Dessa jävla abonnemangsförsäljare...Falling Down-Varning!

Satt precis och tänkte samma sak. :D Men jag hoppas att det bara var ett exempel...för ingen ÄTER väl den där skiten.

Och appropå om dom får sälja...dom lurar väl gamla tanter och barn. :rolleyes:
Är man ensam så är det ganska mättande med ett paket HotDogs och en burk vita bönor... :näsblod

Fast det blir oftare den billigare kopian från Eldorado.

/Mvh en som aldrig pratat mer en 2sek med jehovasvittnen

Hoho, min farmor var och hälsade på hos fadern på 80talet och gav jehovas en avhyvling så de sjävla stog och tittade på klockan efter en halvtimme. :hihi

När de ett halvår senare kom tillbaka och misstänkte att kärringen var borta lyckades de med sådan timing att hon var på besök igen (är trots allt 50mil emellan).

De går fortfarande inte i närheten av det huset :rofl

Ex-svärfar när rädda barnen samlade in pengar: Inte är det jag som har skrämt dom!

Kan man bli åtalad för något om man sparkar sönder deras jävla pappmontrar och ber dom fara åt helvete?

Så fort dom öppnar gluggen och frågar helt fejkat "Tjena, Allt bra idag" så svarar jag bara "Som om DU bryr dig" så blir det snabbt tyst på dom... Men energi behövs inte läggas..

Jag brukar bara säga; Jag har en massa betalningsanmärkningar (antalet brukar skifta nånstans mellan 3 & 8 st), funkar det ändå eller?

Då blir de snopna och vet inte riktigt vad de ska tro eller säga.. :D

Ingen som har försökt att vända på steken och försökt att sälja något till dom istället?

Jodå!
Brukar försöka kränga en gammal cykel med rostiga stänkskärmar för en tvåhundring men ingen som nappar.Sen går man därifrån med ett leende!

När de söker ögonkontakt så brukar jag stirra på dom med mordisk blick. Brukar räcka för att de inte ska trakassera mig. Händer dock att någon färsking inte klarar av att tolka min blick och ändå ställer någon dum fråga. I de fallen säger jag att jag ringer med den operatören de representerar medans jag går vidare.
Funkar hyffsat.

Värre om det står någon söt tjej som ska kränga nåt :gnissla Då kommer man hem med prenumerationer på omega3 och all möjlig smörja :(

Kan man inte göra så att man lyssnar och låtsas vara riktigt intresserad för att se hur lång tid det tar innan dom greppar att man inte alls e intresserad på riktigt utan att man har slösat ca 2 timmar av deras tid?

Håller med dom flesta här om dom där mobilnasarna.
MEN...trot eller ej
Jag hade faktiskt nytta av dom för några veckor sedan.

Skulle köra prylar till Sweden Rock och vara borta några dagar.
Glömde ju givetvis billaddaren till Iphonen.
Var inne på diverse Siba, Elgiganten mfl efter vägen utan resultat.
Eftersom jag körde en lastbil med lång trailer var jag inget sugen att leta mig in i centrum i någon stad utan fick nöja mig med dom affärerna jag hittade efter vägen.
Till slut i alla fall stod ett gäng telenorsäljare inne på ett köpcenter och dom hade som tur var laddare som funkade till Iphonen :tummenupp

Men för övrigt avskyr jag dom.......

Jo dom är sjukt störiga, men dom brukar ge sig eftersom första frågan brukar vara.

-Vad ringer du med

-Jag ringer gratis, fastprisavtal på jobbet

-Jamen du vill inte byta mobil då

-eh, nej jag har en iPhone

-Jaså, jaha (med ett bedrövat uttryck i försäljar-bratens ansikte)

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!