Det är bara mitt fel.

Dea

En potatis
Gick med
20 May 2003
Hoj
R1
Jaha, sista åket för säsongen tänkte man. Det blev det.

Jag kom inte långt. Efter bara några hundra meter på väg hemmifrån gasar jag på i en uppförsbacke. Har lite choke i, det är kallt ikväll. Hojen reser sig lite, ingen fara. Men va fan den kommer inte ner igen!!

Det blir helt fel. Innan jag vet ordet av så ligger jag där efter att ha gått runt (12-13-14... o´clock). Fattar inte vad som hände.

Självklart är det mitt fel. För mycket gas, lite choke som höjer tomgången, uppförsbacke... Då går det som det gör. Tvekade lite om jag skulle skriva det här, men va fan, kanske får det någon att ta det lite lugnare.

Skaderapport.
Hojen: ser ut att vara ytligt. Mest kåpor. Förvånansvärt mycket klarade sig men det blir säkert dyrt.
Jag själv: En fet (och då menar jag FET) lårkaka på höger lår + några mindre blåmärken. Kunde ha varit värre, men nu börjar jag tycka lite synd om mig själv. Det gör ont...

Jaja, gjort är gjort. PM:a mig om någon har en bakdel till en R1-98. Säkert kan andra delar vara av intresse.

Er klant för dagen,
Andreas

Surt och trist.

Varva så med kall motor, trodde det var motorras när jag började läsa historien.

Tur att säsongen ändå är slut, kan du spendera vintern till att reparera dig, hoj och självförtroende. :crash

Tack för alla glada tillrop, de behövs vid sådana här tillfällen. Lasker, vill du lacka lite? PM:a mig i sådana fall.

/A

Ja, jag slog över bakåt. Sådant kan man bara skylla på sig själv.

Ooops, glömde tacka Tjoffe för hjälpen att få hem grejerna. Tack Tjoffe :hej

/A

Inga probbs Dea speciellt med tanke på allt du gjort för mig..
:tummenupp

jävligt tråkigt det som hände.

Ring om det e nått jag kan göra.

Nu har ju nästan alla från Lapplands Väsby klotat denna säsong ,verkar va en olycksdrabbad kommun...

Last edited:
Jag gasade tydligen inte så lite, nej. Men det var när jag slog av som det kändes som om inget hände.

En sak slog mig nu när man fått fundera lite. En ögonblicksbild av en stolpe finns på näthinnan. Kan inte varit långt borta... *ryser*

Nu passerade jag i kanske 60 km/h. Hade det varit 260... *ryser igen*

/A

jag har märkt att R1an gärna ställer sig på bakhjulet fast det är blött på backen. Mina gammla hojar drog alltid loss om man drog på blött underlag, men R1an tuggar sig fast direkt.

Du oxå.. :skrämd Ingen direkt superkul avslutning på säsongen men du verkar ju klarat dig bra i alla fall :tummenupp
Motvilligt får man väl säga välkommen till klotklubben :bow

(Låter iaf billigare än det blev för mig.. ..drygt 20 papp fattigare nu :gråta )

//G

Det där lät riktigt läskigt du! Skönt att du klarade dig. Trots din lårkaka. Hade du inga byxor på?

Krya på sig o hojen nu

Aj aj aj... tur att det inte gick värre. Men det blir väl lite mer mek i vinter än vad du hade planerat...

Skönt att du klarade dig iallafall. Har själv funderat på att ta ut hojen för en sista tur men det är nog bäst att vänta till våren. "Hoppa alltid över det sista åket..."

M

Tack, tack, tack.

Van Zan: Ja, jag hoppas det kan bli lite billigare :rodnar .

Bikerbitch: Jo, det känns lite kallt att köra helt utan byxor nu :D . Nä men allvarligt talat. Temperaturen gjorde att det blev Goretex idag, Dainese fodrat. Skyddsväst som alltid, stövlar handskar och hjälm. Har tittat lite närmare på kläderna. Hål vid skyddet för axeln, känner dock inget i överkroppen överhuvud taget. Byxorna trasiga, tittade inte så noga men det ser ut som om de slipats och slitits isär, är dock inte skrapad någonstans på kroppen. Åkte antagligen en en bit på asfalten och sedan ut i en skogsslänt. Hade tur som inte fick hojen på mig. Så här går det i låg fart...

Stockel: Ja, jag har ju gnällt på att jag inte har hittat ett vinterprojekt. Nu har jag funnit!

/A

Tråkigt sätt att avsluta en sensong :(
men nu har du lite o pula med i vinter iaf ;)

ett het tips till nästa gång är fotbroms :rolleyes.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT