Det finns 8 kategorier hojåkare. Vilken är du?

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Hoj
Många Hyndor
Pja, åtminstone då enligt Visordown och det belgiska intervju- och enkätföretaget VIAS, alltså...

Nr 1: "the Time-Optimiser," tidsoptimisten och tidsoptimeraren, som använder hojen för att minimera restiden. Dessa utgjorde 11,6 % av urvalet.

Nr 2: "the Time-For-Me Seeker.” Dagdrömmaren, typ, som kör hoj för att koppla av, komma bort från familjen eller arbetet. De utgjorde 18,8% av urvalet.

Nr 3: “The Unconditional.” 9,5% av urvalet, enligt VIAS. Bikers som kör oavsett årstid, väderförhållanden, eller tid på dygnet. Så länge cykeln har soppa skall den användas.

Nr 4: "the Good-Vibe Seeker.” Använder MC endast när vädret så tillåter. De kör enbart för njutning, och i förekommande fall för att undvika att använda bilen. 14.2% är "Good-Vibe".

Nr 5: "the I-Want-It-All-gruppen.” Fetast är bäst. Det här är de människor som vill ha det bästa av det bästa, just d-e-t alternativ som passar dem och deras behov bäst. 18,2 procent.

Nr 6: “Multimodal.” Vilket då är kategorin människor som inte är enbart bikers, utan använder sin hoj som ett av flera andra transsportslag, företrädesvis dock istället för bil vid bra väder. 11% av urvalet.

Nr 7: “The Daily User.” Också: The Addict. The Junkie. The Two-Wheeled Doper. Kommentarer överflödiga. Utgör 7.5% av urvalet.

Nr 8: “The Life-Long Experience.” En grupp som alldeles säkert ingår även i "Daily User." Det här är de som kört hoj i hela sitt liv, ibland även innan det ens var möjligt. De utgör bara 9,2 % av totalen men är själva hörnstenen i hojåkarkulturen, då de - vare sig de vet det eller inte - på något märkligt vis för facklan vidare och därmed håller vår värld rullande.

*Allt snott och översatt från Visordown*

Jag tillhör tveklöst kategori 2. Jag använder cyklarna till att tvätta hjärnan med.

Nr 4 på asfalten. Viss mån även nr 4 i enduro körning, fast då spelar vädret ingen roll..

Som handikappad är det 4 som gäller, dock året runt men lär se till att man kan sitta och vänta på hjälp utan att det blir för kalt, blött eller mörkt osv. Så krävs lite mer planering. Och sen har jag noll användning av det för transport då jag inte kan kliva av och göra något om jag inte har en rullstol att hoppa över till så t.ex. att åka till jobbet är bara att glömma men jag har två rullstolskompisar jag kan hälsa på som har extra stol att låna ut när jag kommer fram.

#8 Började när jag var 5 och snart 50 år senare är jag handledare åt 2 stycken. Lånar gärna ut en hoj till en kompis och hjälper till när det är Start 2 Ride på Motorbanan i Falkenberg!

Jag är nog en 8:a
Kör året runt på olika hojar.
Har kört ganska länge, -är nog lite nördig :confused:

8 tror jag. Började som 5åring på 50cc. Den har det alltid funnits hojar i huset sen dess. Inte alltid fungerande.

Frun började köra med och äldsta barnet har börjat åka med.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti