Det är dyrt att leasa hoj

Låter ju som att målgruppen är de som hamnar i lyxfällan, , betala 4000 spänn i månaden för att få köra 500 mil om året? :död

Jag skulle aldrig kunna leasa en hoj; har ett alldeles för stort behov av att kunna modda. :P

1000 mil som maxsträcka? :va
Det är ju bara halva körsträckan för ett år.

Ja sjutton vad dyrt. Prisexempel 1.
Prisexempel 1.
BMW R 1200 GS.
Pris ny vid köp: 156 495 kronor.
Medlemslån, Swedbank, fem år, effektiv årsränta 4,96 procent, kostnad 175 786 kronor.
Leasinghyra tre år Northbike: 118 620.
Leasinghyra tre år Probike: 122 220 kronor.

Lägg på ca 10,000 i service om du äger den privat (de som kan service bättre kan rätta mig) så landar du på ca 165 tkr in totti utan lån och 185 tkr med lån på 5 % (som för övrigt verkar väldigt högt, de flesta lånar väl på hus/lägenhet till 1,5%)

Så efter 3 år med max 750 mil varje år så har din hoj rullat 2250 mil. Köpte du den så ska du kunna sälja den för ca 60 tkr då går du med vinst på att köpa den själv. Den billigaste 3 år gamla GS jag hittar på blocket idag kostar 130 tkr. SÅ att lease verkar ju inte vara sådär jättekul.

Lägg sedan till att det tillkommer extrakostnader för slitage och sånt efter leasingperioden.

Ligger helt rätt i tiden. Det finns gott om folk som inte bryr sig om vad saker kostar bara de inte behöver göra något. Själv tycker jag halva nöjet är att skruva och laga de fordon jag äger. Intressen och tiden man har är olika.

Jag ligger så fel i tiden.

Kan jag inte betala kontant så har jag inte råd.

Som tidigare sagt, skruva på hojen vill man ju förr eller senare iaf och helförsäkring kanske man inte vill ha av en eller annan anledning.

Jag ligger så fel i tiden.

Kan jag inte betala kontant så har jag inte råd.

Som tidigare sagt, skruva på hojen vill man ju förr eller senare iaf och helförsäkring kanske man inte vill ha av en eller annan anledning.

jag ligger nog fel i tiden med:dummer och med tanke på utbudet av riktigt bra beg-hojar om man letar lite så är privatleasing helt huvudlöst :huvet

Har man inte pengarna så har man inte råd.... Punkt Slut. ...
Men..... Om alla tänkte så eller levde efter det så skulle konsomtionen vara klart låg.....
Då har man kommit på de här me lån, å för dom som inte får lån så har man kommit på de geniala, leasing....
Tjänar man hyfsat bra å inre vill spara inte äns till handpening så är leasing kanon...
Va är 4000 i månaden.... Inte så mycke för vissa då... Räknar man på de så är det 48.000 om året....
Leasing är någe annat för företag som slipper binda kapital å skattmessigt... Inte samma sak för privatpersoner...

Gör vad ni vill när ni känner för det. skit i konsekvenser, vi dör alla tillslut ändå.
Trevlig helg.

motorcyklar är förbrukningsvara de skall vara avskrivna samtidigt som de köps.
Skulle man få något för den när/om man säljer den så är det ren bonus:tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...