Det börjar närma sig... Jerez!

Haha, kul sista varv.

Edit: Ännu roligare när Gibernau springer omkring i depån och ojar sig för sin stackars arm.

Last edited:
Vilket otroligt avslut! Jag hade nog mördat Rossi om jag varit Gibernau. :huvet :mad:

Synd om stackars Hayden som körde ut med fältets coolaste hoj... :gråta

Chris Ash skrev:
Kan inte se nåt osjysst där, Sete lämnade en lucka som han försöker täppa till när Rossi är förbi.

Menade inte att Rossi körde oschysst i egentlig mening men en 'ren' avslutning istället för schysst då.

Chris Ash skrev:
Kan inte se nåt osjysst där, Sete lämnade en lucka som han försöker täppa till när Rossi är förbi.
Håller med lite grann där, Rossi låg väl ändå på insidan?
Och sen tappade inte Sete någon plats på det hela... Rossi hade knipit det även om inte Sete hamnat i gruset tack vare innerspår.

Men det är min åsikt och jag kan ha fel om spåret... :gnissla
Hur som helst, kanon att det är igång!! :banana

Tyckte Rossi drev ut lite väl mycket i kurvan. Ja ja, det är ju som det brukar.

Tycker dock kommentarerna om sydlänningarnas filmning osv var ganska osmakliga. Jag är väl överkänslig. :rolleyes:

sege skrev:
Menade inte att Rossi körde oschysst i egentlig mening men en 'ren' avslutning istället för schysst då.
Ja exakt, han tabbade sig för egen del och när Sete läg där han låg så blev det lite trångt...
Men oschysst? Nja... Men det såg stelt ut på podiet... :hihi

Bo_jahn skrev:
Tyckte Rossi drev ut lite väl mycket i kurvan.
Jo nog gjorde han det men han måste ha missat inbromsningen en del, var ju inte första gången under racet som han gjorde det. Verkade vara lite sisså där med bromsandet till och från men... Rossi, satan i gatan, ibland så kändes det som om han inte var med alls och sen så bara small det till så var han snabbast igen. :yoparty

Såg ni inte reprisen? Rossi satt upp med foten ute och var inte ens jämsides med Sete, ändå fortsätter han in i Setes hoj när han borde ha släppt av. Tycker inte jag är sjyst i alla fall. Kanske hade han inte ens klarat kurvan utan att valla på Setes hoj.

Må ju kallas en racing incident men att vara så oreserverat glad efteråt är det som gör mig irriterad. Påminner om Schumis självgodhet och ofelbarhet.

Ninjaboy skrev:
Såg ni inte reprisen? Rossi satt upp med foten ute och var inte ens jämsides med Sete.
Nej jag såg inte den faktiskt, skulle jag vilja se.
Tyckte han inte såg så glad ut däremot som han brukar, kändes lite spänt...
Men racingincident är nog det mest svårdefinierade uttrycket i idrott.

presskonferensen:
Rossi:
"sure it was a hard overtake, sure Sete is angry"
erkände att han var tuff på gränsen men bad inte om ursäkt.

Sete var ganska ödmjuk, mer ledsen än arg.
Bekymrad över onda axeln inför Estoril
men erkände Vale som segrare så det blir nog ingen protest.

Swedie skrev:
Rossi enligt min mening gjorde en ogenomtänkt manöver och för hjältemodig. Värd seger? njet
Nej genomtänkt kan man nog inte påstå att det var...
En normal dödlig borde kunna skylla på att man var nervös i sista böjen men
Rossi kan väl kanske inte dra den lilla lögnen...

Hade dom haft mer ledning så hoppas man nästan att Rossi kikat efter hur det gått för Sete och om det fanns tid väntat in honom och kört över linjen efteråt.
Men det är nog för mycket begärt men satan så många pluspoäng han skulle fått från... Nån.

Ninjaboy skrev:
Såg ni inte reprisen? Rossi satt upp med foten ute och var inte ens jämsides med Sete, ändå fortsätter han in i Setes hoj när han borde ha släppt av. Tycker inte jag är sjyst i alla fall. Kanske hade han inte ens klarat kurvan utan att valla på Setes hoj.

Må ju kallas en racing incident men att vara så oreserverat glad efteråt är det som gör mig irriterad. Påminner om Schumis självgodhet och ofelbarhet.

[Kent Andersson start]

Äh, det där var la inget? Ni skulle sett 1937 när jag var ute och åkte Finlands GP i Ivalo i minusgrader, hälften grus, hälften sand och hälften is...å sen var det en liten hälft asfalt med, där blev jag torpederad i sista kurvan av den här galne finnen vad han nu hette, men vafan, jag var lika glad för det....

[Kent Andersson slut]

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...