Blev uppringd av farbror blå häromdan och han hävdade att jag kört 83km/h med morsans Golf på motorvägen (det var tydligen sänkt hastighetsgräns till 70km/h just där pga nått vägarbete). 1000 pickadoller rätt i sjön!
Finns det någon som helst risk att åka fast av en fartkamera med båge???? (eftersom plåten endast sitter där bak menar jag). Måste de ha reg nr för att utfärda böter?? I så fall ska jag aldrig köra bil mer i hela mitt liv!
Finns det någon som helst risk att åka fast av en fartkamera med båge???? (eftersom plåten endast sitter där bak menar jag). Måste de ha reg nr för att utfärda böter?? I så fall ska jag aldrig köra bil mer i hela mitt liv!

och nu började jag fatta att det var polisen. Så jag körde in och stannade och fick sitta i Polisbilen (en civil saab) och snacka lite. Dom hade spelat in en riktig höjdarfilm på en vobblande opel ascona som slickar mitten på den tvåfiliga motorvägen med en riktig fin inbromsning till rondellen
. Berättade att jag hade prövotid och den snälla Polismannen skrev 120 på 90 väg och böteslappen på 1600 och varningen var ett faktum. Poliserna var förövrigt helt ok (lägger in ett tack), och dom sa att dom skulle hålla koll på mig ett tag framöver.