Det blidde en till...

XeNo

snigel
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
600RR-05(såld)R6-06(såld),660 raptor(såld)LTR 450
Hittade pärlan under semestern på kontinenten,sen släp heeela vägen hem(230 mil)....R6-06 svart som natten....ville bara dela med mej glädjen.

mvh tomas

Inte för att vara sån, men hur fan har ni råd att ha 2 NYA hojar av sporthojstyp när en är ruinerande!

Grattis till en snygg hoj! :tummenupp

Lämnade in hojen för diverse skönhetsoperationer på mc-varuhuset(skylthållare etc...) idag så jag har faktist inte hunnit ta ngra riktigt bra bilder ännu...Köptes i Ungern för ca 80.000:- 1 mån gammal 250 mil,styrdämp osv i nyskick...Så jag e helnöjd....

mvh tomas

Glömde tilläga att cbr-en ska säljas till en kompis inom kort....

Last edited:
Hur löser det sig med inreggning av den då?

600 mil och 6 månader gammal är det väl som gäller på mätaren för att slippa pröjsa svensk moms?

xfader skrev:
2345601 Hur löser det sig med inreggning av den då?

600 mil och 6 månader gammal är det väl som gäller på mätaren för att slippa pröjsa svensk moms?

precis det undrar jag med:confused:

Till saken hör att jag är även ungersk medborgare,med adress i ungern men fast boende i sverige...Får köra hojen i 3 månader i sträck (ungerskreggad) sen måste den ur landet eller regga till svenskt...400 kr i mån HEL/HEL och åka en sväng till finland/danmark (för 3 nya mån)låter bättre än svensk reggning och tusentals kronor i mån för försäkring....

mvh tomas

Låter klart spännande. Om än lite jobbigt. Fast det är kanske värt dom tusenlapparna du sparar på att ha det lite jobbigt var tredje månad.

Lustigt att "systemet" går att "lura" på det sättet :)

Visst gör jag så till att börja med iaf,men sen får jag ju se...sen går 5 mån ganska fort och ngra hundra mil e ju inga probs....tycker iofs att inom EU så borde man få ha sina fordon reggade som man vill....men det e klart...då skulle ju försäkringspremierna vara ung. det samma....

mvh tomas

Visst ska hojen eller bilen rullat 600 mil och vara ett halvår gammal men det har ju igentligen med samvetet att göra för bilprovningen kollar väl inte sånt? Det är ju tullens uppgift...

2fast4hjo skrev:
2345583 Prioritering :rolleyes:

Jo, det begriper jag med...men ett lönekuvert är inte HUR stort som helst. Speciellt inte med svenska förs.kostnader som ska tynga ner det.
Äh, jag får se till o vinna en mille eller två så ska jag oxo ha 2! :D

XeNo: Det gör ju saken lite enklare o ha det på det viset.
Lycka till!!

JKay skrev:
2345731 Jo, det begriper jag med...men ett lönekuvert är inte HUR stort som helst. Speciellt inte med svenska förs.kostnader som ska tynga ner det.
Äh, jag får se till o vinna en mille eller två så ska jag oxo ha 2! :D

XeNo: Det gör ju saken lite enklare o ha det på det viset.
Lycka till!!

Kraschkåpor och trafikförsäkring är en bra början.

XeNo skrev:
2345671 Visst gör jag så till att börja med iaf,men sen får jag ju se...sen går 5 mån ganska fort och ngra hundra mil e ju inga probs....tycker iofs att inom EU så borde man få ha sina fordon reggade som man vill....men det e klart...då skulle ju försäkringspremierna vara ung. det samma....

mvh tomas

hur går det med Yamaha 5 års garanti när du köpt den i ungern?

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back