Desperat Musik Efterlysning...!

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
Desperat Musikefterlysning...!

Hej!
Detta handlar då om en techno låt eller liknande.
I början av låten är det en något omgjord mans röst som sjunger något på något språk som inte finns, ingen musik o bakrunden.
Sen när han sjungit klart blir det tyst nån (några?) sekunder följt at bas dunk och mer "sång" på språket som inte finns.

Väldigt svårt att förklara men jag hoppas nån har den och förstår vilken jag menar... Väldigt desperat försök är detta... :(

Last edited:
Låter troligt att det är nån låt av sigur ros om du säger att det är ett språk som inte finns. Bra skit.

Edit: jag tror sigur ros är "ambient" eller nå sånt. Kom och förklara nu starstriker.

honkiie skrev:
Låter troligt att det är nån låt av sigur ros om du säger att det är ett språk som inte finns. Bra skit.

Edit: jag tror sigur ros är "ambient" eller nå sånt. Kom och förklara nu starstriker.

Om det är han som har gjort den nu så ska jag ändra min kommentar under vv där till en hyllning till dig :Bugar

Hmm det verkar inte som om det är denne person... Det är mera techno över låtarna och rösten samt att låten Börjar med att han sjunger.
//r

HanneZ skrev:
Hur blir musik desperat? :hihi

Lena PH... Hennes musik ber desperat om att få dö... Ska Musik och efterlysning sitta ihop eller? :va

Nej det var INTE Sigur Ros...

Alltså låten börjar med att en något data mixad röst sjunger utan bakrundsmusik på något språk som inte finns, långt och sammanhängande.

Sen blir det tyst till följd at basdunk då låten börjar sätta igång sen så sjunger denna rösten igen.

Jävlar jag kommer aldrig få tag i den :gnissla :huvet

RF_Racing skrev:
Nej det var INTE Sigur Ros...

Alltså låten börjar med att en något data mixad röst sjunger utan bakrundsmusik på något språk som inte finns, långt och sammanhängande.

Sen blir det tyst till följd at basdunk då låten börjar sätta igång sen så sjunger denna rösten igen.

Jävlar jag kommer aldrig få tag i den :gnissla :huvet
Kan du tala om för oss hur du kommit fram till att det är ett språk som inte finns. Tycker att det låter lite smått komiskt. Typ som att skiva gurka med en kniv som inte finns men ändå blir den skivad. :D

acura skrev:
Kan du tala om för oss hur du kommit fram till att det är ett språk som inte finns. Tycker att det låter lite smått komiskt. Typ som att skiva gurka med en kniv som inte finns men ändå blir den skivad. :D

Jag kan skicka den om jag får tag i den så får du höra... Jag kan inte förklara...

RF_Racing skrev:
Jag kan skicka den om jag får tag i den så får du höra... Jag kan inte förklara...
Koppla in mikrofonen i datorn och nynna. Nu är åtminstone jag nyfiken på vad det är för låt/ickespråk.

RF_Racing skrev:
Nej det har jag inte.

Om vi antar att du behärskar 2-3 språk och dessutom har hört ett 50:tal.. Då finns det fortfarande mellan 5000 och 8000 språk som du inte hört... Säker på att det inte är något av dessa språk?

korvgubbe skrev:
Om vi antar att du behärskar 2-3 språk och dessutom har hört ett 50:tal.. Då finns det fortfarande mellan 5000 och 8000 språk som du inte hört... Säker på att det inte är något av dessa språk?

Ja det är jag.

Neb Jones skrev:
Koppla in mikrofonen i datorn och nynna. Nu är åtminstone jag nyfiken på vad det är för låt.

Det är ett problem då jag inte kan "orden"... jag bara tänkte att nån som kanske har den skulle se denna tråd o tänka "Hmm jo det måste vara DEN han menar..."... som sagt var.. desperat.

Thermal skrev:
Är det intot till Teletubbies du är ute efter?

....eller är det kanske nån låt inspelad av Jawas?
jawas.jpg

korvgubbe skrev:
:rofl :rofl :rofl
Körde du uteslutningsmetoden eller?!
Hur kan du vara säker på att språket inte finns?

...I vilket samanhang har du hör låten?

Tyvärr är det så att jag har hört den på en kompis skiva som han har slarvat bort... :fatta! Jag sade upp min vänskap men denne herre efter det... Om jag får tag i den så ska jag lägga upp den.. jag funderar på att ladda ner alla låtar som finns på gnutella och p2p network...

RF_Racing skrev:
Tyvärr är det så att jag har hört den på en kompis skiva som han har slarvat bort...

...om du minns några andra låtar från samma skiva kan du ju ev. söka fram rätt skiva på det sättet...

RF_Racing skrev:

Om du behöver administrera tortyr så tror jag det finns metoder som är mer riktade och diskreta än att använda musik.
Såvida du inte ämnar att kedja ner offret och sätta fast ett par hörlurar.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back