Det är fult att skryta...

OlleR skrev:
Ejdehage och Bodingh (med reservation för felstavningar) gjorde oss sällskap idag också.

Men de är ju på tok för gamla för att kallas juniorer :va :rofl

Vad var det för skogsbana ni körde på ? Massa grönt mojs runt asfalten ju...

TomK skrev:
Men de är ju på tok för gamla för att kallas juniorer :va :rofl

Vad var det för skogsbana ni körde på ? Massa grönt mojs runt asfalten ju...

Att döma av asfaltsdensiteten verkar det vara någonstans runt Eksjö. Men jag kan ju se fel. :hihi

Fixx skrev:
vet du om per björk (tuben#10) här på forumet kom med?
Det var ju bara träning igår, men var han där så kom han med till tyskland för kvalet. KAN hända att två som anmält sig sent via epost kommer med, men dom har inte fått tag på dessa vilket skapar vissa problem dårå...

Supermoto skrev:
Hoppas ni respekterade STOP-skylten :hihi

Hur gick det? Var var ni?? Vad händer härnäst?

Hojen ser rätt snuttig ut men sablar så tunna mackor!?
Klart vi gjorde, jag respekterade den med en highsider. :D

Det var ju kul att prova på, moppen var verkligen en moppe, sjukt lätt. Däcken var verkligen inte breda vilket gjorde att man nästan ramlade omkull när man vek över den från vänster till höger. Alla som körde var helt okay och jag tror det blir jobbigt att komma vidare i tyskland, speciellt då man e skadad nu också. Tydligen så blir kvalet i tyskland inte bara på vem som vinner kvalracet utan vem som kör bäst oavsett placering. Härnäst är det alltså kval i tyskland den 9de Juli!

LasseR6 skrev:
Att döma av asfaltsdensiteten verkar det vara någonstans runt Eksjö. Men jag kan ju se fel. :hihi
Japp det stämmer det :)

Å tack Conrad :)

Joo det va riktigt kul och träna, Det var riktigt skoj att köra 2-stroke.. Men hojarna va inte direkt värsting preppade, orginal svampig bromspump. dåliga däck och de mjukaste dämparna jag varit med om.. Men det blir nog skoj ändå :P

yOOn skrev:
Joo det va riktigt kul och träna, Det var riktigt skoj att köra 2-stroke.. Men hojarna va inte direkt värsting preppade, orginal svampig bromspump. dåliga däck och de mjukaste dämparna jag varit med om.. Men det blir nog skoj ändå :P

Kánske för att gallra bort de som inte kan anpassa sig oavsett settings på en hoj!

Fy fn vad jag känner mig gammal nu att man inte kan kvala in sig, får skylla på päronen!

motardnisse skrev:
Kánske för att gallra bort de som inte kan anpassa sig oavsett settings på en hoj!

Fy fn vad jag känner mig gammal nu att man inte kan kvala in sig, får skylla på päronen!
Jag fick veta på vägen dit varför dom valt dessa hojjar. (dessa finns inte ute i handeln längre, utan tillverkas endast för cupen) Det är så att utomlands så får man inte köra fyrtakt förns man är 18(?), så för att så många som möjligt ska kunna vara med så väljer man tvåtakt.

OlleR skrev:
Jag fick veta på vägen dit varför dom valt dessa hojjar. (dessa finns inte ute i handeln längre, utan tillverkas endast för cupen) Det är så att utomlands så får man inte köra fyrtakt förns man är 18(?), så för att så många som möjligt ska kunna vara med så väljer man tvåtakt.

Varför det? :va
Hur många HK har SX 200cc?

motardnisse skrev:
Varför det? :va
Hur många HK har SX 200cc?
För att man lär sig bättre köra hoj på tvåtakt tycker dom. Så är det säkert, det var länge sen jag var nybörjare :P

Hm vet inte, men gissar att dom ligger nåstans runt 35-40hk, på 93kg. Den var verkligen lätt alltså, nästan farlig :P

OlleR skrev:

ahha det var nå nytt... Jag tyckte att hojen pinnade på ganska bra..
Precis lagom mkt effekt för min del, som är nybörjare :P. Cupen som man försöker att kvala in till är väll en ren cup med enbart sx 200? typ som s60 challenge? Jag tror dock inte heller att de vill ha för mkt kraft i hojarna men ändå inte för lite, eftersom vilken person som hellst får åka ner, även om man enbart har kört moppe (med undantag att man har licens :p).

OlleR skrev:

En fråga till. Vinnaren av cupen får ju ett kontrakt med KTM att köra Supermotard VM i s2 klassen, då hörde jag att vinnaren skulle få köra KTM 450. Hur gör de om det är en person som är under 18? Måste han då köra 2-takt? låter konstigt tycker jag

yOOn skrev:
ahha det var nå nytt... Jag tyckte att hojen pinnade på ganska bra..
Precis lagom mkt effekt för min del, som är nybörjare :P. Cupen som man försöker att kvala in till är väll en ren cup med enbart sx 200? typ som s60 challenge? Jag tror dock inte heller att de vill ha för mkt kraft i hojarna men ändå inte för lite, eftersom vilken person som hellst får åka ner, även om man enbart har kört moppe (med undantag att man har licens :p).
Japp, i cupen kör alla på identiska 200SX's! Om man jämför min 450 på 5" mot den där på ja va kan det vara? 3"? Så släpper det nog ungefär vid samma punkt när man går på. Hade det sutte 5" bakfälg på de där cyklarna hade det nog vare lite klent att köra med! Iaf om vi ska köra större banor än den vi åkte på i helgen!

yOOn skrev:
En fråga till. Vinnaren av cupen får ju ett kontrakt med KTM att köra Supermotard VM i s2 klassen, då hörde jag att vinnaren skulle få köra KTM 450. Hur gör de om det är en person som är under 18? Måste han då köra 2-takt? låter konstigt tycker jag
Jag har faktiskt ingen aning, jag gissar att dom får nån typ av dispans eller att dom kanske väntar tills personen fyllt 18? Jag åkte ju med Peter dit å då pratade vi om det men då kom det aldrig fram hur det skulle bli... Från början får jag för mig att det var endast 18-21åringar som skulle få vara med också.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman