Det finns en Gud...

Glooie

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
BMW R1200 GS -08
...eller ja, snälla poliser i alla fall. Va nere i Varberg med 2 kompisar igår. Va inne i stan och tänkte äte lite, så vi okm på att vi drar ut till Stinas vid getteröns småbåtshamn. Sagt och gjort, polaren (på en R1) körde först och drog på ordentligt, vi andra hängde efter. Efter några minuter va vi framme vid parkeringen. Hade inte hunnit ta av mej hjälmen innan en målad polisbil rullar upp bakom oss och stannar. Kompisens första kommentar: Jävlar! Ur kliver en polisman som tyckte att det gått lite väl snabbt "där borta". Dom mest oskyldiga rådjurögonen man kunde uppbringa anlades och frågan ställdes till polismannen: För fort? Vi? Vardå? (ok, vi körde liiite fort precis innan). Den snälle polisen gick inte på den :rolleyes: och vi fick en liten moralpredikan om att inte köra för fort inne i stan. Han förstod att det är kul att gasa, men han tyckte att vi skulle hålla på platser där det inte är nåt folk och inga bilar, t.ex på motorvägen!

Summa summarun; det finns snälla poliser, och hade dom mätt hastigheten hade vi vart 3 kompisar utan körkort idag... Körde lagligt resten av dagen...

Visst finns det snälla poliser tror dom flesta e bra faktiskt....när jag i min ungdom torskade i 120 på 50 väg(i en gammal capri otroligt att den gick så snabbt) kl 3 på natten, var farbror blå så snäll att dom skrev ner hastigheten för att jag skulle få behålla körkoret det sved i plånboken jag fick en minnesbeta.....körde också lagligt ett bra tag sen :D

ja va fan han hade ju ingen mätning att gå på så va kunde han göra annat än ge er en moralpredikan...

han lät er ju inte gå för han va snäll, utan för att han inte hade nåt att komma me..

ja va fan han hade ju ingen mätning att gå på så va kunde han göra annat än ge er en moralpredikan...

han lät er ju inte gå för han va snäll, utan för att han inte hade nåt att komma me..

Finns de poliser som kan skicka in din hoj på ombesiktning och vara allmänt dryga. vårdslöshet etc etc etc. Finns ett gäng rötägg.

Finns de poliser som kan skicka in din hoj på ombesiktning och vara allmänt dryga. vårdslöshet etc etc etc. Finns ett gäng rötägg.
Finns liksom en stark korrelation där..
Är DU dryg - så blir dom dryga...
När man blir stoppad ska reptilhjärnan stoppas omgående.
Allt polisen säger är rätt.
Påstår inte att just jag skulle vara ett helgon betr fortkörning :rolleyes: men en fartbot från 1971 är hittills enda bragden på det området..
Man kan inte lyckas jämt..men oftast.
Blev stoppad med en "bil" för rätt länge sen ute på landet.
Ej påställd ,ej skattad, ej försäkrad, ej bes etc etc ingen personlig idhandling inget lyse, inga bromsar (ingen handbroms heller) (det mesta urmonterat)
Det enda som funkade var motor, växellåda och styrning.
Resultatet? "Ställ bilen här och gå hem"
3km promenad i sommargrönska kändes rätt billigt just då...:tummenupp

Det finns en gud...........och hans nummer är 11.
Ovanstående gäller under förutsättning att man är Liverpool-fan

Ps Skönt för er. Lite stressigt innan de fällde utlåtandet antar jag :) Ds

/Mr 10 minuter

kan instämma..
jag och borsan var på väg hem från att ha moddat hans ducati monster. Langat på miniskylt och obeffintliga miniblinkers.
MC-Konstapeln tittade på hojen och undrade varför vi kommit ikapp honom så fort. :P han säger till oss att hela hojen var olaglig, termignoni hyslor på (dB utav helvete) blinkers utan lampor, hade bränt dem vi felkoppling :S Och fortkörning som grädde på moset.
Till slut slutade det med att vi bara fick en bot för skylten, detta endast för att vi hade svarat så ärligt och stannat utan bekymmer, varit trevliga och inte tjafsat. Respect.

Till saken bör även nämnas att jag hade på mig SH-tröjan med texten "Blinka med blåljusen om du vill race:a"
Han hade lackat och stannat oss, tänkte sätta dit oss för allt, men ångrade sig då man visat en sjysst attityd.
=)
Säsongen med kortet kvar och en bot att splitta på, överkommligt!

Så kan man ju välja att se det om man vill, men då ska man komma ihåg att han kunde ha valt att rapportera för något annat än bara hastighetsöverträdelsen...
Typ onödigt störande körning, vårdslös körning, framkallande av fara för andra etc, de flesta betydligt allvarligare än att köra för fort då :rolleyes:

Man kan ju faktiskt någon gång ibland kanske välja att se glaset som halvfullt istället för halvtomt, och jodå, det finns gott om både bra, mänskliga och trevliga poliser med :)

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back