Var på väg hem efter jobbet som vanligt, åker i 90 på 90 väg. Så kommer jag fram till en gammal såkallad "hoskig" volvo 240 tror jag de heter (föraren var en ung man) , men i allafall han ligger och åker i 70 Km/h på 90 vägen. Så då bestämmer jag mig för att köra om, ganska så snart så märkte jag att han verkligen inte ville att jag skulle leva, för han ökade farten lika mycket som jag gjorde. Och när jag sedan blev arg och skulle börja bromsa så att jag kunde ligga bakom honom igen så började det aset att bromsa också så det verkade som att jag inte skulle få köra in i "mitt" fällt igen.
Då blev jag ganska sur och drog på så mycket som 125:an klarar (
) och han släppte inte gasen förrens vi var uppe i nästan 170 km/h. Och under tiden som detta pågick så gick ganska mycket tankar i huvudet om vad som skulle hända om det skulle komma mottrafik.
Så nu till frågan: Vad skall man göra när sådant här inträffar? (hänt mig flera gånger, men aldrig så här "hårt" eller vad man skall kalla det)
//Stenberg
Då blev jag ganska sur och drog på så mycket som 125:an klarar (
) och han släppte inte gasen förrens vi var uppe i nästan 170 km/h. Och under tiden som detta pågick så gick ganska mycket tankar i huvudet om vad som skulle hända om det skulle komma mottrafik. Så nu till frågan: Vad skall man göra när sådant här inträffar? (hänt mig flera gånger, men aldrig så här "hårt" eller vad man skall kalla det)
//Stenberg
, och du borde veta själv att man måste vara 18 för köra mer kraftfulle MCs. Så tyvärr så är det inget som jag kan göra något åt detta år. Sen förstår inte jag varför alla skall tracka ned på "oss" 125 åkare, vi FÅR inte köra starkare hojjar, och om vi gör det olagligt då blir det smisk på barnrumpan av er som ni brukar säga.

(stor o lång flisbil)