Dermals

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Detta lär nog bli min nästa piercing... :D

Någon som vet hur de fungerar? Kan man sätta dem överallt? Hur stor är risken att de vandrar/stöts ur?
Gör alla piercare dessa, eller krävs det att man letar upp någon med speciella kunskaper?
Kostnad ca?
Hur tar man ur dem?

Erfarenhet? bilder? tips? råd? Allt är av intresse :D

Dermal Anchor, det verkar vara ett kapitel i sig. Är inte piercad men har litet koll på sånt här med body mod av olika varianter. Är själv tatuerad och har alltid haft ett visst intresse för piercing. Som jag har förstått det så man in en typ av "ankare" eller vad man nu ska kalla det, kan inte komma på ett bättre ord. I detta "ankare" så sticker en viss del upp genom skinnet och i denna del kan du sen fästa en liten diamant eller vad du nu vill ha för något smycke. Dem vanligaste placeringarna som jag sett är ansikte, fingrar och bröstkorg, under nyckelbenen ungefär. Men du kan sätta dem litet överallt verkar det som.

Vad jag vet så gör inte alla studios dermal utan du får leta rätt på någon som gör det. Men det brukar gå hos dem studios som pysslar med litet mer avancerad body mod än bara "vanlig" piercing, typ scarification, branding osv. Priset varierar såklart men min lokala studio tar ca 1000 kr för detta och jag tror att priset ligger däromkring.

Att ta ut den är litet pyssel då den sitter under huden, man måste lägga ett snitt över den plats där den sitter och sen skära loss dem fibrer som växt fast i själva ankaret, blir antagligen ett litet ärr men det kan man leva med.

Bilder på det för att demonstrera hur det går till och hur det ser ut;

Info_Dermal_Anchor_by_2Face_Tattoo.jpg

dermal_14g_stem_Ver1-a.jpg

Det kanske hjälpte litet iaf. :tummenupp

En polare har ett par stycken... riktigt fränt faktiskt :)

Jag får sånt där istucket i mig av landstinget ibland, fast då kallas det inte piercing utan spikning av fraktur :hihi

Aldrig i helvete att jag skulle stoppa nå dylikt i kroppen! :fakta Nå järnskrot som man fastnar i, får infektioner av, gör att det kan komma in saker i kroppen, å vilket helvete om man skulle bli röntgad :huvet Jag minns i somras när jag åkte in å ut ur blandade röntgen och magnetkameror, dom frågade 17 gånger per röntgensessioin om jag hade några piercings nånstans. Å då låg jag näck, endast iförd ett par kalsingar, undrar va dom trodde om mig egentligen? :rolleyes: Fan å ha något då som måste skäras ut! "Nja, vi har inte röntgat honom för å se hur pass hans ryggrad är mosad än, vi måste vänta på att hans piercingar blir bortopererade först" :tummenner

Jag får sånt där istucket i mig av landstinget ibland, fast då kallas det inte piercing utan spikning av fraktur :hihi

Aldrig i helvete att jag skulle stoppa nå dylikt i kroppen! :fakta Nå järnskrot som man fastnar i, får infektioner av, gör att det kan komma in saker i kroppen, å vilket helvete om man skulle bli röntgad :huvet Jag minns i somras när jag åkte in å ut ur blandade röntgen och magnetkameror, dom frågade 17 gånger per röntgensessioin om jag hade några piercings nånstans. Å då låg jag näck, endast iförd ett par kalsingar, undrar va dom trodde om mig egentligen? :rolleyes: Fan å ha något då som måste skäras ut! "Nja, vi har inte röntgat honom för å se hur pass hans ryggrad är mosad än, vi måste vänta på att hans piercingar blir bortopererade först" :tummenner

Kan tänka mig att piercat ollon + magnetröntgen inte är nån höjdar kombo :hihi

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back