Dessa jävla abonnemangsförsäljare...Falling Down-Varning!

Friherren

Jävlar, vad vi kommer slå oss...
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Yamaha YZF1000R -00
Såja nu måste jag fan bara få lätta mitt sinne!

Hur jävla tröttande e inte alla dessa jävla abonemangsförsäljare som står på stormarknaden, gator, stationer och torg!
Påstridiga jävlar som inte har vett att låta en vara ifred när man e inne o hämtar sin fula filmjölk, dennis hotdogs och skogaholmslimpa efter jobbet.

Begriper dom inte att man är där för att handla deodorant och skithuspapper och inte några jävla telefonabonnemang. Stör mig på att dom ens inbillar sig att bara för de står där o frågar mig spontant om jag vill ha ett abonnemang att jag nappar....vafan, begriper dom inte att ALLA redan har mobiltelefon ända sedan 1998!
Seriöst vad tror dom att jag ska svara? "Jaha du står här o erbjuder mig abonnemang i förbifarten när jag ska panta burkar....jamen du grabben....fan vad bra! Då tar jag två....eller rent av TRE nya abonnemang bara för att du erbjuder mig det!!!"

:arsele

Hadde dom frågat mig om jag ville köpa en låda gräddbullar så hadde man väl kanske spontant i stundens ingivelse gladeligen pröjsat för en låda gott att dra i sig på rygg i soffan efter hemkomsten....
Dumma jävlar! hur många abonnemang kan dom sälja på en dag? Nä, jag tror att den lilla tösen som stod med sitt jordgubbestånd sidan om hadde säkert 10 ggr så stor dagskassa som dom.
Förklarade det för ett par fula, finniga säljare från telenor att det är jordgubbar som e grejen utanför stormarkanden o inte telefonabonnemang.

Men det som stör mig mest är att dom hoppar på en, trots man ser jävligt avig ut redan när man ska passera.
Med ett lismande: "Heej, får jag fråga vad du ringer med för abonnemang?"

Nej tack, har jag svarat artigt i 2 år nu.......MEN NU E DE SLUT MED DET!!!
För nu vrålar jag rakt ut: DET SKA DU TA O SKITA I!!

Första gången artigheten brast och orden kräktes över wannabe-brat:en som stod där kände jag hur förlösande det var. Det blev nog lite som i "falling Down" med Michael Douglas.....så bra det kändes och har fortsatt med det sedan dess.
Har numera gjort detta till en sport att förolämpa dessa abonnemangsförsäljare.

I början kväste jag bara av dom och förklarade att om dom inte höll käft när jag ber dom om det, så skulle jag riva deras fula wellpapp-monter!
Eller svara: "Jo...jag ringer med SKA DU HA EN STOR FET JÄVLA SMÄLL!"

Numera inleder jag (i artig ton) en diskussion om hur fel dom e på det för att sedan raskt glida över på klockrent Kjell Bergqvist-manér att föklara vilka jävla loosers dom e, tex i form av att man bara stirrar på dom iskallt och säger: "......att inte du tar o skaffar dig ett RIKTIGT jobb?" Följt av en obehaglig harkling.

MOOoouuuuuhahahahahhahahah Vet inte vad som hänt med mig, men det e så skönt o va otrevlig mot dom.

Nu börjar dock förolämpnings-idéerna ta slut....
Senaste häromdagen när jag satt o sket kom jag på en ny brilljant idé, att man skulle göra en "Jobbig Jävel" som i Ballar av stål.
Hoppa in i deras soltält och stöka omkull det o kanske gärna gå loss med lövblåsen så deras blanketter och Wellpappmonter åker åt helvete!! :FU

My 50 cent.....
Någon mer som känner igen sig???
Eller nån som rent av e på att delge sina bästa förolämpningar?

//En jobbig jävel

Det värsta av allt är att dom vissa tjänar bra med deg på det också....

- "Jag har jobbtelefon och ringer gratis!"

...så, klart...

- "Jag är spetälsk!"
...funkar det med...

Jag tror det var en sån som min kompis stal ett bord för :D De brukar ju ha ett stort runt bord ibland som är lagom att hänga med armbågarna på. Detta stal han och en till när säljaren kollade bort en stund. Ok, det är fult att stjäla men det är samtidigt lite humor i det hela.

För övrigt så började en bekant jobba som sån där jobbig säljare för snart 5 år sedan och han hade riktigt bra "lön" då de säljer som bara den tydligen.
Numera sitter han med svinhög lön på ett kontor i sthlm och kränger till företag om jag inte minns fel. Så även om det kan tänkas vara ett skitjobb så verkar de få betalt för skiten.

En del av dom påstår det, men ingen har lyckats bevisa det...

När det blir tal i nån forumtråd om att skicka ett inscannat lönebesked eller vad som helst för att bevisa att dom tjänar 70000:-/mån. (som är en summa som alltid kommer upp), så brukar dom bara försvinna och aldrig posta ett enda inlägg mer.

Det finns något som är värre, och det är Greenpeace samt Röda Korset.

De står dagligen på exempelvis Götgatan vid Slussens tunnelbaneuppgång.
Helt omöjligt att undgå, och de är mer klistriga än abonnemangsfärsljare. De sistnämnda står i alla fall kvar, medan hippie-bratsen går brevid en och är svåra att bli av med utan att vara otrevlig.
Och försök vara otrevlig till nån som vill samla in pengar till "Rädda mammorna".
Man känner sig som en tölp, är vad som händer.

Och det blir inte bättre av att de står med 25 meters mellanrum.
M.A.O: När du ska gå till eller från tunnelbanan får du stå ut med samma skit från flera olika påprackare på rad.
Ett smärre gatlopp. Som inte går att undvika.

Det, mina damer och herrar, är skit.

"Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad."

Säger man artigt nej tack tror jag inte dom följer efter dig något mer (för den gången) :)

Det har funkat för mig iaf :tummenupp

Såja, nu måste jag låna tråden för att lätta mitt sinne!

Hur jävla tröttande e inte alla dessa jävla dennis hotdogskorvs-ätare som går runt i affären och tror att dom är något?

Dumma jävlar som inte har vett att köpa riktig korv och istället för korvbröd använder skohaholsmlimpa. Det luktar fattiglapp lång väg.

Begriper dom inte att man grillar riktig korv, med vanligt korvbröd och räksallad, ingen jävla denniskorv. Stör mig på att dom ens inbillar sig att bara för att dom står där och viftar med korven som om det vore något jävla kvalitetsmärke, tror att jag skulle nappa och köpa ett paket jag också….vafan begriper dom inte att INGEN äter denniskorv längre, detta är EU-standard. Seriöst, vad tror dom man ska göra? ”Jasså, här står du och viftar med denniskorv medans jag är och handlar, släng i ett paket i min korg också… eller vafan ta 2, när du ändå står här och viftar.

Hade dom däremot frågat mig om jag ville köpa ett paket dansk pølse så hade man spontatant i stundens ingivelse gladeligen pröjsat för ett paket. Gott att slänga på el-grillen efter hemkomsten.
Dumma jävlar! Hur många tror dom egentligen gillar denniskorv? Nä, jag tror att den svettiga turken i korvmojen hade säkert 10 gg så stor dagskassa som dom.
Förklarade för ett par griniga gamla tjocka gubbjävlar att det är rød pølse som e grejen i korvdisken o inte denniskorv.

Men det stör mig mest att de hoppar på en , trots att man tittar på andra korvar. Med ett lismande: ”Heej, har du provat den här korven?”

Aldrig i hela helvetet, har jag svarat artigt i 2 år nu…… MEN NU E DE SLUT MED DET!!!!
För nu vrålar jag rakt ut: DU KAN KÖRA UPP DOM DÄR KORVARNA I ARSLET!!

Första gången artigheten brast och orden kräkte över wannabe-grillaren som stod där kände jag hur förlösande det var. Det blev nog lite som i Offentligt knull i Stockholm med Amandla under tunnelbanefärden, så bra det kändes och har fortsatt sedan dess.
Har nu gjort detta till en sport att försöka förnedra dessa ”korvätare”.

I början kväste jag bara av dom och förklarade att om dom inte slutade vifta korvarna framför ansiktet på mig så skulle jag gladeligen trycka ner hela paketet i halsen på dom.

Någon som känner igen sig?

Last edited:
Man behöver inte vara otrevlig mot dem, då blir man bara mer bitter med tiden. Som tex TS här: Först tackade han artigt nej och sen vill han pryla dem till ingen som helst nytta.

De finns och kommer göra en lång tid framöver - liksom irriterande mygg en härlig sommarkväll vid grillen. Skillnaden är att om man fått ern förfrågan om vilket sätt man ringer på idag och tackar nej så är det över där men med myggen vaknar man dagen efter med kliande bulor som inte går bort på TVÅ VECKOR!!!

Det värsta tycker jag är att det faktiskt finns någon som äter Dennis hotdogs!!:tungan

Satt precis och tänkte samma sak. :D Men jag hoppas att det bara var ett exempel...för ingen ÄTER väl den där skiten.

Och appropå om dom får sälja...dom lurar väl gamla tanter och barn. :rolleyes:

Men det gäller ALLA sådana där kampanjer och köpcentrumsiglar, att dom lixom hoppar på en.

Det kan vara rädda barnen, eller miljön, eller nåt...å dom ställer alltid en sån där samvetsfråga...så att man får dåligt samvete när man mumlar jag har inte tid och skyndar förbi.!!! :gnissla

//M

Vad dom än ska sälja eller be om pengar till säger jag bara: -Nej tyvärr. Jag är arbetslös.
Då ser dom ut som att dom skäms för att ha frågat mig. :tummenupp

Ingen som har försökt att vända på steken och försökt att sälja något till dom istället?

Du har för lite pondus grabben. En genomträngande stålblick och 80% av säljarna vågar inte fråga. Till resten ska du säga nej som om de frågat.
-Will you carbonate!? -NEJ!

/Mvh en som aldrig pratat mer en 2sek med jehovasvittnen

Tveksamt, dom kanske säger det men jag tror inte dom tjänar speciellt bra....
Man undrar hur telebolagen igentligen tjänar sina pengar nu när det är så billigt att ringa...

hahaha jag gillar thoords inlägg :)
Men jag känner absolut igen mig i TS inlägg.
Sist skulle jag hämta en väninna på centralens bussgrej, stressad som fan med bara 5 minuter kvar småspringer jag upp dit.Vet inte var jag ska eftersom jag aldrig varit där förut.
Ser målet och tänker ok jag kan sakta ner. Får ett mess som säger att hon inte är framme ännu så jag softar lite och börjar bli lite rastlös efter 3 sekunder.
DÅ kommer han, killen i finskjorta och colgatesmile.
-HEJ! vad ringer du med?
-Min mobil, och jag vill inte ha någon ny operatör för den jag har är redan svindyr.
(tänker lite och hmmm jag har inget att göra så jag hakar på ändå men förklarar at han har 5 minuter på sig så jag kommer inte köpa nått)
-Du har 5 minuter på dig och jag tänker inte köpa nått bara så du vet, men visa vilka mobiler du har. jag vill ha en som man kan slänga i väggen lite då och då.
-A visst! Jag har några jättefina här med touchscreen.
-Jag jobbar med den så den ska va som en byggmobil och tåla damm smällar och att bli klämd.
Försäljaren tar fram en annan med polerat allejumjum.
-Den här är jättefin. Polerat.. -JAG JOBBAR MED DEN!
-Jag kan inte ha en sån på jobbet, har du inget som håller ?
Han fortsätter att rycka fram mobil efter mobil med flashdeluxe grejer och lyssnar inte alls på mina krav på en mobil.
Touchscreen, slidegrejer poleratskit.
Till slut säger jag dina 5 minuter är ute, jag går nu.
Han försöker även få mig att BYTA nummer, som om det skulle vara en fördel..
Orkar inte skriva hela historien.
Men kontentan är att han är helt dum i huvudet.

Jag gillar inte heller dom där prackapåjönsarna.
Vill jag köpa telefon går jag till phonehouse, vill jag köpa bensin är det på macken det sker.

Haha var det du som reagerade sist nån skrev att dom skulle träffa en tjejkompis?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT