Dessa fartkontroller

• Thread starter Thread starter MACAMI
  • Start date Start date

MACAMI

Guest
Var på väg till Linköping på julafton och skulle handla lite julklappar. Kommer ut på E4:an, mätaren visar 110 km/h. Det är förmiddag och lite trafik. Ser en bil komma snabbt ikapp mig.. hmm.. håller samma hastighet och låter den köra om.. swisch säger det bara när han passerar mig.. bestämmer mig för att hänga på.

Mätaren visar nu drygt 190 km/h när jag kommer ikapp honom, jag fortsätter att öka farten (har fortfarande en bit kvar till toppfarten) och passerar honom. Vad får jag se strax efter att ha passerat honom? jo, att det är fartkontroll.

Nog kunde polisen låta bli att ha fartkontroll på självaste julafton! :mad: :mad:

Hängde på honom bara för att jag var så j-a sugen på att äntligen få lägga i fyran efter att ha kört långsamt på småvägarna, femman hann jag aldrig få i... :(

Nåja, kul var det så "länge" det varade.

God fortsättning och ett riktigt Gott Nytt År på er alla.

Vet inte om man ska tycka synd om dig. 200 blås kör man alltid i på egen risk :hihi

Köra för fort på motorvägen förbi Linköping är att be om att få
lappen indragen.
Våra kära poliser här tävlar med Nyköping om att sätta dit flest
fortkörare, erkänt av en fd polis :mad:

Thundercat skrev:
200 blås på vinterväg... :3freak

Har dragit en fullpackad Saab 9-5 Aero kombi i 219 på mätaren utanför Hamburg en kylig januari med snövallar på sidorna av vägen. Hann inse att bilen inte gick snabbare innan farthållarna på passagerarplatserna vaknade.

sweborn skrev:
Har dragit en fullpackad Saab 9-5 Aero kombi i 219 på mätaren utanför Hamburg en kylig januari med snövallar på sidorna av vägen. Hann inse att bilen inte gick snabbare innan farthållarna på passagerarplatserna vaknade.
Grattis.

Bikerbitch skrev:
Stackars stackars.

Tycker också synd om den andra bilföraren, den julkplappen hade han gärna avstått från och det med ett stort leende.. själv kom jag undan. :)

MACAMI skrev:
Tycker också synd om den andra bilföraren, den julkplappen hade han gärna avstått från och det med ett stort leende.. själv kom jag undan. :)
Vadå, tog dom inte dig :va Lucky bastard!!

MACAMI skrev:
Var på väg till Linköping på julafton och skulle handla lite julklappar. Kommer ut på E4:an, mätaren visar 110 km/h. Det är förmiddag och lite trafik. Ser en bil komma snabbt ikapp mig.. hmm.. håller samma hastighet och låter den köra om.. swisch säger det bara när han passerar mig.. bestämmer mig för att hänga på.

Mätaren visar nu drygt 190 km/h när jag kommer ikapp honom, jag fortsätter att öka farten (har fortfarande en bit kvar till toppfarten) och passerar honom. Vad får jag se strax efter att ha passerat honom? jo, att det är fartkontroll.

Nog kunde polisen låta bli att ha fartkontroll på självaste julafton! :mad: :mad:

Hängde på honom bara för att jag var så j-a sugen på att äntligen få lägga i fyran efter att ha kört långsamt på småvägarna, femman hann jag aldrig få i... :(

Nåja, kul var det så "länge" det varade.

God fortsättning och ett riktigt Gott Nytt År på er alla.

Julafton måste vara en av de bästa dagarna att ha kontroll. Lär vara hur många som helst som tycker att man kan ta bilen, även om man tagit en snaps till sillen....

ingen förstår hur störande det är då folk pratar om att dom vart ut och blåst på ordentligt då det är 4 månader tills man kan köra.

edit: jag skulle nog byta me dig bara för att få köra lite :huvet

edit: eller är det bil du snackar om? så långt tänkte jag inte. har bara hojkörning i huvet 24/7 nu.

Last edited:
tIgGeR skrev:
Julafton måste vara en av de bästa dagarna att ha kontroll. Lär vara hur många som helst som tycker att man kan ta bilen, även om man tagit en snaps till sillen....

Borde man då inte snarare ha koncentrerat sig på nykterheten än på hastigheten? Nej visst ja, det var ju Linköping...

sweborn skrev:

Fan vad cooooolt!!! :3freak

raceman_peps skrev:
Borde man då inte snarare ha koncentrerat sig på nykterheten än på hastigheten? Nej visst ja, det var ju Linköping...

Det vet ju alla att de som kör fort är de som är onyktra... eller hur var det... :va

sweborn skrev:
Det vet ju alla att de som kör fort är de som är onyktra... eller hur var det... :va
Precis!!! Och alla som kör fort är i princip redan dödsdömda i förtid!

sweborn skrev:
Hmmm.. är det inte fri fart på vissa sträckor i det landet där Hamburg ligger då?:va
Visst, kanske lite brist på omdöme att köra så fort i eventuellt halt väglag med packning och passagerare då du ju inte äventyrade bara ditt liv, men annars inte mycket att klaga på tycker jag... (Om det nu var fri fart?)
Tackar för infon dock för nu vet jag när saabarna kroknar. :D

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...