Dessa galningar,,,,,,,,,,,,

[YOUTUBE-ID]44iibIEeWGM[/YOUTUBE-ID]

Fan vilket underbart motorljud audin har.....

Per Eklund avverkade ju Pikes Peak på en skaplig tid han också, nämligen 11:21.58 - i en Saab. Dock kan man fråga sig hur mycket Saab det verkligen är förutom karossformen. Vet inte om det var i denna repa eller någon annan som han körde utan syrgas och där åtminstone delar av luftfiltret sugits in i turbon och skadat ett eller flera turbinblad.

[YOUTUBE-ID]ieNvcv4mAnM[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Heelt sjuka skapelser, grupp b måste vara det grymmaste nånsin på 4 hjul!

Synd att filmmakarna envisas med att lägga på musik bara, visst metallica är sjukt bra, men fan snäppet bättre å höra en sån bil på varvbrytet :tungan

By the way, finnen i början säger väl inte att dom var snabbare än formel 1, utan att dom bara var 4 sekunder långsammare på en lika lång bana :pannkyss

Last edited:
Inte för att vara tråkig... men kolla vad denna forumdel heter :-)

HINT: Filmer och Bilder (Endast MC)
Jo jag vet men dessa finnar och bilar är så satan grymma så jag var bara tvungen, och jag är beredd att ta en reprimand eller en örfil för detta tilltag.:cool:

Och som finnen säger i början: Vi körde fortare på grus än vad formula 1 bilarna körde på asfalt,,,,,,,, totalt galet... :jisses

4 sek långsammare var de väl.. fort som f*n iaf.

effek effekt o mer effekt, de var väl de dem kunde, går ju inte rikrigt att jämföra med dagens däck, väghållning, säkerhet mm.. men visst, oj va härligt o brutalt! i'm in for a ride!

Måste ändå påstå att bilarna inte är det som är mest imponerande, att köra en sån bil på ett sånt sätt är nog det närmaste superhjälte någon nånsin varit.

4 sek långsammare var de väl.. fort som f*n iaf.

effek effekt o mer effekt, de var väl de dem kunde, går ju inte rikrigt att jämföra med dagens däck, väghållning, säkerhet mm.. men visst, oj va härligt o brutalt! i'm in for a ride!

Ja okey så var det nog,,,,,,,,,,, Brutalt är rätta ordet. Jag är lite sådär att jag undrar om det finns nått lika brutalt i hojvärlden, det gör det säkert men dessa bilar och alla ljud,,,, brutalt:Bugar :Bugar

Last edited:
F1 var väll inte så tråkigt på den tiden heller? (ronnie osv) eller var det tidigare?
Men fyfan va härligt det är att se Rally Vatanen!

någon som vet vart det finns filmer från pikes peak eller grupp B med dessa bilar?

F1 var väll inte så tråkigt på den tiden heller? (ronnie osv) eller var det tidigare?

någon som vet vart det finns filmer från pikes peak eller grupp B med dessa bilar?

Jag hittade filmer på, dumpalink och kossan men jag vet inte om det funkar nu

Dom där grupp B bilarna är för förare med is i magen, hår på bröstet och stålull på pungen.. sick! :tummenupp

Ja och de äter taggtråd och skiter kätting :mad:

Last edited:
Det är väl bara ett sundhetstecken om jag fäller en glädjetår eller två över detta?

2:47 2:48 då bilen tar lite luft fram :tummenupp

För övrigt fattar jag mig inte på dom där jävla U-lands tattarna som står mitt på vägen när bilarna kommer, vad heter det när man "vill" ha bort kroppsdelar från sin egen kropp?

Blev för övrigt ganska sugen på en 4wd R5a när man såg det där :)

Finns fina klipp med Ronnie Peterson och hans sladdsvängar på youtube :) blev matad med F1 som liten så sitter troget och ser varannan söndag nu också även om sporten inte varit sig lik sedan Ayrton Senna körde ihjäl sig.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...