Dessa Volvo gubbar.

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
GS 500E
Var på väg hem efter jobbet som vanligt, åker i 90 på 90 väg. Så kommer jag fram till en gammal såkallad "hoskig" volvo 240 tror jag de heter (föraren var en ung man) , men i allafall han ligger och åker i 70 Km/h på 90 vägen. Så då bestämmer jag mig för att köra om, ganska så snart så märkte jag att han verkligen inte ville att jag skulle leva, för han ökade farten lika mycket som jag gjorde. Och när jag sedan blev arg och skulle börja bromsa så att jag kunde ligga bakom honom igen så började det aset att bromsa också så det verkade som att jag inte skulle få köra in i "mitt" fällt igen.

Då blev jag ganska sur och drog på så mycket som 125:an klarar ( :4skrika ) och han släppte inte gasen förrens vi var uppe i nästan 170 km/h. Och under tiden som detta pågick så gick ganska mycket tankar i huvudet om vad som skulle hända om det skulle komma mottrafik.

Så nu till frågan: Vad skall man göra när sådant här inträffar? (hänt mig flera gånger, men aldrig så här "hårt" eller vad man skall kalla det)

//Stenberg

Freddola skrev:
2259083 Skaffa mera häst så är problemet löst.

Tyvärr kan jag inte få ut mer hästar ur den (ostrypt, godispipa samt bamse klistermärke) :tomten , och du borde veta själv att man måste vara 18 för köra mer kraftfulle MCs. Så tyvärr så är det inget som jag kan göra något åt detta år. Sen förstår inte jag varför alla skall tracka ned på "oss" 125 åkare, vi FÅR inte köra starkare hojjar, och om vi gör det olagligt då blir det smisk på barnrumpan av er som ni brukar säga. :näsblod

//Stenberg

vikto000 skrev:
2259097 Tyvärr kan jag inte få ut mer hästar ur den (ostrypt, godispipa samt bamse klistermärke) :tomten , och du borde veta själv att man måste vara 18 för köra mer kraftfulle MCs. Så tyvärr så är det inget som jag kan göra något åt detta år. Sen förstår inte jag varför alla skall tracka ned på "oss" 125 åkare, vi FÅR inte köra starkare hojjar, och om vi gör det olagligt då blir det smisk på barnrumpan av er som ni brukar säga. :näsblod

//Stenberg
Viktor, vad gör du uppe såhär sent?

Som svar på din fråga: Ring polisen. Det är olagligt att accelerera när man blir omkörd.

vikto000 skrev:
2259097 Tyvärr kan jag inte få ut mer hästar ur den (ostrypt, godispipa samt bamse klistermärke) :tomten , och du borde veta själv att man måste vara 18 för köra mer kraftfulle MCs. Så tyvärr så är det inget som jag kan göra något åt detta år. Sen förstår inte jag varför alla skall tracka ned på "oss" 125 åkare, vi FÅR inte köra starkare hojjar, och om vi gör det olagligt då blir det smisk på barnrumpan av er som ni brukar säga. :näsblod

//Stenberg
det volvon syssla me e olagligt,så om det sker fler ggr.så upplys om att puckot ej får försvårs en omkörning hjälper inte det så har du ju benen till o överaska me en trasig backspegel eller blinkers.blir vansinnig över låtsas trafik paxare :gnissla

sparka in dörrj_veln för han så kanske han fattar. eller så ta du och sätter upp lång fingret åt han. :yoparty :tummenupp

om dom inte förstå då. så är det bara och beklaga att han/hon som kör bilen är skadad :rolleyes:

Vill du komma in bakom är det väl bara att bromsa, håller ni 100 km/h och du bromsar kraftigt kommer bilen garanterat lämna plats.

Låt bli att sparka in dörrar eller dylikt, vinglar han till lite är det du som får lida.

I det där fallet skulle jag stanna till stillaståendes och ringa polisen! ta reg nr bara.. sjukt farligt det han gör!!

Swedie skrev:
2259188 Skulle följa efter tills det att han börjar bli paranoid själv.
Haha, den fungerar utmärkt kan jag lova!

Nåt annat som sällan felar är att finta vänster, gå åt höger o ge fullt!

nåt liknande hände mig på vägen hem från en polare igår. eftersom det var midsommardagen så tänkte jag att det var bra ide att ta det lite lugnt för snuten står säkert bakom varje hörn paranoid som man är.. iaf så får jag en bmw av nyare klass och snubben bakom ratten hade nog stort mindervärdeskomplex.. han skulle om till vilket pris som helst och jag släpte förbi honom när det var fritt. lite längre fram så blir det lite mer bilar och han fastnar i bilkö så jag gasar om (ok inte fullt laglig hastighet då...) och då blir han väl knäckt och börjar nästan jaga mig! snacka om farliga omkörningar han gjorde bara för att ligga och slicka mig i arslet.. vart kommer dessa idioter ifrån? :mad:

Jag åkte hem från tyskland förre året på Afrikanen. Efter ödeshög så körde jag om en man i en nyare BMW. Han såg sur ut o skulle prompt ligga 2dm bakom... När jag jag passerade första fartkameran, 70 sträcka, så pekade jag bara på den... Bmwn tokbromsade :P Sedan va det problemet löst...

Annars tycker jag folk går undan ganska bra när man kommer ifatt. Kan kanske vara för att dom hör Yoshimura brölet o tittar i backspegeln för en gångs skull... Än så länge har jag inte behövt ligga bakom nån bil om jag inte velat men den dagen kommer väl oxo...

gluffis skrev:
2260421När jag jag passerade första fartkameran, 70 sträcka, så pekade jag bara på den... Bmwn tokbromsade :P Sedan va det problemet löst...

:rofl :rofl

Så underbart!!

Underbart när en husbil envisas med att ligga prick mitt i på en relativt smal väg. Även upptäkt skumma bilarförare dem sista gångerna. Dem glider jävligt långt ut över mitten på rakerna men i kurvor och backrön då jäklar saktar dem ner och håller till höger.

Har en kompis som råkade ut för samma sak när han skulle köra om med sin lastbil..norsken gasade på då..min kompis vart lite förbannade då o följde efter bilen full fart, efter ett tag svängde norsken in på en bensin station, kompisen efter med full fart det skrek om däcken när han svängde in o ställde upp lastbilen nos i nos med norskens bil..tror inte den norsken gör om samma sak igen :tungan (stor o lång flisbil)

Synd.

Jaha det var väll fan också nu har väll bondhåla fått ett nytt jävla pucko som inte kan se skillnad på en strypt lätthoj och en tunghoj, och nu springer runt å skryter om att han drar hojar med sin 240.

Qvote: Nästa gång, stanna vänta och samla dig 5 min så hinner slipper du förhoppningsvis honom.

Moget va?

Försökte faktiskt stanna men då förljde han med ned till nästan 30 Km/h och stanna ville inte jag för jag låg ju i fel fil, och var skit rädd att det skulle komma bilar hela tiden (ganska trafikerad vägsträcka) tänkte nog att det är bättre att vara rullande för då kanske jag hinner styra undan om jag får möte. Och ni som kanske vet, så var det vägsträckan mellan Bettna och Flen så att köra om på insidan var inte ett val ( inga sidofällt, och rullgrus på insidan och knappt någon siktsträcka).

Och nej jag körde om på den ända långa stora rakan som finns på den vägen, så min omkörning var helt korrekt. Men finns det änns något som man kan göra? för hur mycket jag än tänker så kommer jag inte på något.

jag tror nog att en man som är kapabel att nästan ta livet av än, med lätthet skulle köra över mig om jag klippte hans spegel eller dörr.

//Stenberg

Vaere för en 125:a du har som gör 170?
Min 650 gör knappast 170 så jag funderar påa tt byta till nåt vassare.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back