Det är bra med krachpuckar

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Det fick jag upptäcka igår när jag jag förlorade fästet i hårnålen...

Bara lite repor på underkåpan och lite märke i alun... Bara starta och köra vidare..

Om jag inte hade haft dom hade det blivit betydligt mycket dyrare...
Köp och sätt på.. Mitt råd...

/En som vet.

Bifogat

• p5100018 copy.jpg
    p5100018 copy.jpg
    32.8 KB · Visningar: 336
Ja det har jag oxå, fast det var j*vla B kvalitet på bulten så den gick av i motor fästet. Inte nog med det så försökte jag skruva ut bulten på baksidan med en tång, men det gick inte si du utan jag pajade gängorna på den. Nästa dag köpte jag en skruv dragare, det gick bra i början men sen när dom trasiga gängorna började strula så blev det mer o mer kämpigt. Till slut gick det inte alls och den förbannade skruv dragaren gick av i bult f*n, den är mkt hårdare så det funkar inte met att borra ut den. Några tips, någon?

:finger För B-kvalitet

chrille-r1000 skrev:
Ja det har jag oxå, fast det var j*vla B kvalitet på bulten så den gick av i motor fästet. Inte nog med det så försökte jag skruva ut bulten på baksidan med en tång, men det gick inte si du utan jag pajade gängorna på den. Nästa dag köpte jag en skruv dragare, det gick bra i början men sen när dom trasiga gängorna började strula så blev det mer o mer kämpigt. Till slut gick det inte alls och den förbannade skruv dragaren gick av i bult f*n, den är mkt hårdare så det funkar inte met att borra ut den. Några tips, någon?

heilcoli gänger(lösgjänger) tror det heter så

chrille-r1000 skrev:

Var glad istället för att det var bulten och inte motorfästet som gick av.

De e ju därför man sågar bultarna innan man gängar dit dom.

Hmmm... om det är en härdad "rått-pitt" (skruvutdragare) som gått av kan du glömma att borra ut den!
Enda sättet jag kan komma på är att svetsa dit en mindre bult ovanpå den gamla (var MYCKET försiktig med värmen så du inte smälter alut runt hålet!! - Punktsvetsning med Mig, låt svalna mellan varje punktning). Drag sedan loss skiten, 0,5 varv ut, smörj med FETT, 0,25 varv tillbaka (in), 0,5 varv ut, smörj, 0,25 varv tillbaka.... osv. :mattias :mattias
När du fått ut skiten, kan man pröva fräscha gängan med en tapp, men rekomendabelt är att gå på Alex' lösning med Helicoil - då håller det bättre än frisk alugänga :fakta

/Teoretikern som inte ens äger en sketen svets

Last edited:
Märkligt - jag har INTE satt flin-gubben på mitt inlägg!!
...och kommer inte åt att editera... :confused:
Värsta som finns är mekaniska probz :gråta - Lycka till :tummenupp

Nu fick jag bort den - verkar som servern servas - sorry....

Last edited:
OK! tack för svaren men vad är helicoil för nåt och vad gör den för nån nytta. Jag vet att jag var jävligt dum :( som inte kunde vänta tills jag köpte en skruvdragare, det hade gått så himla fint annars, lr om jag hade sågat av den kassa biten där bakom innan jag började dra ut bulten, men är man dum så är man :mad:
Kan man inte plocka ner kylaren o grenrören o försöka dra loss bulten innifrån möjligtvis?

Fixx skrev:

Bara lite repor på underkåpan och lite märke i alun... Bara starta och köra vidare..

/En som vet.

Du har haft lite otur nu Fixx :( Hoppas det vänder snabbt
:tummenupp

Jo... Det har varit lite mycket här nu 2 vurpor på en vecka... Inget allvarligt som har hänt med hojen som tur är...

Men satsar man inte så kan man inte komma någon stanns heller eller hur Gsx1100R..

/S :squid

Tat lugnt bara så du inte "smäller" dig själv det gör ont tro mig :fakta

Vet inte om du redan har borrat koppling och bromshandtag?
Skulle man tydligen göra om man vurpar så det knäcks mitt på så man fortfarande kan köra :tummenupp

heilcoli e gänger som gör att du får samma dimention i hålet som de gamla gängorna och de blir starkare

Fixx skrev:

/En som vet.

Ja du Fixx du har helt rätt :D fick ju själv provat mina kraschpuckar i dag på Sturup som du såg inte mycket skador på hojen (Tack Ketogan för rådet av köp) synd man inte kan ha likadant på händerna för kan knappt röra händerna nu :(

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman