Det där satans snoret

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Har vad jag vet inte varit allergisk mot nåt, men de senaste... typ 5 åren muppar jag ihop som fan i ögon och näsa varje år när sommaren kommer.
Skittråkigt att måsta rensa näsan ett par ggr per natt, eftersom jag inte kan sova om jag måste andas genom munnen.

Nu, som de senaste försomrarna, får jag gräva ut blodlevrade, snorbehandlade snorkusar hela tiden om jag vill andas.
Eftersom jag petar i monsternäsan gång efter annan så får jag mer blod som levras och sätter sig i näsan, jääävligt långt in.
Min tjej tycker inte alls att jag är så sexig när jag petar för fullt.

Nosoil? Nåt annat?
Vad gör man när snoken sviker en?

Lider av samma dilemma, funderar på amputation :näsblod

själv har jag funderat på att köra upp ett borr modell större i varje näsborre och bara köra tills tänkandet drabbas.

näskanna och skölj med vatten och lite tillsatt salt. morgon och kväll. Dessutom finns näsolja för torra slemhinnor i näsan. OCH GE FAN I ATT PETA!

Tack, men det är helt omöjligt.
Min näsa är mitt liv, eftersom jag andas igenom den.
Munnen är bara till förtret om jag använder den till andning.
Ska kanske testa en sån där näs-sköljning då...

ja men då har du ett val. antingen genomlider du en tid av förtret genom att sluta pilla och kanske får såren läka och du slipper hela onda cirkel situationen. Jag tycker du gör rätt i näskannan, finns i närmaste hälsokosthandel. Sjukt obehagligt första gångerna men funkar finfint för torra/irriterade slemhinnor.

Apoteket har en bra näs-skölj-spruta.

Jag skulle skölja två gånger dagligen efter min bihåle operation med saltvatten.

Det kom fan ut Aliens ur snoken i början, stora konstigt formade klumpar, fy fan.

Det är dock en teknikfråga att stänga till så man inte får ner saltvatten i halsen, i början gick det sisådär, men efter tips om att säga "Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaah" under tiden man sköljer (då stängs gomspenen igen) så funkade det bra, och på slutet kunde jag göra det utan att låta.

När jag petar brukar jag ha som vana att äta upp det som kommer ut, eller ovana :rofl

Du har för mycket hår i näsan, ta en nästrimmer och du skall se att allting löser sig. Slemmet fastnar i håret, håret binder partiklar

Vafan, e väl inte fel å peta i näsan

Enda hål som man får pilla i nuförtiden. :)

Är pollen-medicin expert själv.. är väl antagligen det som du inte tål. Köp Clarityn och näs-spray som heter rhinocort eller något sånt så slipper du besvären

Jag har lidit av gräs, björk & annat skit sedan jag var 12 år.....ett helvete!
MEN i år..ingenting, lite känningar i våras, men nu är det inga problem alls, jag har växt ifrån det...hehe!!!

tur du redan klamrat en brud annars gör den här tråden till dig efterlängtad nr 1!:tummenupp
ne men skämtåsido,
jag hade samma sak eller något förra året och då körde jag på vattenslangen och ett hemmabyggt munstycke varje dag.. de va väl inte så smart men nässköljare bör funka lika bra :)
finns även lite spreyer du kan ta

Stoppa in fuktiga bomullstussar sen låter du de stelna. När du drar ut skiten följer allt med, sen är borrarna vaxade och fina.

När jag petar brukar jag ha som vana att äta upp det som kommer ut, eller ovana :rofl

Du har för mycket hår i näsan, ta en nästrimmer och du skall se att allting löser sig. Slemmet fastnar i håret, håret binder partiklar

Helt rätt, det där om håret i näsan.
Känns som om man uppnått myndig ålder när håret växer tätare i näsan än på huvudet.
Nu har jag snart testat alla tips, utom det kanske bästa, med kannsköljning. Än är det inte bra, men jag behövde bara gå upp en gång inatt iaf.

Helt rätt, det där om håret i näsan.
Känns som om man uppnått myndig ålder när håret växer tätare i näsan än på huvudet.
Nu har jag snart testat alla tips, utom det kanske bästa, med kannsköljning. Än är det inte bra, men jag behövde bara gå upp en gång inatt iaf.

Sjukt drygt det där, har själv problem att sova om näsan är täppt. Men som sagt, jag tror lite på modellen med håret i näsan. Har själv trimmat ner det och får nästan aldrig bollar.

Lycka till =)

Gå till läkaren och få en redig omgång cortisonspruta och lite skit på våren så slipper du allergin helt och hållet...

Vips! Problem´s gone!

/ Jens

Jag har varit rätt sugen på en sådär dregelsug som man får i munnen hos tandläkaren, gruppköp någon??

Jag har också lite besvär, tog en cortisonspruta för ett tag sen men är ändå snorig, dock slipper jag det allra värsta allergiproblemen. Men snoret består, i mängder.
Precis när man tror att man snutit färdigt så har man alltid lite till att ge. Kan snyta i fyra fem omgånger och direkt efter så bluddrar det där inne ändå.
Zyrlexpiller ska stoppa det värsta och finns på apoteket, receptfritt.

Annars kan man göra som kalle i kalle o hobe, spara det i en burk och donera det till forskningen :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park