att säga att det är fler kineser som skadar sig än svenskar, och skita i det faktum att det finns 9miljoner svenskar och dryga en miljard kineser. :huvet

Ja det dör ju betydligt fler kineser än svenskar varje år!:O

Så det är tur att man inte en en kinesisk cyklist som röker och umgås med flodhästar och hänger under kokosnötsträd.
För då borde ju dödligheten vara 100%? Eller vänta nu...:va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...