Det är moped som gäller nu!!!

Re: Tyckte....

Monster skrev:
Att jag kände igen rakan vid björknäs skola!
Jag bor vid nacka forum, e där hos dig ofta då min bror bor där!
Satte du hårdare fjädrar och lättare vikter eller?
Sr 180 går fint lite meck med munctyckena bara kvar plus att i helgen kommer ett jolly moto effekt system!
får la träffas och prva min ngn dag...

Japp det är den raksträckan;)
Jag tror jag har sett dig omkring här.Bor din brorsa vid Bagarsjön?
japp,hårdare fjädrar och lättare vikter.När man ska stunta med scootern så spelar det ju inte så stor roll hur fort den går.Bara det finns kraft och acc så är allt bra :cool:

Jo!

Den lär ju varva skiten den där!
Jag pendlar ju på min till jobbet, så den får inte vara allt för extrem, men min kan man gasa upp redan nu så med det nya systemet lär det vara kuuul att böööörna!
jo dom bor där alla gator heter svampnamn,
Vid bagarsjön!
Har även åkt ducce en hel del där osså!

scootern som vi använder på bilderna är std, förutom avgaset. men den e skitsvår, för den är så seg iväg, inget dyng i kopplingen liksom.

så man får rycka som en idiot, o då blir det oftast för mycket... då släpper man lite o då finns det inget mos att hemta upp med igen..

gör det på sig mycke med vikter o fjädrar?

var köper man det till en Benelli (tror fanskpet heter så)

mycket pengar??

Re: Jo!

Monster skrev:
Den lär ju varva skiten den där!
Jag pendlar ju på min till jobbet, så den får inte vara allt för extrem, men min kan man gasa upp redan nu så med det nya systemet lär det vara kuuul att böööörna!
jo dom bor där alla gator heter svampnamn,
Vid bagarsjön!
Har även åkt ducce en hel del där osså!

Jodå,visst varvar det en aning :crash
Ja så länge den går att rycka upp och sedan svarar bra på gasen när man väl är uppe så är det ju okej.
Det är ju också en anledning till att man byter fjädrar,för att den ska svara bättre på gasen:)

HenRRik skrev:
scootern som vi använder på bilderna är std, förutom avgaset. men den e skitsvår, för den är så seg iväg, inget dyng i kopplingen liksom.

så man får rycka som en idiot, o då blir det oftast för mycket... då släpper man lite o då finns det inget mos att hemta upp med igen..

gör det på sig mycke med vikter o fjädrar?

var köper man det till en Benelli (tror fanskpet heter så)

mycket pengar??

Ja det blir oftast stor skillnad när du stoppar i lättare vikter och lite hårdare fjädrar.Jag har trimmat en hel del moppar.Det har blivit stor skillnad på alla när vi har bytt prylar på dom.

www.mohlins.com - Sverige
eller www.scooter-attack.com - Tyskland

Vet bara en svensk sida,men vet inte om dom har vikter och fjädrar.

Kostar runt 200kr totalt för några olika fjädrar och ett vikset :hej

Första gången jag blir imponerad av en fjollmoppe film!!!
Riktigt najs...

Själv snor jag ofta syrrans Peugot sf2 wcx, nån som vet om det är möjligt att få upp den på slangen orginal?
eller.. nån som har trimm tipps??

Kricke skrev:
Joda.Jag har många bilder på den,men mest filmer.
Den är numera såld,som tur är.Dom håller inte något vidare bra av min körstil av någon konstig anledning :crash

--:--

Åhh é det inte en Skrammlaha..

--:--

Hello Kricke!

Du é ju grym på Scooter stunts..

Jiihaa mera filmer vill jag se...........

big_fredrik skrev:
Kricke va hadde du för rullar o fjädrar i din aerox??

Vet inte va det va för vikter.3-4g nåt sånt tror jag.Det är olika vikter till alla rör.
Fjädrarna va något hårdare bara.Köp ett paket med 3 olika fjädrar så testar du dig fram till vilka som är bäst:)

Åfan äntligen har ni hittat hit. Undrade just hur långtid det skulle ta innan det hände. Jag och min polare körde runt på en blå drac å puch moppe( inte alltid den stora 2-taktaren funkar) och gjorde lite stoppies och "nere-med-foten-i-marken-wheelie" i sommras om du kommer ihåg.
Själv bor jag vi skurubron och superstore är väl den närmsta platsen att leka på. Ni får fortsätta så kanske man ses på citroën-rakan nån gång

cool_adde skrev:
Åfan äntligen har ni hittat hit. Undrade just hur långtid det skulle ta innan det hände. Jag och min polare körde runt på en blå drac å puch moppe( inte alltid den stora 2-taktaren funkar) och gjorde lite stoppies och "nere-med-foten-i-marken-wheelie" i sommras om du kommer ihåg.
Själv bor jag vi skurubron och superstore är väl den närmsta platsen att leka på. Ni får fortsätta så kanske man ses på citroën-rakan nån gång

Jag hittade hit för lite mer än två år sen ungefär :hej
har hängt här oavbrutet varje dag sen dess :öl
jupp jag har lite svaga minnen från det;) Ni va på bilprovningen om jag kommer ihåg allt rätt.
vi ses nog på bakanrakan,fast nog inte i år men nästa iaf :squid

Kricke skrev:
Jag känner väl inte direkt någon Ingemar..Vem syftar du på?

Han bor vid vivo. Det är dom som har pool och en terass på taket.

Kände honom för länge sen.

Kricke skrev:
Jag hittade hit för lite mer än två år sen ungefär :hej
har hängt här oavbrutet varje dag sen dess :öl
jupp jag har lite svaga minnen från det;) Ni va på bilprovningen om jag kommer ihåg allt rätt.
vi ses nog på bakanrakan,fast nog inte i år men nästa iaf :squid

You got it! :tummenupp det var vi... du får ursäkta om jag inte har sett dig tidigare, men det har inte varit så mycket moppesnack här så...
Vad blir nästa mål efter tolvorna då?

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...