Video Det är inte föraren, det är hojen...

Den kan man se hur många gånger som helst. Omkörd av en Viper kan man väl leva med men en sketen skåpbil? Undra vad som rörde sig i huvudet på mc-förarna, för dom körde ju inte dåligt :D

Där ligger garanterat någon hoj kvar i skogen efter någon som helt enkelt gav upp, slängde den och gick hem för att någonsin mer synas på hoj.
 
Visst är 250-föraren bättre än de andra, men samtidigt är det lättare att svänga med en 250 inte sant?

Det har med förare OCH motorcykel att göra. Som tidigare nämnts blir många ägda av motarder, inte konstigt då det är lättare att ta svängar i hög fart med en motard. Fortfarande är det föraren som avgör, men det är en kombination. Vissa hojar är lättare att svänga snabbt med, andra inte.

Nja, har du provat 250 nån gång?
Jag har en, den är inte ett dugg mer lättsvängd än vad min r6a var. Den har även sänkt mina varvtider med typ 10-15sekunder på valfri bana. Det är kul med effektsvag hoj, men det är extremt svårt att åka snabbt på.
 
Är videon verkligen inte fejkad?
Jag tycker att det ser ut som han tjänar typ 50-100 meter på en enda inbromsning på vissa ställen. Det lutar ju åt att killarna på de starkare hojarna väntar in honom för att det ska bli bra film.
 
Som tidigare nämnts blir många ägda av motarder

- På en gokartbana kanske.

Helt klart, killen på 250in kan banan. De andra är nybörjare på den banan eller nybörjare på bana över huvudtaget. Att de inte lägger sig bakom den "lilla gröna" (för det är väl en Kawa?) indikerar att de är nybörjare på bana.
 
Nja, har du provat 250 nån gång?
Jag har en, den är inte ett dugg mer lättsvängd än vad min r6a var. Den har även sänkt mina varvtider med typ 10-15sekunder på valfri bana. Det är kul med effektsvag hoj, men det är extremt svårt att åka snabbt på.

Aldrig 250, har kört 125:a och 400:a, båda vilka jag upplevde väldigt lättsvängda, speciellt 125:an. Att ta en sväng med 125:a jämfört med min nuvarande FZR 1000 är som natt och dag.


- På en gokartbana kanske.

Möter en motardförare en erfaren sporthojsförare på en bana för roadracing är det klart att sporthojsföraren vinner. Men åter igen: amatörförare vs amatörförare på båda fordonen och jag misstänker att motarden vinner.
 
Last edited:
Detta e den bästa film jag sett på jäääävligt länge.
Krashar jag min nuvarande banhoj blir det 250!
 
Helt klart är att Kawakillen är van att köra racing med tanke på spårval och sätt
att köra om alla blåbär som körde i stargruppen.
Det är helt klart att dessa inte kör bättre än vanliga sporthojsåkare utan racingvana.
Man kan till och med se patetiska försök att få till ett knäskrap..:hihi

Sen det där med spårval...
Är man van att köra racing och tillräckligt fort så finns det bara en idiallinje att köra på.
Oavsett storlek på hojen
Och ju fortare det går desto smalare blir den linjen!
Sen vid omkörningar och inbromsningar kan man eventuellt använda andra spårval.
:tummenupp
 
Aldrig 250, har kört 125:a och 400:a, båda vilka jag upplevde väldigt lättsvängda, speciellt 125:an. Att ta en sväng med 125:a jämfört med min nuvarande FZR 1000 är som natt och dag.




Möter en motardförare en erfaren sporthojsförare på en bana för roadracing är det klart att sporthojsföraren vinner. Men åter igen: amatörförare vs amatörförare på båda fordonen och jag misstänker att motarden vinner.

Jag själv är väl en amatör men har kört en del med motarden på bana och detta året med en sportis. På de banor jag kört, sturup, knutstorp, gotland, så är jag mellan 5-10 sekunder snabbare med sporthojen.
 
Jag körde ganska markant mycket fortare genom kurvor med min 250ninja än vad jag gjorde i början med min nuvarande hoj. Min 250 var helt sanslöst mycket snällare att svänga med. Nu tror jag däremot att jag kör fortare med min SX än vad jag gjorde med 250ninjan, fast jag har ju samtidigt fått 1700 mil mer erfarenhet nu, så jag är inte helt säker på att jag inte skulle köra fortare med ninjan även idag. Den var som sagt jävligt skön att köra kurvigt med.
 
Som det brukar se ut när juniorerna är ute i gatgrupperna på vanliga bandagar, är nog ett och annat ego som får sig en törn då. :D
 
Samma sak skulle nog hända om du sätter en valfri erfaren racerförare på den gröna och kör ut på en bandag på en knixig bana som Knutstorp.
 
Last edited:
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Back
Top