Dessa försäkringbolag , hur skall jag göra ?

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Fick en offert på mail dels på en 35-årsförsäkring (ej avställningsbar) samt ett alternativ på avställningsbar.
Ringde i dag och skulle teckna (12846:) helförsäkrat och helår OCH avställningsbar. Killen i luren säger att det skall kosta 19600:- :confused: Men va faan jag har ju offert.
Jag vidarbefodrar offerten till han samtidigt som han är kvar i luren. Nähä det går inte , han tog mitt nummer och nu skall personen som lämnat offerten ringa upp mig.
Sitter och väntar. Hojen är en CBR 1000-07.
Hur skall jag göra , borde väl stå på mig , en offert är ju en offert och dom skall väl stå för den.
Offerten går ut sista April.
Skall kanske hota med TV-programmet + och/eller allmänna reklamationsnämnden.
Hur skulle ni gjort ?
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Fram till sista april skall du ha det pris och villkor offerten säger. Tur för dig att du har det skriftligt. Kanske har "din" säljare klantat sig men det är inte ditt bekymmer. I värsta fall får du bli förbannad...
 

lalle81

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Gve
Hoj
Förhoppningsvis snart
Om offerten gäller till den sista April så måste det vara det pris som ska gälla för dig! :tummenupp

Hade inte vikt ett tum, annars gå vidare till ARN och prata med dom! Kan inte tänka mig att de får höja priset om de redan gett ett lägre pris som SKA gälla..

Försäkringsbolag :mad:
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Om offerten gäller till den sista April så måste det vara det pris som ska gälla för dig! :tummenupp

Hade inte vikt ett tum, annars gå vidare till ARN och prata med dom! Kan inte tänka mig att de får höja priset om de redan gett ett lägre pris som SKA gälla..

Försäkringsbolag :mad:

Som ovan vik dig inte en milimeter! , vägrar de så gå till tidningen m.m!
 

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Tack för alla snabba svar , skall stå på mig. Jag kommer redovisa i denna tråd hur det går. OM dom inte ringer upp mig i morgon kommer jag ringa dom igen...
Tack för erat "stöd"....
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Jag "råkade" ut för samma sak mot Folksam och fick en försäkring som jag egentligen inte skulle teckna utan att ha hemförsäkringen där. Dom erkände sitt misstag och lät mig försäkra som vi kommit överens om ialla fall, och se dess har jag fortsatt försäkra där (utan att ha hemförsäkring för den delen).

Stå på dig!
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Finns ingen liten skrift med "Med förbehåll för tryckfel" eller motsvarande i offerten? Nu var den iof inte "tryckt" men du förstår nog vad jag menar...
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Jag vet inte om en offert är ett juridiskt bindande dokument. Det är kanske inte helt orimligt att man kan dra tillbaka dom om man känner för det. Kan ju vara värt å kolla upp det innan du hotar med blåslampan.
 

Visse

The Unforgiven
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Svart Yamaha R1 2008
Detta är ett vanligt problem med försäkringsbolag. Tur att du har skriftligt, ett tips är att dokumentera all information. Spara mail, spela in telefonsamtalen etc...

Hoppas det löser sig för dig!
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Om offerten gäller till den sista April så måste det vara det pris som ska gälla för dig! :tummenupp

Hade inte vikt ett tum, annars gå vidare till ARN och prata med dom! Kan inte tänka mig att de får höja priset om de redan gett ett lägre pris som SKA gälla..

Försäkringsbolag :mad:

Håller med!
En sak till, vill de inte teckna försäkringen, be att få detta skriftligt!
Glömt inte återkomma i tråden och berätta hur det gått, Lycka till! :tummenupp
 

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Yes Yes Yes !
:yoparty :yoparty :yoparty
:D :D :D
:) :) :)
Det ordnade sig , snackade med försäkringskillen i dag som skickat offerten.
Han erkände att han "gjort fel" i offerten men stod för priset. En eloge till detta försäkringsbolag. Nu kör man helförsäkrat för 1070:- i månaden och kan ställa av och försäkringskostnaden upphör. Kör 5 månader helförsäkrat för 5350:-.
Är väl inte så tokigt va !!!
Tror jag firar med en pizza i kväll......:D
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Yes Yes Yes !
:yoparty :yoparty :yoparty
:D :D :D
:) :) :)
Det ordnade sig , snackade med försäkringskillen i dag som skickat offerten.
Han erkände att han "gjort fel" i offerten men stod för priset. En eloge till detta försäkringsbolag. Nu kör man helförsäkrat för 1070:- i månaden och kan ställa av och försäkringskostnaden upphör. Kör 5 månader helförsäkrat för 5350:-.
Är väl inte så tokigt va !!!
Tror jag firar med en pizza i kväll......:D

det kanske är en taktik, han kanske 'råkade' skicka iväg det av misstag som egentligen är en taktik för att få dig signa de istället för att du går till någon annan försäkringsbolag?

men grattis såklart!
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Yes Yes Yes !
:yoparty :yoparty :yoparty
:D :D :D
:) :) :)
Det ordnade sig , snackade med försäkringskillen i dag som skickat offerten.
Han erkände att han "gjort fel" i offerten men stod för priset. En eloge till detta försäkringsbolag. Nu kör man helförsäkrat för 1070:- i månaden och kan ställa av och försäkringskostnaden upphör. Kör 5 månader helförsäkrat för 5350:-.
Är väl inte så tokigt va !!!
Tror jag firar med en pizza i kväll......:D

gratulerar!
Billig försäkring för en värsting mc.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Yes Yes Yes !
:yoparty :yoparty :yoparty
:D :D :D
:) :) :)
Det ordnade sig , snackade med försäkringskillen i dag som skickat offerten.
Han erkände att han "gjort fel" i offerten men stod för priset. En eloge till detta försäkringsbolag. Nu kör man helförsäkrat för 1070:- i månaden och kan ställa av och försäkringskostnaden upphör. Kör 5 månader helförsäkrat för 5350:-.
Är väl inte så tokigt va !!!
Tror jag firar med en pizza i kväll......:D


Helt normalt.
Har man skickat en offert så får man stå för priset också. Enda undantaget är om beställaren uppgivit felaktiga uppgifter, vilket ju är svårt om man lämnat pers.nummer och reg. nummer på hojen och sedan fått offert på den informationen.

Hade faktiskt samma situation första gången jag skulle försäkra en hoj och försäkringsbolaget försökte samma manöver med mig. Stog på mig och fick det priset som var offererat. Men hon jag talade med var INTE glad.
Något som jag förstås sket blankt i.:D
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top