Desperat!!..Nån som kan med bra kvalite spela in från tv:n till datorn??

kawa1300

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
Kawa z1300:or Totalt i dag 3900 cc,18 cylindrar o en massa att fixa med...
Alltså....

Pink Floyd o Roger Waters ska efter 25 år spela tillsammans igen på Live8-galan efter att dom i otaliga intervjuer kallat "dom andra" för kompletta idioter som borde dö...

Så...På lördag kommer jag att sitta klistrad vid tv:n då TV1 sänder allt live...
MEN...Finns det NÅN här som skulle kunna spela in Pink Floyds del i Live8 i datorn o sen kunna bränna den på nån skiva så vore jag skitglad!!

Det jag vill ha är en kopia, antingen på SVCD eller på DVD...
(Har själv tv-kort i datorn men jag har så jävla dålig bild så det är inte värt att spara hur bra musik det än är).

Snälla...Om nån av er har möjlighet att fixa detta på lördag, hör av er...

Naturligtvis betalar jag både för filmen o frakten!!

Ha det

kawa1300 skrev:
Alltså....

Pink Floyd o Roger Waters ska efter 25 år spela tillsammans igen på Live8-galan efter att dom i otaliga intervjuer kallat "dom andra" för kompletta idioter som borde dö...

Så...På lördag kommer jag att sitta klistrad vid tv:n då TV1 sänder allt live...
MEN...Finns det NÅN här som skulle kunna spela in Pink Floyds del i Live8 i datorn o sen kunna bränna den på nån skiva så vore jag skitglad!!

Det jag vill ha är en kopia, antingen på SVCD eller på DVD...
(Har själv tv-kort i datorn men jag har så jävla dålig bild så det är inte värt att spara hur bra musik det än är).

Snälla...Om nån av er har möjlighet att fixa detta på lördag, hör av er...

Naturligtvis betalar jag både för filmen o frakten!!

Ha det

Jag kan nog styra upp det men det beror lite på vilken kanal det är på?

Klipper och klistrar:

"Så...På lördag kommer jag att sitta klistrad vid tv:n då TV1 sänder allt live...
MEN...Finns det NÅN här som skulle kunna spela in Pink Floyds del i Live8 i datorn o sen kunna bränna den på nån skiva så vore jag skitglad!!"

Foss skrev:
Jag kan nog styra upp det men det beror lite på vilken kanal det är på?

Såg det nu :va , 1:an... Det var ganska så långt så kvaliten kanske inte bli DVD men jag kan göra ett försök. Skriver en rad här på söndag om hur det gick...

/F

Annars sätter jag tusen spänn på att den kommer bli rippad av någon annan och nedtankningsbar ganska snart.

Foss skrev:
Såg det nu :va , 1:an... Det var ganska så långt så kvaliten kanske inte bli DVD men jag kan göra ett försök. Skriver en rad här på söndag om hur det gick...

/F

Vore super om du kunde fixa det...

Dock så är det för min del inte nödvändigt att spela in allt...
Det jag liksom längtar efter är ju enbart Pink Floyds del i showen...
Det är den jag är ute efter...Men visst...skulle du kunna få med U2:s del så gör det ju inget..*ler*..

Ha det

kawa1300 skrev:
Vore super om du kunde fixa det...

Dock så är det för min del inte nödvändigt att spela in allt...
Det jag liksom längtar efter är ju enbart Pink Floyds del i showen...
Det är den jag är ute efter...Men visst...skulle du kunna få med U2:s del så gör det ju inget..*ler*..

Ha det

Nu är det inspelat och klart redo att brännas, tyvärr så gick det som vanligt, dvs inte alla detaljer i lås. Jag fick bara med det som gick på 1:an fram till 00.00. Jag visste inte att det fortsatte på 2:an. Är den del du är intresserad av med på då? Annars hörde jag rykten på ett annat forum(prisjakt.nu) om att det kommer att släppas en DVD från konserten.

Foss skrev:
Nu är det inspelat och klart redo att brännas, tyvärr så gick det som vanligt, dvs inte alla detaljer i lås. Jag fick bara med det som gick på 1:an fram till 00.00. Jag visste inte att det fortsatte på 2:an. Är den del du är intresserad av med på då? Annars hörde jag rykten på ett annat forum(prisjakt.nu) om att det kommer att släppas en DVD från konserten.

Pink Floyd spelade efter midnatt, om jag var nog vaken då för att registrera vad klockan var...

Foss skrev:

Tyvärr..

Pink Floyd spelade efter klockan 12 på natten i TV2...

Tack för försöket i alla fall....ska kolla runt lite på Pirate Bay.

Ha det

jag har lyckats med att både ladda ner och spela den, så jo, det gör den.

är det nedladdningen eller uppspelningen som strular?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg