Det är krig!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Äntligen är det bensinkrig i skövde!!. :yoparty

:banana Inför midsommar sänktes bensinen med 202 öre!!! :banana och besinbolagen kommer att sänka ytterligare.

Hur ser det ut i resten av landet.
:va

(sorry för den dåliga inscaningen, bilden går att förstora )

Bifogat

• bensinkrig.JPG
    bensinkrig.JPG
    122 KB · Visningar: 476
Last edited:
2fast4hjo skrev:
Äntligen är det bensinkrig i skövde!!. :yoparty

:banana Inför midsommar sänktes bensinen med 202 öre!!! :banana och besinbolagen kommer att sänka ytterligare.

Hur ser det ut i resten av landet.
:va

(sorry för den dåliga inscaningen, bilden går att förstora )

över 11kr / liter när jag tankade i västerås sist :3freak

Fifan!!! Gött!!

Åkte förbi Eksjö i måndags och de tog 9.63, men på torsdagen de hade höjt till 10.63 :huvet :huvet :huvet

Hajjoj

UPPDATERAT PRIS I SKÖVDE!!
8,83 kronor litern på Uno-x vid Storegården

Dreas skrev:
Hajjoj

UPPDATERAT PRIS I SKÖVDE!!
8,83 kronor litern på Uno-x vid Storegården

Kanon :yoparty då vi drar till Gränna i morgon
Reportern vi stötte på frågade hur lågt vi tror att priset kommer att gå ner...Jag gissade på 8:50 och Jonas (skövde-pöjk) på 8:80 men han ändrade sedan till 8:30 :)

Bensinbolaget ST1 har öppnat mackar bl a i Mariestad, de vill att bensinkriget fortsätter och kommer att fortsätta att pressa de övriga bolagen att fortsätta att kriga om kunderna.

Last edited:
Hoppas kriget letar sig ut till nacka också, fick dega 11,63 för 98-oktan nyss :(

Lite intressant är ju att bensinbolagen uppenbarligen har rätt bra marginaler. De som gapar om skatte/momssänkning på drivmedel borde kanske lägga mer av sin energi på shell, statoil etc.

På midsommarafton så tankade jag klockan 20:34 på OKQ8 i Ramsele och då kostade soppan 11.31[kr/l]. När jag kom hem till Östersund klockan 22:07 så kostade soppan 10.97[kr/l] på en av de OKQ8 som finns här i stan. :tungan

"Soppan" var blyfri 95 oktan och för den oinvigde så kan jag berätta att det är 12.7 mil mellan Ramsele och Östersund om man kör den kortaste vägen.

Således ganska så stora kostnadsskillnader trots att det inte skiljde särskilt mycket varken i tid eller det geografiska läget. Likaså var de båda mackarna OKQ8.

Tankade för 11.67 (98 oktan) på statoil i Gbg igår :mad:

Coola Ola skrev:
Lite intressant är ju att bensinbolagen uppenbarligen har rätt bra marginaler. De som gapar om skatte/momssänkning på drivmedel borde kanske lägga mer av sin energi på shell, statoil etc.

Tror inte bolagen har så mycket marginaler. Som artikeln säger är det bolagen som tar smällen inte butiken i säg = dvs att de går med förlust med de priserna.

FUBAR skrev:
Tanka på JET istället, 9:30 någonting. Har varit priskrig här i ca 2 år (Stenungsund jau).

9.34 kostade det där igår. Man sparar ju en hel pizza på att tanka bilen där! :yoparty

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back