Det enda som har fått mig att vilja sälja min hoj!

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Detta är sjukt, det är fan helt jävla sanslöst. JAG VILL HA....

Jag säljer allt jag äger, jag kan fan tatuera in texten ollon över hela min rygg... bara jag får en sån här:

http://www.arielmotor.co.uk/04/press.htm

Taget från buzz, tackar dem så hemskt mkt för länken till denna grymt underhållande film....

VILL HA :drool

Fan va orättvist!

Dom säger att den är snabbare är motorcyklar fast dom bara jämförde det med en Honda CBR600RR, som är snabbaste hojen på jorden :rolleyes:

En R1:a hade nog dragit rätt mkt jämnare, dessutom så verkar det inte som att snubben på hojen maxar den i kurvorna. Skrapar ju inte knä ens, och flyttar knappast tyngdpunkten optimalt..

Och om hojchaffisen hade gjort lite powerslides så hade han kunnat svänga skarpare, och därmed kunnat dra fullgas tidigare :rolleyes:

säkert i nåt land...
vill man ha en lätt gatracer med mycke effekt har jag receptet.
man beställer en färdig svetsad bur/rörhög/railbuggy från dalhems som tar hem dom på beställning från usa.
bolt on bubbla bak o framvagn.
köper adapter för en större motor(finns för ca 4 papp till nästan viken bil som helst) trimma upp till ca 250hk o hela ekipaget väger inte mer en 500kg.
bur/frakt/avgifter som avgasskrav o likn..25000 bygge tja kan nog komma undan för 10000 till om man vill o e duktig.
vet att det finns reggade såna för gata här i sverige. :yoparty :yoparty :yoparty

kaZmur skrev:
Och den kostar?

£20000 och uppåt.

Fan, Snubben ser ju ut som Wallace i "Wallace & Gromit" när han gasar på. Snacka om att förlora ansiktet ! Skulle nog ha krukan på mig om jag körde en sån där.

Mmmumma...vilka kärra! Undra om en sån går att göra gat-laglig i sverige...funkar ju i England tydligen, så varför inte... :Bugar

jag har sett liknande bilar här i Gbg. Fast där var den en lååång huv och två sittplatser längst bak. Hörde av en kund (horade taxi för tillfället) att man visst kunde köpa dom i U.K. var hemma byggen. Jag såg två bilar som kom på ställ både in och ut ur en rondell (linnéplatsen).

ja, summa summarum. Nåt liknande åk som den på filmen går iaf att regga legalt här.

ge mig två genast!

Det finns två vägar att gå. Bygg själv som kit car eller köp en begagnad i England (EU regler) och regga den i Sverige. :tummenupp
Mina barn bor bara några km från fabriken så tänkte kolla nåsta gång jag är över. :fyllisar

Evil M skrev:
Tycker den ser ut som en space´ad Lotus Super Seven. Kolla in denna sida http://www.caterham.co.uk/index.htm

Bara beställa hem ett kitt och börja bygga.

Haha, min polare bygger en sån där liten biljävel. Ingen Caterham då utan han har gjort en helt egen ram och framvagn och massa annat skit. Ser totalt livsfarlig ut och förbannat kul.

Det som är fint med denna vagn är att man kan ju importera den som en gatlegad vagn(antar jag iom att den är reggad i GB). Om du skall bygga en likadan caterham eller annan super seven kopia så dras du med vikt/effekt förhållande för att få det lagligt. Visst, man kan trimma i efterhand och hela den biten, men inte lagligt. Träffade en snubbe på knudan som hade lagt en Rover V8 i en Super Seven, den går nog undan. Det finns tyska replikatillverkare som också bygger med V8 legalt, men dom kostar därefter.

Det enda som slår Arielmotor Atom är väl den där Tiger Seven med dubbla zx10r motorerna. Men då tycker jag att Atomen är mkt mkt fränare...

Oh. My. God. :yoparty

Vill ha en Atom!!! Aaaaargh! :näsblod

De sa väl 29.000 pund va? Inte 20? :va

jag vill ha en sån där, inte en super seven och inte nån trimmad skitbuggy utan jag vill ha den där. Verkar vara sjukt rolig. Skulle nog ha på mig hjälm då jag körde däremot. Hyfs jobbigt med en massa mygg i ansiktet och humlorna lär ju lämna blåmärken.

Jeremy Clarkson gillar verkligen inte motorcyklar :hihi
Riktigt tuff och SNABB bil! Den kom ju tvåa på listan, vilken va snabbare...?

NSR_Martin skrev:
Jeremy Clarkson gillar verkligen inte motorcyklar :hihi
Riktigt tuff och SNABB bil! Den kom ju tvåa på listan, vilken va snabbare...?

antar att det är mercedes mclaren, den fullkomligt knullade väl alla andra bilar då dom provade den.

@Zee : Jo, den börjar på 20000 pung, men bara med enklare motor, vill man ha supercharger så får man upp med 29k eller mer

@NSR_Martin: Undrade jag med, listade ut att det var Ferrari Enzo, men den kostar ju en DEL mer...

honkiie skrev:
antar att det är mercedes mclaren, den fullkomligt knullade väl alla andra bilar då dom provade den.

Carerra GT va snabbare än mercan.... :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...