Det finns änglar i helvetet!

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Vill dela med mig av min helvetestorsdag:

Kört ett gott spinningpass, är trött men passar på att åka förbi Preemmacken på Norr Mälarstrand i Sthl för att passa på att tanka hojen. Betalar med kort i anslutning till pumpen.
Åker hem och kör nerför den höga rampen till mitt garage hemma och parkerar.
Faaaaan - ryggsäcken står kvar bredvid pumpen!!!:huvet

Paniken infinner sig eftersom plånbok, mobil samt ett sekretessbelagt papper från jobbet mm låg där...
Paniken växer sig allt större och jag rusar fram till en taxichaffis som tvättar bilen i biltvätten i garaget. Han är snäll och lånar mig mobilen. Jag ringer min telefon och även till macken - inget svar... Sätter mig på hojen för att åka tillbaka, uppför rampen, måste stanna mitt i och dra i ett snöre och vänta på att porten öppnas. Lägger i växeln och med paniken i kroppen gör jag, i egenskap av nybörjare, något idiotiskt som att tappa balansen och hojen faller till marken. Hoppar av och där ligger hojen mitt i och det rinner massa bensin på marken...

Försöker lyfta hojen men jag halkar runt och får inget bra grepp. Paniken blir bara större och större och jag får typ en blackout och kan inte längre tänka klart. Står och hyperventilerar och rusar ner till taxikillen och ropar: Jag vet inte vad jag ska göra, jag vet inte vad jag ska göra...hojen har pajjat..Faaaaaaaaaaaaaaaan...

Han går uppför den långa rampen med bestämda steg och försöker lyfta den, men även han får inget bra grepp. Tillslut, jag vet inte hur, men får vi upp hojen tillsamman. Han håller emot bak på hojen och jag håller i handbromsen och vi backar ner den försiktigt längs den cirka 100 meter långa svängda rampen.

Han sköljer av min hoj, han kollar eventuellt läckage och berättar att han själv körde hoj förr. Jag står bara handfallen och vet inte vad jag ska göra.
Han säger: Åk nu till macken. Jag tror inte att din väska är kvar för det är tyvärr allt för lockande att inte ta den för många...
Han öppnar porten åt mig nerifrån med en fjärris och frågar varför jag stannar mitt i den branta backen med en livlig trottoar utanför då det finns fjärrkontroll.
Va? Det har de inte informerat mig om (fick garageplatsen den 1 maj med endast en nyckel)... Kände mig så fånig.

Kom fram till macken, parkerar utanför och ser ingen ryggsäck. Rusar in till macken och frågar tjejen som står där.
-Ja, polisen omhändertog väskan då vi misstänkte att det kunde vara en bomb i den!!!
Jag började asgarva hysteriskt. Fick låna telefonen och provade ringa nallen igen, utan resultat. Gick ut för att åka till polisstationen då tjejen rusar ut:
-Polisen ringde hit precis eftersom de såg att det ringde härifrån på din mobil, de kommer hit med din väska!
Fem minuter senare kom de och jag fick min väska och allt fanns kvar. :banana
Grattis till a-behörigheten säger den ena, vi såg på lappen i plånboken att du fick den nyligen.
Om de bara hade vetat vad som hänt innan...och stackarna som fick rota bland mina rejält svettiga träningskläder:D

Jag åkte hem, helt genomsvettig med en härlig doft av bensin på händer och kläder, men med ett enormt brett leende på min blöta nyduschade hoj. Jag fann ett blåmärke på underarmen samt en liten skråma på utsidan av styret.
Vilka jäkla 75 minuter, bland de värsta! Jag skämdes för min hysteri, då jag annars brukar vara rätt lugn och sansad i jobbiga situationer, messade taxikillen ett jättetack och somnade hemma helt utmattad.

Mina änglar, vilka jag är evigt tacksam, var taxikillen - tjejen på macken och farbror blå.
Min lärdom och erfarenhet av denna helveteskväll blev följande:
Jag ska vända mig om och kolla så att inget är glömt, nu varje gång och inte bara ibland, samt skaffa en jävla fjärrkontroll på måndag!:D
Det finns verkligen änglar :Bugar

(Har ännu inte fått någon fjärris så jag är hypernervös nu när jag ska köra ut hojen i eftermiddag...:skrämd)

Stackare,ställ upp garageporten och gå ner och hämta hojen sen.

Shit happens men allt löser sig ;) :tummenupp

Bakbromsen är endast på motorcyklar för att hålla den stillastående i backar anser jag :)

Grattis till kortet och tur att det bara var polisen som tog den :tummenupp

Trött som man är så läste jag "älgar" och inte "änglar" och läste igenom allt och bara väntade på älgarna... Men dom kom aldrig och var tvungen att läsa rubriken igen :lol

Stackare,ställ upp garageporten och gå ner och hämta hojen sen.
Det ska ju vara lite sport oxå. :D

Grattis till kortet och tur att det bara var polisen som tog den :tummenupp

Trött som man är så läste jag "älgar" och inte "änglar" och läste igenom allt och bara väntade på älgarna... Men dom kom aldrig och var tvungen att läsa rubriken igen :lol

Tack!:)
Hahaha :tummenupp

Last edited:
Fan vilken tur!!!
Och vad konstigt att de sade att det var en bommb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :rofl

Undrar om det var dig jag såg på Hantverkargatan igår (lördag)? Snygg hoj!

:)
Det är vad jag kallar stress. Men visst är det coolt att det finns ärliga människor överallt...

Vill dela med mig av min helvetestorsdag:

Kört ett gott spinningpass, är trött men passar på att åka förbi Preemmacken på Norr Mälarstrand i Sthl för att passa på att tanka hojen. Betalar med kort i anslutning till pumpen.
Åker hem och kör nerför den höga rampen till mitt garage hemma och parkerar.
Faaaaan - ryggsäcken står kvar bredvid pumpen!!!:huvet

(Har ännu inte fått någon fjärris så jag är hypernervös nu när jag ska köra ut hojen i eftermiddag...:skrämd)

Det skulle vara grejer:

Polis spränger oskyldig väska
Polismannen: Vi hade klara besked om att den var skyldig!!
:tungan

Ja, det var väl de välvarvade spinningsskorna som fortfarande glödde i ryggan efter träningspassen som utlöste larmet. :tungan

Det jag är nyfiken på nu i efterhand är hur de vågade ta med väskan bara sådär om de misstänkte att den kunde innehålla sprängmedel/bomb?:D

Ja, det var väl de välvarvade spinningsskorna som fortfarande glödde i ryggan efter träningspassen som utlöste larmet. :tungan

Det jag är nyfiken på nu i efterhand är hur de vågade ta med väskan bara sådär om de misstänkte att den kunde innehålla sprängmedel/bomb?:D

Måste varit det :tungan

Hehe det är en bra fråga, skulle vara kul själva behandlingen av väskan: vi har en misstänkt bomb, ta in den lugnt i bilen, lugnt sa jag, stäng nu väldigt försiktigt, 4-2 kom, 4-2 här, vi har en misstänkt bil rullandes i västlig riktning på Hornsgatan som bör kollas upp omedelbart kom, uppfattat vi är där om 2 minuter kom. Rivstart till Hornsgatan :gnissla :hihi

PS: Hornsgatan var till Markus då han brukar säga att alla skurkar håller sig på Södermalm :hihi

Polis sprängde bensindoftande gymväska
Polismannen: Vi hade klara besked om att ett tutlur hade begåtts
:tungan

Min undran är bara, varför tar man hem sekretessbelagda papper från arbetsplatsen? Är det ok eller?
Ja. Allt som rör en kund är sekretessbelagt. Har du varit hos kunden på möte så är det sekretessbelagt. Någon gång ska det transporteras från mötet till förvaring/arkivering/åtgärd. :)

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla