Det återkommande höstfenomenet på sporthoj.com

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Som brukligt såhär i slutet av säsongen skenar vissa medlemmars kreativa energi iväg käpprätt åt helvete. Vi kan läsa om mjäll i var och varannan tråd, det startas trådar om hur och var man kan köpa receptbelagda preparat, trådar med fyllefunderingar nattetid och annat märkligt som inte riktigt tillför något annat än att en stor massa får sålla igenom sjukt mycket icke-information.

Det är inte förbjudet att vara rolig om man faktiskt är det, men upprepningshumor av internkaraktär går lite förlorad annat än för de 2-3 invigda.

Det finns regler som verkar falla i glömska så fort utetemperaturen sjunker under 15 grader. Läs igenom dom igen och gör ert allra yttersta för att följa dom. Ni skötsamma medlemmar som är trötta på allt svammel får väldigt gärna rapportera störande inlägg i större omfattning än vad ni gör nu. Vi får kanske två rapporter i veckan i snitt, vilket på intet sätt speglar verkligheten när det handlar om rent spam i seriösa trådar. Knyt inte näven i fickan. Rapportera hellre en gång för mycket än en gång för lite. Som moderator finns det små möjligheter att kunna se allt spam och andra regelbrott som reklam och så vidare.

Som reglerna nämner så varnas man inte alltid innan banning sker. Blir en tråd eller ett inlägg borttaget finns det en ganska uppenbar anledning, och det hjälper inte alls att skicka arga PM eller gästbokinlägg om att ens tråd eller inlägg var guds gåva till internetforumen. Rena hot och okväden leder till omgående banning.

Nu hoppas vi på massor av inlägg med substans och mindre av den civila olydnad vissa verkar se som sin medborgerliga rätt.

Tack på förhand.

Nu kommer jag nog ses som lika trist å tråkig som dig, men jävligt bra skrivet! :tummenupp Sporthoj.com ska handla om motorcyklar, hojåkning och prylarna runt det, annat dravel finns det lunarstorm, knullkontakt.com mm till! :fakta

Näe shitt va trisst det där lät.. Under den här trista årstiden när man inte åker hoj mer en nödvändigt så behövs det massa konstiga inlägg om eller och vadå nej kanske inte mc relaterat alls:tuttar

Rappes 2 Cent

Last edited:
Kanske ska ha en ny avdelning på forumet typ:

Höstdravel
Här diskuteras sånt som under roliga årstider normalt hittas på ställen som lunarstorm och knullkontakt.com mm

Det vore bra, ett forum för de som är motorcykelkonsumenter, och inte motorcykelintresserade. Motorcykelintresset är ju gudomligt på det viset att det även sysselsätter den intresserade på vintern ;)

Det vore bra, ett forum för de som är motorcykelkonsumenter, och inte motorcykelintresserade. Motorcykelintresset är ju gudomligt på det viset att det även sysselsätter den intresserade på vintern ;)

hahah Va skönt att ironin lever:) Jag har allt för länge trott att den va död o begraven:tuttar :tummenupp

Fotograf

Nu kommer jag nog ses som lika trist å tråkig som dig, men jävligt bra skrivet! :tummenupp Sporthoj.com ska handla om motorcyklar, hojåkning och prylarna runt det, annat dravel finns det lunarstorm, knullkontakt.com mm till! :fakta

Kors vad många bilder du tagit, sköna hoj/racingbilder. Är det ditt levebröd och isåfall vad kostar det att köpa rättigheten till en bild. Du måste jublat när digitaltekniken slog igenom, eller tager vi alla en sjuhelvetes massa bilder nu och behöver ej en proffs-fotograf? MVH/Toyman

:gnissla
Kors vad många bilder du tagit, sköna hoj/racingbilder. Är det ditt levebröd och isåfall vad kostar det att köpa rättigheten till en bild. Du måste jublat när digitaltekniken slog igenom, eller tager vi alla en sjuhelvetes massa bilder nu och behöver ej en proffs-fotograf? MVH/Toyman

Men toyman nu vimsa du iväg igen..

Tackar! :) Nix, icke levebröd, bara en stor hobby :) Skicka PM om det är någon bild du vill köpa! :)
Och ja, digitalkameror gör livet lite enklare, och plånboken gladare :tummenupp

:gnissla

Men toyman nu vimsa du iväg igen..

Fan ochså! e jag ute och seglar igen. Såg bara Hoztic länk till alla hans bilder. Vips så landade man ju där. Nu ska jag åka ut, verkliga livet, lördag då handlar man något. En matta till exempel. Min kvinna påkalla uppmärksamhet. Hoppas jag vimsar till det lite på våran köprunda, Johans MC, Kawasaki och Triump ligger i närheten och då knyter ju vimmseriet åter till det som är viktigt. Sporthoj!

Det där mer uppmaningen att rapportera i större utsträckning kan också leda till att person A som inte gillar person B, rapporterar inlägg efter inlägg och så bannas person B utan större anledning.

Det är på hösten man behöver lite extra kul grejer i livet, galna upptåg osv och kanske inte bara kamaxlar och racerapporter.

Det måste ha varit nämnda höstsyndrom som fick mig att ta 7 månaders paus från SH förra senhösten vilket således gjorde att jag effektiviserade mitt arbete med 173% :D

Last edited:
Det där mer uppmaningen att rapportera i större utsträckning kan också leda till att person A som inte gillar person B, rapporterar inlägg efter inlägg och så bannas person B utan större anledning.

Det är på hösten man behöver lite extra kul grejer i livet, galna upptåg osv och kanske inte bara kamaxlar och racerapporter.

Det måste ha varit nämnda höstsyndrom som fick mig att ta 7 månaders paus från SH förra senhösten vilket således gjorde att jag effektiviserade mitt arbete med 173% :D

så länge person B håller sig på banan så är det väl ingen fara...:tummenupp

Jag funderar i demokratisk ordning på att utlysa en poll ang min framtid på detta forum. Skall vi låta undertecknad vara kvar på detta forum eller skall han krypa ned i den där grottan igen där man får så allvarlig syn på livet och allt måste behandlas på de mest seriösa sätt.

Tycker återigen att det är ok som det är, det bombas ju inte i varje tråd men många startade trådar är ju så fucked up från början så det är dömt att misslyckas.

Ps. Är denna tråd en fortsättning på eller följd av tråden som startades av någon skitnödig person som tyckte ni var för delikata i ert modererande......? Ds

mjaa, utan att känna mig påhoppad (den ack så viktiga mjällfenomenet, men kom gärna förbi och kolla in håret mitt så förstår ni varför jag startade den tråden), så visst finns det en hel del poäng med det trådskaparen säger, all den kunskap som många har och kan dela med sig när någon startar en tråd om bästa oljan, var köpa billigast däck, hur gör jag en fuck-you-burnout, är det verkligen sant att det sker en linjeförskjutning vid farter över 175km/h, kolla in mina stoppies osv osv, det är verkligen ett väldigt bra ställe för att få svar på de flesta (om inte egentligen ALLA) frågor som har just med DIN hojjning att göra.

risken är dock att det blir väldigt statiskt om reglerna är för 'hårt satta' och om reglerna också är viktigare än själva personen i slutändan. 'framgången' för denna sajt är ju pga dess medlemmar, det är vi som driver på en utveckling och ser till att sajten är och känns levande och inte bara för 27 mc-experter. sporthoj.com har en väldigt stor bredd, vilket är säkert en av orsakerna till att det finns så många medlemmar och att det också startas trådar om, mer eller mindre, precis allt.

hur man ska få folk att 'bättra sig' (i brist på bättre beskrivning) vet jag inte. kanske ska sajten inte vara till för alla utan mer nischad och på så sätt göra sig av med en hel del medlemmar? inte vet jag. men självklart är det trist att med flit sabba en tråd som någon har startat ang. någonting som såklart är viktigt för den personen. liksom att jag personligen tycker det är trist att läsa en del inlägg då och då, som går hand i hand med invandrarfientligheten, men min lösning på det 'problemet' är att vi sitter alla i samma stora båt och det är bara att gilla läget, för trots allt är sporthoj.com en väldigt bra sajt. och det, som sagt, tack vare dess ALLA medlemmar, oavsett hur vi är funtade.

Du borde stava ditt nick bettskena med liten begynnelsebokstav.

I övrigt, det bannas mer på höst/vintern.

Dito, men uppskattas inte aktiviet på lågsäsong av både sponsoer och administratörer, kanske ett värmelås på forumet vore all idé.

"Won't open untill Sveavägen strikes +15 C."

Dito, men uppskattas inte aktiviet på lågsäsong av både sponsoer och administratörer, kanske ett värmelås på forumet vore all idé.

"Won't open untill Sveavägen strikes +15 C."

Det jag menade med mitt inlägg var att det för en motorcykelintresserad inte är ngn lågsäsong på vintern. Men för en motorcykelkonsument, som blott har hojen som ett motorredskap för körupplevelser, likt ett datorspel, kan jag tro att vintern är en sysslolös period.

Det är ju på vintern den motorcykelintresserade förbättrar hojen, bygger en ny hoj, ja kanske tom bygger ett bromsbänkrum som tex anderssonturbo eller kamikazekid visar i sin trådar.

Last edited:
Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...