det blev en cbr 900rr -92

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
det blev en cbr 900rr frågor & råd.

Hej.

Tidigare gick jag i tankar om att köpa en gixxer och bygga fighter. Tillslut ramlade jag över en cbr 900rr som endast hade haft 2 ägare och gått 3000mil fram till sent 90-tal, därefter bara servad och varmkörd.

Känns som ett bra köp och det kommer nog bli en läckerbit till fighter.

Det som känns lite jävligt är ju att demontera ett praktexemplar. kanske borde spara kåpor och div för att senare kunna bygga ihop till original.

Bilder och byggtråd kommer inomkort. Jippi hojra hojra! :D

Last edited:
:mattias Du måste spara originalbitarna, det finns inte många fina kvar av denna kulthoj...

Förstör den inte... :(

Spara orginalbitarna eller sälj dom till någon hugande spekulant som vill återställa sin egen till orginalskick.

Behöver du hjälp men något är det bara fråga på. Många som byggt på just CBR900RR.

Spara orginalbitarna eller sälj dom till någon hugande spekulant som vill återställa sin egen till orginalskick.

Behöver du hjälp men något är det bara fråga på. Många som byggt på just CBR900RR.

Jag har en likadan :yoparty

Behöver jag längre vajrar till Fatbar styre?
Hur ska jag lösa problemet med styrkkrona? Köpa nytt eller borra?

Har inte hunnit testa hojen pga väglaget i norr! Hur är bladen att köra??? rolig som fighter??

Behöver jag längre vajrar till Fatbar styre?
Hur ska jag lösa problemet med styrkkrona? Köpa nytt eller borra?

Har inte hunnit testa hojen pga väglaget i norr! Hur är bladen att köra??? rolig som fighter??

Ja det kommer du behöva. Jag bytte till stålomspunna direkt. de andra var så gamla. Jag har själv ett renthalstyre.
Jag borrade i min egen. inga svårigheter. jag har kört min blade ett par mil nu och jag är jättenöjd.:tummenupp har bara problem med att den sackar på högre hastigheter. :va men det beror nog på min ombyggnad av insuget till luftfiltret.
men det löser väl sig.

Last edited:
Okey. ska börja inhandla lite grejer i veckan. men det är inte så brottom, hela hojen ska ändå rivas och lämnas in för pulverlack efter påsk.

Vilken färg är det? Har själv en Röd/vit/blå -92 som är som ny (nästan..) i kåpor och lack. Hade en GSXR 1100-90 innan och jämfört med den så är Firebladen som en moped att hantera!

Samma lika

Vilken färg är det? Har själv en Röd/vit/blå -92 som är som ny (nästan..) i kåpor och lack. Hade en GSXR 1100-90 innan och jämfört med den så är Firebladen som en moped att hantera!

Jag har samma färg. Men nu ska den strippas och lackas om. Kommer upp en byggtråd inom kort där ni kan följa utvecklingen.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back