Det är vinter och kallt nu

Jag gillar det, har fått en ny jacka som är underbar och varm, Triumph-mössan har åkt på och när som helst åker dubbdäcken och skidorna på Husqvarnan. :kär

-15 i Borås. Nu blir det en 2km promenad i snöyran till badhuset med mössa på :hej

Jag tycker det är lite mysigt att få rimfrost i skägget när man står ute i vedbon och hugger tändved för veckan. :banana

Tog fram dunjackan igår.

Jag ser i alla fall fram emot ännu en riktig vinter i Skåne. Hoppas kylan håller i sig, gärna över gränsen för där vägsalt inte gör någon nytta. Då kanske de låter bli att salta vägarna.

Last edited:
Strömavbrott i Stockholm län

Minst 55.000, kanske upp till 81.000,
av Fortums abonnenter i Stockholms län
blev utan elektricitet i eftermiddags.

Det gäller bl.a. Farsta, Bagarmossen,
Hökarängen, Skarpnäck, Sköndal, Örby,
Västberga och Älvsjö. Också tunnel-
banan och Tvärbanan drabbades av
strömavbrotten.

Fortum vet inte vad som orsakat av-
brotten. Abonnenterna får nu tillbaka
strömmen etappvis, meddelade Fortums
pressjour vid 19-tiden.

Det är oklart när felen är helt
avhjälpta.

Way ahead of you... :tomten

-15 och det klena biltemabatteriet orkade inte dra igång skitbilen. Stannade en förbipasserande som snällt kablade igång mej.
Nu blir det att förvara batteriet inomhus tills vidare. Trist för bilelektroniken som tappar minnet varje gång den blir strömlös.

-19! :glömdet Fem centimeter snö och grannen var ute och provkörde skotern tidigare idag... Trodde inte mina öron och var tvungen springa till fönstret och där gled han förbi med ungen mellan sig och styret.

Ja fy, fick ju sätta på dieselvärmaren i bilen så den var varm o go efter träningen.

Citat från en bekant på fejan. :rofl

Ja då vakna man att grannen ringer på dörren och han vakna av att det sprutar vatten i tvätt stugan. Var bara att springa ut till garaget och hämta insexnycklar och slå av vattnet. Nån hade glömt stänga balkong dörren till tvättstugan. Rören har nu frysit sönder
Gilla · · Dela · för 45 minuter sedan via mobil

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...