Designen på nya motorcyklar

CfMoto CT250 V3 - En kinesisk skapelse med scooterdrivlina (250cc) 18" framhjul, 15" bakhjul. Ska vara en produkt framtagen för att överbrygga gapet mellan just scooter och riktigt MC :)
Ett plus är att den har inbyggda högtalare 👍
En sådan har jag testat!
Minst sagt en ”intressant” provkörning när man inte fällde upp det svarta visiret för att inte synas…
:näsblod
 
Det är faktiskt högst oklart om jag ska betraktas som sPorrt-Håjjs åkare längre. De flesta mil som körs blir ju numera på något som definieras som caferäser. Till och med caferäser från fabrik, inte den där Blocket-varianten med ”endast elsystem och förgasarrengöring återstår”…

Jag vill ju dock hävda att man fortfarande har ena foten i spÅrt-hojss träsket i och med clip-on styret. Det känns i alla fall sportigt vid betydligt lägre hastighet om man har låga clip-on, höga fotpinnar och twindämpare…
Men vad har det för betydelse vad din motorcykel definieras som?
Eller vad andra anser att du kör?
Kör det du gillar på det sätt du gillar.

Jämför med öl där det nu finns mängder av definitioner av IPA där nästan ingen liknar ölen som bryggdes för att skeppas till Indien. :fakta
Vad spelar det för roll om den kallas DIPA, NEIPA, APA, Hazy IPA eller något annat bara du gillar den?

Om fler inte följde strömmen för att "hänga med" det som är inne utan vågade vara lite egna.
Men avvikare vill majoriteten inte ha, du ska tycka, göra och vara som oss! :huvet

du vet precis vad du vill
och du vill inte bli en av dom där

fortsätt fortsätt å va dig själv


För 25 år sedan var det få som körde en V-Raptor, den var fördjä... ful ansågs det. :fakta
Och då fanns inte alla definitioner heller. :fakta
Men 25 år senare är den snygg jämfört med nytillverkat. :fakta

 
Men vad har det för betydelse vad din motorcykel definieras som? Eller vad andra anser att du kör?

Jag känner personligen ingen stress alls över hur någon annan vill definiera min motorcykel, eller något annat av mina fordon. Men detta forum har ju redan från början varit ett "vi mot dom" där man förväntas att alltid ta parti med den renrasiga spÅrt-tHojJen (med väldigt oklar definition på vad just denna sporthoj egentligen är) och att alltid se ner på alla andra segment av motorcyklar.

Jag har ägt och gatkört ett antal av de värsta sortens "superbike" som fanns tillgängliga mellan 1990 och 2015, med detta ger mig inget längre. Delvis på grund av elektroniken, delvis på grund av designen, delvis på grund av ökad komplexitet för egna modifikationer, delvis på grund av jag nog var en hopplös nostalgiker långt innan jag blev gubbe. Därför är det numera att försöka bygga vettig sporthoj av luftkylt, RWU-gaffel och twindämpare som gäller för mig. Och därför är det också dessa designattribut som tilltalar mig.

IPA, däremot...Nej tack, så länge det finns en vettig lager i sikte...
 
I Norden, ja.
Men X-ADV lär ska vara den bäst säljande Hondan i Europa. (Säkerligen över en viss kubik)
Så helt så enkelt kanske det inte är?

Jo X-ADV säljer, men den levererar också.
Till skillnad från CF-MOTO.

Min tolkning är att X-ADV säljer som varande den enda någorlunda oömma maxiscootern.
 
Jag känner personligen ingen stress alls över hur någon annan vill definiera min motorcykel, eller något annat av mina fordon. Men detta forum har ju redan från början varit ett "vi mot dom" där man förväntas att alltid ta parti med den renrasiga spÅrt-tHojJen (med väldigt oklar definition på vad just denna sporthoj egentligen är) och att alltid se ner på alla andra segment av motorcyklar.

Och just det gillar jag inte. Men det är väl det enda som inte ändrats på forumet. För valet av motorcykel och hur de ska köras är nu helt annorlunda.
Jag dricker god öl oavsett om det är en lager eller ale.
 
Jo X-ADV säljer, men den levererar också.
Till skillnad från CF-MOTO.
men den här fick ju den konstiga cf-moto'n att framstå som snygg!!! :D
65faa5b48fb2e.png

...
Nu känns det som man vandrar runt i en kyrkogård av klonade AI-alster där data-in har haft en våldsam övervikt av anime och Mattels Transformers.
...
den beskrivningen satt klockrent! :)
 
En av de snyggaste Motorcyklarna som gjorts är Kawasaki Zxr 750 1989.
Tur att man kan gå till Garaget och titta.
Där finns även Ducati 916.
Enligt din profil så har du en Benelli Sei också, den är inte heller så jäkla ful (men framförallt LÅTER den så sjukt bra).
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top