Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Putterossi skrev:Då hänger jag på att fråga om det är någon som har till GSX 600.
Och ta bort den lilla fördelen man kan ha när man hittat bättre drevning än motståndarna?benfre skrev:Perfekt att sammla drevningar till alla hojar i denna tråd![]()
/Fredrik
Gulsnabbtrajja skrev:Och ta bort den lilla fördelen man kan ha när man hittat bättre drevning än motståndarna?![]()
Fast drevning är ganska individuellt beroende på hur du kör och framförallt hur snabbt. Fast fingervisningar är ju en annan sak, så kan man iaf ha en grund att välja ifrån.
Har inga i huvet, tvivlar på att dom passar era hojar ändå.benfre skrev:Kom igen nu, bjussa på lite siffror !
/Fredrik![]()
Gulsnabbtrajja skrev:...Fast drevning är ganska individuellt beroende på hur du kör och framförallt hur snabbt...
Teddy skrev:Japp, den håller jag med om. Nybörjaren titta ofta på den snabba för att se hur han gör och det gör nybörjaren helt rätt i, oftast. Drevning är väl inte hela världen men fel drevning är ett onödigt handikapp. Drevning påverkas i allra högsta grad av hur snabb man är och är något man måste prova sig fram själv. En optimal drevning för en snabb förare är inte optimal för en långsammare förare. Men visst, någonstans måste man ju börja och skillnaderna är ganska små.
oFFkeFF skrev:..
Men de flesta literhojar/600'or behöver oftast inte drevas om för de flesta banor, nåt kugg mer bak för att sänka toppfarten kanske, då r1/gixxer1000's toppfarter inte nås på svenska banor ändå.
Swedie skrev:Nä, nu då jag låter korkad vill jag säga att det var Clifford som sa det till mig(hörre haggbert, väntar fortfarande på dreven!) Men jag tror på de där med drevning iaf ska vara jord för varje bana så att det känns rätt så man inte är nära å gå under tomgång i vissa kurvor hehe! Okej, så illa kan det väl inte bli, men lågt varv = skabbig gång. Högre varv = bättre gång. Även den "minskade" (rätt?) centrifugalkraften som högre varv ger, gör att när du går genom kurvor så blir hojen stabilare och tillåter mer skjuts ut / in i / ur kurvan.
Swedie skrev:oFFkeFF, jag specifiserade inte antalet varv, jag pratar inte om mer än max 2500 varv och det handlar om riktigt sakta kurvor... Då hjälper det att inte ligga och bluddra nära tomgång för då blir det ingen jämnhet i körningen, eller det Kan.. men jag vill påstå att du får svårt att olla gasen rätt.
Chrille, jag ser inte din ironi.. nu ska jag läsa om din rad 20 gånger (ironi) för å se ifall jag förstår.![]()
benfre skrev:Hej !
Någon som har tips på drevning för olika banor i Sverige ? Till R6 då!
mvh Fredrik
Mange77 skrev:Tja!
Det där är lite olika hur man vill att cykeln ska bete sig. Själv så åkte jag mest 15-51 då det händer lite när man drar på rullen. En del tycker det är lite vasst så 15-50 är lagom på de flesta banor utom Anderstorp där 15-48 är lite bättre... Då ska du bortse att min varva 1000 varv till.... En del går ner fram men det är inte så bra för kedjan, då den får så stor brytning....
mvh
Mange
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |