Det är för jävligt!!!

Jag är glad att jag klarade av 4 års konstant mobbning (4an-7an). Inget som gjordes för att få bort det hjälpte utan blev värre.

Sånt här äcklar mig något fruktansvärt!!!
Visst, barn kan vara elaka... men vad är det för jävla människor som bara ser på?
Fyfan!

Det borde ju ingå i lärarnas och skolledningens jobb att förhindra sånt här, fegisar. Klarar de inte av det borde de byta arbete.

General E skrev:
Det borde ju ingå i lärarnas och skolledningens jobb att förhindra sånt här, fegisar. Klarar de inte av det borde de byta arbete.

Det gör det väl? :va

sharpedge skrev:
Jag är glad att jag klarade av 4 års konstant mobbning (4an-7an). Inget som gjordes för att få bort det hjälpte utan blev värre.
Samma för mig, vart mobbad redan i 2an, 3an tills senare delen av 6an. Ingen lärare gjorde ett ända dugg, ingen försökte ens, även fast man gick till dom personligen gråtande och bad dom göra något så var det fortfarande ingen reaktion. Den kom först när jag vart anklagad för grov misshandel, och då var allt mitt fel :( . Sedan dess har jag alltid varit en sådan som alltid stöttar upp de som går ensama med blicken fäst vid asfalten och händerna i fickorna. :(

Deztallica skrev:
Samma för mig, vart mobbad redan i 2an, 3an tills senare delen av 6an.QUOTE]

Samma sak har hänt mig! jag var riktigt nära att gjöra samma sak som den där killen ett tag! :3freak Kan ialla fall säga att det ordnade sig för mig i åttan när en av killarna som mobbade mig var nära att slå ner mig i sammaband med en valborgsmässoafton, hans vänner tog tag i honom och det är jag glad över. efter det så lät han mig vara ifred. Han kom på skolavslutningen i nian och sa förlåt för att han vart taskig. Hur fan ska man kunna förlåta en person som har gjort så att man har ständigt varit rädd i minst 6år.

Last edited:
Det är fördjävligt!

Sånt här ska inte få hända utan att ngn vuxen på skolan gör något.
Hade själv en ganska tuff period i lågstadiet. Var blyg o hämmad o en del av de äldre i skolan var riktigt taskiga o jag vågade inte göra något. Enda tryggheten ett tag var själva klassrummet. Rasterna var en plåga.

Sen kom vändningen en dag då en av de taskiga gick för långt och jag vände rädslan till ilska...killen blev så rädd när jag jagade honom så efter det var jag inte lika vek längre. Men det tog lång tid att bygga upp ett riktigt bra självförtroende. Har aldrig någonsin mobbat någon, men nackdelen med min uppväxt är att jag idag har väldigt svårt att kliva undan om någon idiot muckar gräl. Har flytt för många ggr redan.

Nitrogen skrev:
Visst, barn kan vara elaka... men vad är det för jävla människor som bara ser på?
Fyfan!

Precis så.. Barn förstår inte alltid hur eleka de är..

Men att de vuxna (skolan) inte gör något är under all kritik..

De barnen som mobbat Måns, hoppas verkligen de inser hur mycket skada de gjort. Hoppas att de aldrig någonsin kommer kunna förlåta sig själva...

Nitrogen skrev:
Fyfan!

Förekommer faktiskt även här på sporthoj.com. Det är alltid några som brukar gadda ihop sig mot någon enskild individ i diverse trådar. Om vuxna människor beter sig så så inser man att barn som oftast inte förstår bättre beter sig likadant.

Blip skrev:
Förekommer faktiskt även här på sporthoj.com. Det är alltid några som brukar gadda ihop sig mot någon enskild individ i diverse trådar. Om vuxna människor beter sig så så inser man att barn som oftast inte förstår bättre beter sig likadant.
Förhoppningsvis så kan en vuxen människa hantera sådant och ta det med en klackspark. Dessvärre finns ju dom mindre lyckligt lottade med extremt dåligt självförtroende, så det går ju inte att försvara.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg