Det dummaste ni transporterat med MC

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Inte jag - men väl min gamle far (f 1943) på sin Yamaha scooter:

1 - åror till båten inköpta på Biltema och transporterade 80 km längs E4.

2 - en bensindriven betongsåg transporterad 40 km. En stor pjäs...

I den divisionen har jag personligen inte lyckats kvala in ännu :3freak
 
Last edited:

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
På en RD 125, ett staffli liggandes på främre och bakre fotpinnarna och fastklämt med benet.:dummer
 

Coq Rouge

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Nacka
Hoj
Aprilia RSV Mille 1000, -99
En komplett golfutrustning med vagn och allt på ryggen....
Då på en GSX750r -86a utan kåpor som skulle lämnas in på Schneidlers för bromsning innan det skulle köras 750B rejs på Sviestad år 1991...
Hade även golfskor på mig!

Kommer ihåg att grejjorna wobblade ordentigt på ryggen efter E4an. :rolleyes:

Har nu slutat med golf :D

25 kg hönsfoder har även åkt med på tanken för ett litet tag sedan!
Övningskörde med hustrun så då ska man ju visa hur man gör! :3freak

Har gjort samma övning som du fast med bärbag (något mer ändamålsenligt än en vanlig bag). Mellan knäna hade jag stuvat en persedelpåse med diverse burkar för "after golf", ja vi skulle slagga över så soväcken var dessutom fastspänd bak på dynan. Välutrustad och förnöjt krånglade jag mig ner på hojen en African Twin så hög tyngpunkt i sig... For glatt iväg mot den hägrande golfhelgen med kompisarna :). Inte hade jag en tanke på att klubborna vägde sisådär 15-20kg och inte satt fast monterade i bagen. Så första kurvan i god fart som jag brukade normalt ta den. Veeem kuuunde aaana att klubb-jävlarna skulle börja glida ur bagen och skapa en kraftig viktförflyttning :huvet... Nå allt gick bra till slut och helgen vart trevlig :fyllisar men bag med klubbor fick åka kompisens bil hem :yoparty
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Dåvarande tanten bakpå med två matkassar i nävarna vilket jag glömde bort och fick för mig att hoppa lite med hojen över järnvägsövergången. Hon satt i luften ett tag med matkassarna flaxandes och trodde hon skulle dö ihjäl. Klassiskt kodak moment.:)
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Dåvarande tanten bakpå med två matkassar i nävarna vilket jag glömde bort och fick för mig att hoppa lite med hojen över järnvägsövergången. Hon satt i luften ett tag med matkassarna flaxandes och trodde hon skulle dö ihjäl. Klassiskt kodak moment.:)

Haha, jag förstår precis hur hon kände sig :crash Jag pluggade i Västerås och söndag kväll skulle jag åka hemifrån dit. På vägen till bussen kör en polare förbi med sin cross. Han frågar om jag vill ha skjuts, och det tackar man ju inte nej till. Så bakpå sitter jag med två tunga väskor, en i vardera hand. I uppförsbacken närmare busshållplatsen gasar han på (långsamt drag, inget ryck) och tar upp den på bakhjulet. Man kände sig rätt skitnödig utan hjälm och inte kunna hålla i sig. Men han slutade när jag skrek till.
 

Versys38

Medlem
Gick med
27 Jul 2007
Ort
svalöv
Hoj
MT-09 2016
Hej jag körde på drive in på jemfix med 125a Yamaha ybr och köpte 15 markstenar som jag hade i toppboxen, det var lite vingligt men hem kom dom....
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Hej jag körde på drive in på jemfix med 125a Yamaha ybr och köpte 15 markstenar som jag hade i toppboxen, det var lite vingligt men hem kom dom....

YBR125 får ta 200 kg last, den är huvudsakligen avsedd för att fylla allehanda transportbehov i sydostasien och jag gissar att det inte är det värsta som transporterats på en sådan...:hihi
 

Svedi

14 Krascher och fler ska det bli!
Gick med
18 Oct 2015
Ort
Utomlands
Hoj
KTM 660 SMC 06'
Äsch, körde som 18åring ner till Kroatien med en massa FULLPACKADE träningsväskor fastbundna till hojen med spännband. Genom tyskland i 160 knyck med ena handen på styret och den andra handen hållandes i väskorna för att de inte skulle tippa över helt. Kan även tillägga att de fattade eld flertalet gånger då de täckte avgasrören... Polisen stoppade mig både i österrike och slovenien då de tyckte ekipaget såg farligt ut:yoparty:yoparty

10961694_10203969203529902_1912050563_n.jpg11014780_10203969203809909_377430773_n.jpg
 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Äsch, körde som 18åring ner till Kroatien med en massa FULLPACKADE träningsväskor fastbundna till hojen med spännband. Genom tyskland i 160 knyck med ena handen på styret och den andra handen hållandes i väskorna för att de inte skulle tippa över helt. Kan även tillägga att de fattade eld flertalet gånger då de täckte avgasrören... Polisen stoppade mig både i österrike och slovenien, dels pågrund av kahjulskörning, men även då de tyckte ekipaget såg farligt ut:yoparty:yoparty

View attachment 429316View attachment 429317


Ett äkta rövarlass!

...men jag är lika impad av långtouring på en XT660X.
Atta boy!
 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Varaderon är ju en stor hoj, och på denna 200 mil långa resan upp till Ryska gränsen...

dustybutt_zpszjeksb0r.jpg


...så hade jag förlängt pakethållaren med två däckjärn som pekade bakåt och gjorde att jag fick plats att sitta som folk.

Däremot drog jag igång en gammal 3LD ur en Törnrosasömn som hade varat i mer än 10 år.
XRZ 750 är en jäkligt kort hoj...

024_zpswqd1zpin.jpg


Jag besiktigade i höstas med däck som hade produktionsdatum på -90 talet...

"Vill du att jag lastar av när du skall provköra...?"

'Gärna. Körde du hit så?'

"Japp"

'...men inte speciellt långt då?'

"6,5 mil" :rock


Allt går om man bara vill.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Toaring?

Jag drog dem som sagt över midjan, men det kanske inte gick i ditt fall? :hihi
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Toaring?

Jag drog dem som sagt över midjan, men det kanske inte gick i ditt fall? :hihi

Tänkte allt tanken, men jag såg för min inre syn mig själv kraschandes - och därpå först studsa iväg helt okontrollerat, och sedan wobbla vidare ut i solnedgången, lite skevt och obalanserat.
Inget värdigt slut, om man säger. :gnissla
 

Syra_BErit

Ny medlem
Gick med
21 May 2013
Ort
Solna
Hoj
2003 KTM ADV-S och bobbern
Jag åkte till ikea och handlade 5st 150cm långa hyllplan ur Lack-serien förra vintern. Gick utmärkt att köra hem på en XR650R. Rena lastbilen det där.
 

Bosse48

Medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
skåneland
Hoj
05 Honda cb1300sa
var på mc rally och på pris bordet låg en häcksax med 2m svärd som kompisen vill ha så när det blev hans tur att välja så tog han det men tänkte inte på hur han skulle få hem den ,med silver tejp så fixar man det en hör den på ryggen på honom o vi andre sprang rund med silver tejpen o vips så satt den på ryggen o svärdet långt över hjälmen var en syn när vi drog i väg :banana
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
När jag flyttade från göteborg till linköping för att plugga så tog jag flyttlasset på hojen, en aprilia pegaso. Utan pakethållare och annat.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top