Desperat behov av hoj..

om man nu måste vara 24 för att hyra hoj.. kan inte nån du känner som är över 24 hyra en hoj åt dig?

om man nu måste vara 24 för att hyra hoj.. kan inte nån du känner som är över 24 hyra en hoj åt dig?

Precis vad jag tänkte skriva. NÅN i din bekantskapskrets lär väl ha hojkort? Kanske dina päron om dom är gamla nog att de fick de på köpet? Lär nog vara enklare att leta någon du känner eller nån du känner som känner nån... som kan tänka sig att hyra hojen åt dig, än att få nån okänd att låna ut sin hoj till dig.

Hoppas det löser sig i alla fall, och lycka till på uppkörningen.

Last edited:
Konstigt att han spammar drygheter och inte mysigheter då.

Beror ju på vad man tycker är mysigt!
:D

Bromsprovet med dom bakdäcken...? :skrämd

Precis vad jag tänkte skriva. NÅN i din bekantskapskrets lär väl ha hojkort? Kanske dina päron om dom är gamla nog att de fick de på köpet? Lär nog vara enklare att leta någon du känner eller nån du känner som känner nån... som kan tänka sig att hyra hojen åt dig, än att få nån okänd att låna ut sin hoj till dig.

För att ingen försäkring kommer att gälla då, såvida man inte kokar ihop en rövarhistoria som skulle få den mest nitiske försäkringsman(eller kvinna) att falla i tårar, alternativt mutar/hotar skaderegleraren...?
:fatta!

TS:
Är inte det värsta som kan hända att du kommer dit med din egen hoj, får A1 behörighet, så kan du i lugn och ro fräsa omkring på lillmoppen i två år och sen får du börja köra ordentlig cykel - om du nu skulle vilja det...? Eller är det "app app, har man bokat för stor lapp så HAR man, tack och adjö!"

Hur som helst: lycka till, hoppas det löser sig på bästa sätt! :tummenupp

Nu är jag ju lite av en gamling i gemet, men vad är det för åldersgränser som gäller för resp. behörighet?

Som jag skrev så har jag försökt få tag på en hoj förgäves, och började inte med det nu en vecka innan.
Allting löser sig vettu:)
tackar tackar

Ja det blir nog kanske så. Tackar för länken:)

Köpte något liknande när jag tog mitt kort för lite över 5 år sen. Köpte själv en gammal Kawasaki Z750. Funkade kanon att ta körkort med och var lätt att sälja med en liten förtjänst t.o.m ett par månader senare.

TS:
Är inte det värsta som kan hända att du kommer dit med din egen hoj, får A1 behörighet, så kan du i lugn och ro fräsa omkring på lillmoppen i två år och sen får du börja köra ordentlig cykel - om du nu skulle vilja det...? Eller är det "app app, har man bokat för stor lapp så HAR man, tack och adjö!"

Visst kan han köra upp på sin egen hoj, men då får han ju inte ett körkort som räcker för att få köra den hojen sen (underbart hur dom lyckats krångliga till körkortsklasserna)

Visst kan han köra upp på sin egen hoj, men då får han ju inte ett körkort som räcker för att få köra den hojen sen (underbart hur dom lyckats krångliga till körkortsklasserna)

köra upp för a begr MÅSTE den ju vara strypt till max 25kw, ska stå 25kw i pappret annars e det ju tack och adjö.

så han kan nog inte köra upp för nånting med egen hoj

Aaahh! Stämmer det ja, dom där siffrorna som var som bortblåsta samtidigt som dörren till teoriprovet stängdes. På väg ut alltså...:rolleyes:

Stockholm är lite för långt annars hade du fått låna min gsxr750 i utbyte mot att du byter bakdäck.

Har inte någon som du känner en slit o släng hoj som han/hon inte bryr sig jättemycket om!?!?!?!?

hyr av din mc-skola? Så gjorde iaf jag, körde upp på en Suzuki Bandit. Lycka till, glöm inte att skriva hur det gick sen :tummenupp

Stockholm är lite för långt annars hade du fått låna min gsxr750 i utbyte mot att du byter bakdäck.

Har inte någon som du känner en slit o släng hoj som han/hon inte bryr sig jättemycket om!?!?!?!?

man tackar=)
men tror jag hittat en mc nu jag kanske får hyra=)

hyr av din mc-skola? Så gjorde iaf jag, körde upp på en Suzuki Bandit. Lycka till, glöm inte att skriva hur det gick sen :tummenupp

kör som privatist... o har ringt runt till ca 15 skolor o frågat.. inte så många som ens hyr ut till sina elever på uppkörning..
men börjar få hopp om att hitta en mc nu.. ska ringa en nu..

Last edited:
Damn.... Någon har käkat huggorm till middag.......:gnissla

huggorm och taggtråd e fina grejjer det....
du kanske skulle ta en sväng på mitt monster så vill du inte åka skramlabra sen nå mer..:yoparty
ps. sjysst arsele du har grrrrr... gillar välsvarvade... :tummenupp

faan va skönt att mctöntarna på sh går att trigga igång... hahaha
nu ska jag vara en hjälpsam kille ett tag framöver och ställa mig tillbaka i mctöntlinjen:D:D:D

Det va en snubbe som nyligen fick sin 1198R och startade tråd om den. Fråga honom vet jag !

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti