Det är billigt att försäkra sporthoj!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, du läste rätt. Vad annat kan man konstatera när man kollar på bilförsäkring, BMW 320 2001, och får premier upp emot 20.000 (och ibland över också).

En del här gnäller om 15-20 lappar för hojar med F1 prestanda, men en sur bil som rullat i fyra år kostar lika mycket.

är inte bilföräkringar hurlöst dyra när det gäller just BMW? min saab med mera mos än många BMW:ar kostar ca 12/år.

/F

Felix skrev:
är inte bilföräkringar hurlöst dyra när det gäller just BMW? min saab med mera mos än många BMW:ar kostar ca 12/år.

/F

Jag vet inte hur mkt högre BMW ligger, det är i alla fall stöld-delen som är dyr. Har fått ner den till 12 nu, tycker fortfarande det är blodigt i förhållande till (brist på) prestanda.

Min 740 har blivit för jävla dyr 2000 kr per år :D . När jag tog körkort och körde 240 kostade det 1200 trafik helår. FB har ökat trafikdelen mycket är ändå 6 år äldre nu och över 24

Min gsxr750 96:a kostar 7000kr hel/hel.. De tycker ja e skitbilligt me tanke på att de är 196hk.. Sen om försäkringen gäller om de händer ngt, de vet ja inte iofs :va

en jag känners m3a kostade 24 tusen hel/hel, den var ju typ en 98 eller nåt, han sålde den då iaf för det var lite väl dyrt.
Jag antar att mycket stölder och annat inträffar med dessa bilar inblandade.

Bergare skrev:
Min gsxr750 96:a kostar 7000kr hel/hel.. De tycker ja e skitbilligt me tanke på att de är 196hk.. Sen om försäkringen gäller om de händer ngt, de vet ja inte iofs :va
Egentligen är det förstås olagligt att trimma så som du gjort, det blir en skenförsäkring.

Bergare skrev:
Hur kan det va så billigt, jag skulle få 8000 spänn för en TLR och då är det halv/hel och är inte purung (30) kontra katanan som jag ger 1300 hel/hel för.
Vilket bolag har du...

Kolla försäkringen på BMW hos Aktsam.se, if skulle ha 13000:- för min 320 turbodiesel -01, aktsam 7500:- helår helförsäkring.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph