Det drar ihop sig, som flickan sade

Lucky Luke skrev:
Maskning är bra!
Men flickan sa väl iaf: Nån gång ska väl vara den första.
Maskning är mycket extra jobb för Ugluk. Det innebär att er väntan på filmen kan bli lång.

Men som flickan sa, lång är ju bra.
:tungan

När det gäller en film från Rörken så tycker jag inte att det borde vara så noga med maskning av skylten.

Kvalificerad majoritet för tidigast möjliga släpp ännu så länge då.. :)

Släpp, släpp, släpp! :banana

Klart du inte ska behöva maska skyltar i Rörkenrullen, har svårt att tänka mig att någon skulle bli upprörd. Men hur det ligger till rent juridiskt har jag inte en aning om iofs :confused:

ingen maskering av plåtar på rörken.. låter VÄLDIGT omständigt arbete... röstar på tidigt släpp!
/z

Rent juridiskt verkar det vara ett större problem att ansikten visas än att regskyltar är läsbara. Dock gäller inte förbudet/kravet på tillstånd när det handlar om konstnärliga verk eller journalistik. Att det släpps av en idéell förening ger också ett undantag då PUL är avsedd att förhindra marknadsföring av komersiella krafter och samkörning av register.

Om allt flyter som det ska och inte SMC:s server bråkar blir det filmfest sent tisdag kväll efter styrelsemötet. :banana

Edit: Och skulle styrelsen okeja filmen men servern bråka kanske sälen kan ställa upp med plats om vi klappar honom medhårs?

Last edited:
Ugluk skrev:
Rent juridiskt verkar det vara ett större problem att ansikten visas än att regskyltar är läsbara. Dock gäller inte förbudet/kravet på tillstånd när det handlar om konstnärliga verk eller journalistik. Att det släpps av en idéell förening ger också ett undantag då PUL är avsedd att förhindra marknadsföring av komersiella krafter och samkörning av register.

Om allt flyter som det ska och inte SMC:s server bråkar blir det filmfest sent tisdag kväll efter styrelsemötet. :banana

Edit: Och skulle styrelsen okeja filmen men servern bråka kanske sälen kan ställa upp med plats om vi klappar honom medhårs?

åh va kul!!!
absolut ställer jag upp med lina ifall det behövs.
flyttar på fredag.. så det kan bli lite fekkigt med uptime.
får 8mbit på nya stället.. kan dock ta ett tag att få det.. (upp till 3 månader)

/z

Finfint att filmen är på gång :Bugar

Jag bryr mig heller inte om maskar.. Om någon bandit mot förmodan skulle se filmen kan de gärna ödsla lite tid att leta där det inte finns någon hoj. (har den inte där jag bor)

Jag hörde att flickan sa "Är det inte det ena så är det andra, sa flickan som blödde näsblod"

Back